homescreen

Top αντιοξειδωτικές τροφές με αντιγηραντικές και αποτοξινωτικές ιδιότητες

Top αντιοξειδωτικές τροφές με αντιγηραντικές και αποτοξινωτικές ιδιότητες


ygeiamou.gr team

Γνωρίστε και εντάξτε στο διαιτολόγιό σας τροφές πλούσιες σε βασικά θρεπτικά συστατικά με αντιγηραντικές, αντιφλεγμονώδεις και αποτοξινωτικές ιδιότητες, που παίζουν μοναδικό ρόλο στη βελτίωση της υγείας και της ευεξίας

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το σιταρόχορτο, το κριθαρόχορτο, τα φύλλα σπανακιού και το αλφάλφα και η σκόνη που αυτά μας δίνουν όταν αλεστούν είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά.

Όλες είναι πλούσιες σε φυσική βιταμίνη C και ομάδα βιταμινών Β, βήτα καροτίνη, κάλιο, ασβέστιο και μαγνήσιο.

Όπως και η χλωρέλλα, περιέχουν μεγάλες ποσότητες χλωροφύλλης, η οποία δρα ως πολύ ισχυρό αντιοξειδωτικό.

Αυτές οι τροφές είναι πλούσιες σε βασικά θρεπτικά συστατικά με αντιγηραντικές, αντιφλεγμονώδεις και αποτοξινωτικές ιδιότητες και παίζουν μοναδικό ρόλο στη βελτίωση της υγείας και της ευεξίας.

Η σπιρουλίνα και η χλωρέλλα ειδικότερα είναι γνωστοί αποτοξινωτικοί παράγοντες. Δεσμεύουν και απομακρύνουν βαρέα μέταλλα όπως το αλουμίνιο, ο υδράργυρος, το κάδμιο και το αρσενικό από το σώμα. Από μελέτες σε ζώα γνωρίζουμε ότι η χλωρέλλα βοηθά και στην αποβολή κάποιων παρασιτοκτόνων, PCB και διοξινών.

Η χλωρέλλα είναι ένα μονοκύτταρο πράσινο φύκι που περιέχει την πράσινη φωτοσυνθετική χρωστική χλωροφύλλη. Η μοναδική χημική δομή της χλωροφύλλης τη βοηθά να δεσμεύει και να παγιδεύει τις τοξίνες στο έντερο, εμποδίζοντας την απορρόφησή τους. Στα πειραματόζωα η χλωροφύλλη και το παράγωγό της, η χλωροφυλλίνη, μειώνουν τη βιοδιαθεσιμότητα και επιταχύνουν την έκκριση πολλών περιβαλλοντικών καρκινογόνων στοιχείων.

Σε μια μελέτη σε ανθρώπους, η βλάβη του DNA μειώθηκε κατά 55% σε όσους έπαιρναν χλωροφυλλίνη τρεις φορές την ημέρα. Αυτό ήταν ένα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα, καθώς η μελέτη έγινε στην Κιντόνγκ, μια περιοχή της Κίνας με υψηλό ποσοστό καρκίνου του ήπατος, λόγω της έκθεσης στην αφλατοξίνη (μια τοξίνη που παράγεται από ένα είδος του μύκητα Ασπέργιλλου).

Πηγή: Anticancer, Η προληπτική δύναμη των τροφών, Οδηγός διατροφής για να μειώσετε τον κίνδυνο καρκίνου, Χριστίνα Οικονομίδου – Πιερίδου, Κλινική Διαιτολόγος, διατροφολόγος, M.Sc. Nutritional Medicine, εκδόσεις Διόπτρα