homescreen

Κρασί: Πόσο μας ωφελεί

Κρασί: Πόσο μας ωφελεί


Χαράλαμπος Νικόπουλος

Ενημερωθείτε για την ιδανική ποσότητα κρασιού που είναι ευεργετική για την υγεία σας

Τα αξιοσημείωτα οφέλη του κρασιού στην ανθρώπινη υγεία έχουν αλλεπάλληλες φορές επιβεβαιωθεί ερευνητικά. Το ενδιαφέρον είναι ότι ο παράγοντας που επηρεάζει καταλυτικά τις επιδράσεις του κρασιού είναι η ποσότητα. Αυτό, λοιπόν, που φαίνεται να συμβαίνει είναι ότι το λίγο κρασάκι κάνει καλό. Πόσο λίγο, όμως, είναι το λίγο;

Ο οίνος υγιαίνει και ευφραίνει καρδίαν ανθρώπου. Οι πιο πρόσφατες ιατρικές παρατηρήσεις επιβεβαιώνουν την περίφημη ευαγγελική ρήση. Έρευνα που μελέτησε για 15 συνεχή χρόνια 20.000 άνδρες και γυναίκες διαπίστωσε ότι οι άνδρες που έπιναν 1-2 ποτηράκια κρασί 3 φορές την εβδομάδα παρουσίασαν κατά 30% λιγότερα εμφράγματα και κατά 25% λιγότερα εγκεφαλικά επεισόδια συγκριτικά με άλλους, που έπιναν μόνο νερό! Επιπλέον, τα άτομα που απολάμβαναν λίγο κρασάκι μπορούσαν να περπατούν καθημερινά πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις, επειδή το λίγο κρασί διατηρεί όλες τις αρτηρίες του σώματος σε καλή κατάσταση. Όμως, η προστατευτική δράση του αλκοόλ εκδηλώνεται πάντοτε όταν οι άνθρωποι πίνουν μετρημένη ποσότητα. Το πολύ πάντοτε βλάπτει.

Ποιότητα και ποσότητα
Σημαντικό είναι να θυμόμαστε ότι μεγαλύτερη σημασία στην καρδιοπροστατευτική δράση του αλκοόλ έχει η ποσότητα και πολύ μικρότερη η ποιότητα, δηλαδή το αν η πηγή του αλκοόλ είναι κρασί, μπίρα ή ουίσκι, ακριβό ή φθηνό κρασί. Όσο πιο ηλικιωμένο είναι το άτομο τόσο περισσότερες ανεπιθύμητες παρενέργειες παρουσιάζονται με την υπέρμετρη κατανάλωση αλκοόλ. Συγκεκριμένα, παρατηρούνται συχνά αϋπνία, υπέρταση, κατάθλιψη, εκνευρισμός και επεισόδια ιλίγγων και ατυχημάτων τροχαίων ή οικιακών. Επίσης, η μείωση του ερωτικού ενδιαφέροντος και οι διαταραχές στύσης είναι συχνότερες στους πότες, παρά τα περί του αντιθέτου λεγόμενα. Πρακτικά, πρέπει να θυμόμαστε ότι στους άνδρες κάτω των 65 επιτρέπονται μέχρι 2 ποτήρια κρασιού ημερησίως. Από εκεί και πέρα, όλες οι γυναίκες και οι άνδρες άνω των 65 πρέπει να περιορίζονται στο 1 ποτό την ημέρα. Αυτό οφείλεται στο μειωμένο σωματικό βάρος των γυναικών και στη μείωση της ικανότητας μεταβολισμού του αλκοόλ στο συκώτι στους άνδρες άνω των 65.

Ερχόμενοι στο θέμα της ποσότητας, ιδού η ποσότητα που συνιστάται ιατρικά; 1 ποτήρι κρασιού (125 με 150 ml) είναι αρκετό για να ωφεληθείτε των τόσων θετικών του. Μπορείτε να κάνετε το ένα ποτήρι δύο σε μια ιδιαίτερη περίσταση, ωστόσο μείνετε εκεί. Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να γίνεται κάποιος που εύχεται διαρκώς εις υγείαν στους άλλους, χωρίς να δίνει σημασία στη δική του…