homescreen

Αδυνατίστε μετρώντας μπουκιές και όχι θερμίδες

Αδυνατίστε μετρώντας μπουκιές και όχι θερμίδες


ygeiamou.gr team

Όσο μειώνουμε τις μπουκιές μας, τόσο πιθανότερο είναι να αδυνατίσουμε, σύμφωνα με νέα μελέτη

Επειδή συνήθως όσοι βρίσκονται σε δίαιτα αναφέρουν λιγότερες από τις θερμίδες που καταναλώνουν στην πραγματικότητα, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Clemson πραγματοποίησαν μια σειρά μελετών που δείχνουν ότι οι μπουκιές θα μπορούσαν να αποτελούν έναν πιο ακριβή τρόπο μέτρησης της κατανάλωσης φαγητού.

Η φιλοσοφία γύρω από την απώλεια βάρους προτείνει την μάσηση κάθε μπουκιάς περισσότερες από 15 φορές, έτσι ώστε να δώσουμε χρόνο στον εγκέφαλο να επεξεργαστεί τι τρώμε και να στείλει σήμα ότι έχουμε χορτάσει.

Τώρα, μια ομάδα μελετών υποδεικνύει ότι η καταμέτρηση των μπουκιών μπορεί να αποτελεί έναν εξίσου αποτελεσματικό τρόπο να χάσουμε βάρος. Στο πλαίσιο των μελετών αυτών, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Clemson ρίχνουν στη μάχη για το αδυνάτισμα και τις wearable συσκευές τεχνολογίας, οι οποίες θα μπορούσαν – σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους- να μετρούν τις μπουκιές μας και να μας ενημερώνουν όταν φτάνουμε στο ημερήσιο όριο, βοηθώντας μας να τρώμε λιγότερο.

Μια άλλη πιλοτική μελέτη του Brigham Young University ανακάλυψε ότι όταν οι συμμετέχοντες μείωναν τον αριθμό των μπουκιών τους κατά 20% με 30% σε κάθε γεύμα ή σνακ, έχαναν περίπου μισό κιλό την εβδομάδα και ταυτόχρονα μειωνόταν και ο Δείκτης Μάζας Σώματος.

Οι επιστήμονες λένε ότι ένας λόγος που η καταμέτρηση των μπουκιών βοηθά στην απώλεια βάρους ενδεχομένως να είναι ότι μας αποτρέπει από την άσκοπη κατανάλωση φαγητού. Επίσης, απαιτεί πολύ λιγότερο χρόνο σε σχέση με την καταμέτρηση των θερμίδων, πράγμα που την καθιστά μια διαδικασία που ακολουθεί κανείς πιο εύκολα και με μεγαλύτερη συνέπεια.

Για να δημιουργήσετε έναν ρεαλιστικό στόχο και να ελαττώσετε τις καθημερινές σας μπουκιές, ξεκινήστε καθιερώνοντας έναν βασικό αριθμό. Χωρίς να αλλάξετε τίποτα από την τρέχουσα κατανάλωσή σας, παρακολουθήστε και καταγράψτε κάθε μπουκιά σε κάθε γεύμα ή σνακ για μια εβδομάδα. Μετά δουλέψετε έτσι ώστε να μειώσετε αυτό τον αριθμό. Βεβαιωθείτε, όμως, ότι δεν θα προσπαθήσετε να αντισταθμίσετε τις λιγότερες μπουκιές με μεγαλύτερες! Πρόκειται για μια φυσική τάση, που όμως θα επιβραδύνει τη διαδικασία απώλειας βάρους.