homescreen

Η διατροφή που «βάζει φρένο» σε πέντε απειλητικές νόσους

Η διατροφή που «βάζει φρένο» σε πέντε απειλητικές νόσους


ygeiamou.gr team

Ενημερωθείτε για το τι μπορείτε να τρώτε και τι να αποφεύγετε, ώστε να κρατήσετε μακριά σας πέντε σοβαρότατες νόσους από την υπέρταση έως την νόσο Αλτσχάιμερ

Στο άκουσμα της λέξης δίαιτα οι περισσότεροι σκεφτόμαστε την απώλεια βάρους. Τα οφέλη της κατάλληλης διατροφής ωστόσο, μπορεί να είναι ακόμη πιο σημαντικά όσον αφορά την υγεία μας.

Σήμερα γνωρίζουμε ότι δυο διατροφικά μοντέλα – η Μεσογειακή διατροφή και η δίαιτα DASH  – έχουν ήδη αποδειχθεί ευεργετικά για τη μείωση του κινδύνου υπέρτασης, σακχαρώδους διαβήτη, εμφράγματος και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Πρόσφατη έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Rush στο Σικάγο έδειξε ότι ένα διατροφικό «υβρίδιο» που συνδυάζει τη Μεσογειακή διατροφή και τη δίαιτα DASH, το επονομαζόμενο MIND (Mediterranean-DASH Intervention for Neurodegenerative Delay) προσφέρει ένα επιπλέον όφελος: μειώνει και τον κίνδυνο της νόσου Αλτσχάιμερ

Στις αρχικές μελέτες η διατροφή MIND προσέφερε σημαντικά επιπλέον οφέλη, μειώνοντας τον κίνδυνο νόσου Αλτσχάιμερ κατά 53%, σε συμμετέχοντες που την ακολουθούσαν αυστηρά και κατά 35% στους συμμετέχοντες που την ακολουθούσαν λιγότερο πιστά. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να αρχίσετε τώρα τη διατροφή αυτή ανεξάρτητα από την ηλικία σας καθώς έχει διαφανεί πως για όσο μεγαλύτερο διάστημα την ακολουθείτε, τόσο λιγότερες είναι οι πιθανότητες ανάπτυξης νόσου Αλτσχάιμερ.

Τι να τρώτε:
Πράσινα φυλλώδη λαχανικά και άλλα λαχανικά
Ξηρούς καρπούς
Μύρτιλα, φράουλες
Φασόλια
Δημητριακά ολικής άλεσης
Ψάρια
Πουλερικά
Ελαιόλαδο
Κρασί

Τι να περιορίσετε:
Κόκκινο κρέας
Βούτυρο σε λιγότερο από ένα κουτάλι της σούπας ημερησίως
Τυρί, γλυκά, τηγανιτά ή φαστ φουντ λιγότερα από μία μερίδα (συνολικά) εβδομαδιαίως.

 

Η διατροφή MIND δεν είναι περίπλοκη. Κάθε μέρα έχει το λιγότερο τρεις μερίδες δημητριακών ολικής άλεσης, μία σαλάτα και ένα λαχανικό μαζί με ένα ποτήρι κρασί.

Τις περισσότερες μέρες οι ξηροί καρποί γίνονται το σνακ σας. Προτιμάτε όσπρια μέρα παρά μέρα, πουλερικά και μύρτιλλα  τουλάχιστον δύο φορές εβδομαδιαίως και ψάρια τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

Εξίσου σημαντικό είναι και το τι να μην τρώτε. Διατηρήστε την πρόσληψη στερεού λίπους σε ποσότητα λιγότερη του ενός κουταλιού της σούπας ημερησίως. Επιπλέον είναι αποδεκτή μία «παρασπονδία» για μία φορά την εβδομάδα. Επιλέξτε λοιπόν μεταξύ τυριού, γλυκού, τηγανιτού ή γρήγορου φαγητού.