homescreen

Το σούπερ αντιοξειδωτικό με την αντικαρκινική δράση

Το σούπερ αντιοξειδωτικό με την αντικαρκινική δράση


ygeiamou.gr team

Υπάρχει μεγάλη σχέση ανάμεσα στα επίπεδα σεληνίου στο αίμα και τον μειωμένο κίνδυνο πολλών καρκίνων

Το σελήνιο είναι ένα από τα πιο σημαντικά και μελετημένα μέταλλα στην πρόληψη του καρκίνου. Υπάρχει μεγάλη σχέση ανάμεσα στα επίπεδα σεληνίου στο αίμα και τον μειωμένο κίνδυνο πολλών καρκίνων.

Οι πλούσιες σε σελήνιο τροφές βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου. Ωστόσο τα συμπληρώματα πρέπει να αποφεύγονται, γιατί τα υψηλά επίπεδα σεληνίου στο αίμα έχουν τοξική επίδραση. Έρευνα έχει δείξει ότι υπάρχει μια πολύ λεπτή γραμμή ανάμεσα στο σελήνιο που είναι ωφέλιμο και την ποσότητα που βλάπτει. Τα συμπληρώματα σεληνίου που χορηγούνται από το στόμα πρέπει να λαμβάνονται μόνο αν τα επίπεδα του μετάλλου είναι κάτω από 120 μg/l. Οι ιδανικές τιμές στους ενήλικες είναι 130-150 μg/l.

Τροφές πλούσιες σε σελήνιο

Το σελήνιο υπάρχει στο έδαφος και στο νερό, από όπου περνά στα φυτά και τα ζώα και, τέλος, στην τροφική αλυσίδα. Το αν μια διατροφή είναι επαρκής σε σελήνιο εξαρτάται κυρίως από το πόσο σελήνιο περιέχει το έδαφος κάθε περιοχής.

Σελήνιο περιέχουν πολλές καθημερινές τροφές. Οι καλύτερες πηγές είναι τα βραζιλιάνικα καρύδια, ο τόνος, ο ηλιόσπορος, ο κολοκυθόσπορος, τα θαλασσινά και τα ολοσίταρα δημητριακά και τα προϊόντα τους.

Το κρέας, όπως το κοτόπουλο, η γαλοπούλα, το μοσχάρι, το αρνί ή το χοιρινό είναι επίσης καλή πηγή σεληνίου. Σελήνιο υπάρχει επίσης στα αβγά και στο γάλα.

Άλλες πηγές σεληνίου είναι τα μανιτάρια σιτάκε, τα κρεμμύδια, το σπανάκι, το σκόρδο, το μπρόκολο και τα λαχανάκια Βρυξελλών.

Πηγή: Anticancer, Η προληπτική δύναμη των τροφών, Οδηγός διατροφής για να μειώσετε τον κίνδυνο καρκίνου, Χριστίνα Οικονομίδου – Πιερίδου, Κλινική Διαιτολόγος, διατροφολόγος, M.Sc. Nutritional Medicine, εκδόσεις Διόπτρα