homescreen

Έχετε πατήσει τα 50; Ο ευχάριστος τρόπος να προσθέσετε χρόνια στη ζωή σας

Έχετε πατήσει τα 50; Ο ευχάριστος τρόπος να προσθέσετε χρόνια στη ζωή σας


ygeiamou.gr team

Αν σας απασχολεί η μακροζωία, ίσως η ενασχόληση με την προσφορά και τον εθελοντισμό να αποτελεί έναν τρόπο για να το πετύχετε, προτείνει μια νέα έρευνα

«Οι άνθρωποι είμαστε φύσει κοινωνικά όντα. Ίσως γι’αυτό νιώθουμε ικανοποίηση σώματος και πνεύματος όταν προσφέρουμε στους άλλους», αναφέρει ο Eric Kim, καθηγητής στην Ιατρική Σχολή T. H. Chan του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και επικεφαλής ερευνητής μιας νέας μελέτης για τη μακροζωία που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Preventive Medicine.

Κατά τη διάρκεια της μελέτης, η ομάδα του Δρ. Kim εξέτασε σχεδόν 13.000 ανθρώπους άνω των 50 ετών, οι οποίοι συμμετείχαν σε εθνική μελέτη για τη Συνταξιοδότηση και την Υγεία στην Αμερική και παρακολουθήθηκαν για τέσσερα χρόνια μέσα στο διάστημα 2010-2016.

Όπως αναδείχθηκε από τα αποτελέσματα, συγκριτικά με όσους δεν έκαναν κάποιο είδος εθελοντικής εργασίας, οι άνθρωποι που συμμετείχαν σε προγράμματα εθελοντισμού για τουλάχιστον 100 ώρες ετησίως (περίπου δύο ώρες την εβδομάδα) είχαν σημαντικά μειωμένο κίνδυνο θανάτου και ανάπτυξης σωματικών περιορισμών κατά τη διάρκεια της περιόδου της μελέτης, όπως επίσης υψηλότερα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας και βελτιωμένη αίσθηση φυσικής κατάστασης.

«Τα αποτελέσματά μας δείχνουν ότι ο εθελοντισμός στους γηραιότερους ενήλικες δεν ενδυναμώνει απλώς τις κοινότητες, αλλά εμπλουτίζει και τη ζωή μας, ενισχύοντας τους δεσμούς μας με τους άλλους, συμβάλλοντας στο αίσθημα του σκοπού και της ευζωίας και προστατεύοντάς μας από τα αισθήματα της μοναξιάς, της κατάθλιψης και της έλλειψης ελπίδας», επισημαίνει ο Δρ. Kim και συνεχίζει:

«Η τακτική αλτρουιστική συμπεριφορά μειώνει τον κίνδυνο θανάτου, χωρίς, ωστόσο, να αναδεικνύεται από τη μελέτη κάποια άμεση επίδραση σε μια εκτενή λίστα χρόνιων παθήσεων».

Συγκεκριμένα, η μελέτη δεν ανέδειξε συνδέσεις ανάμεσα στον εθελοντισμό και σε βελτίωση χρόνιων παθήσεων όπως ο διαβήτης, η υψηλή αρτηριακή πίεση, το εγκεφαλικό επεισόδιο, ο καρκίνος, οι καρδιακές παθήσεις, οι παθήσεις των πνευμόνων, η αρθρίτιδα, η παχυσαρκία, η νοητική βλάβη ή ο χρόνιος πόνος.

Σημειώνεται ότι η μελέτη διεξήχθη πριν την πανδημία του κορωνοϊού και την επακόλουθη ανάγκη κοινωνικής απόστασης.

Ωστόσο «τώρα μπορεί να είναι μια συγκεκριμένη στιγμή στην ιστορία, όπου η κοινωνία χρειάζεται περισσότερο τις υπηρεσίες του απλού κόσμου. Αν μπορείτε να συμβάλετε τηρώντας παράλληλα τις οδηγίες για τη δημόσιας υγεία, τότε μπορείτε να βοηθήσετε όχι μόνο στην επούλωση των πληγών που άφησε ο κορωνοϊός, αλλά και τον ίδιο τον εαυτό σας», τονίζει ο Δρ. Kim και καταλήγει:

«Όταν η κρίση της COVID-19 τελικά υποχωρήσει, έχουμε μια ευκαιρία να δημιουργήσουμε πολιτικές και κοινωνικές δομές που θα ενισχύουν περισσότερο την προσφορά στην κοινωνία. Κάποιες πόλεις είχαν ήδη αρχίσει να καινοτομούν σε αυτή την ιδέα πριν την πανδημία και την καραντίνα και ελπίζω ότι θα έχουν την προθυμία και την αποφασιστικότητα να το πράξουν και στη μετά κορωνοϊού εποχή».

Διαβάστε επίσης

Μακροζωία: Η αντιφλεγμονώδης διατροφή με αντιγηραντική δράση

Μακροζωία: 5 συνήθειες που χαρίζουν περισσότερα από 10 χρόνια ζωής

Μακροζωία: «Μετράνε» πιο πολύ οι λιγότεροι υδατάνθρακες ή τα λιπαρά;