Πρωτομηνιά σήμερα για τον Φεβρουάριο, τον Φλεβάρη από τις «φλέβες», τα υπόγεια ύδατα που «φουσκώνουν», τον Κουτσό ή Κούντουρο (κολοβός) για τη μικρότερη διάρκειά του, όπως απαντάται αλλιώς στη δημώδη γλώσσα. Το όνομά του προέρχεται από το λατινικό ρήμα februare που σημαίνει εξαγνίζω και, μέσα από τη διαδικασία της κάθαρσης, προετοιμάζει το έδαφος για την άνοιξη. Είναι η εποχή, άλλωστε, που γίνονται οι εργασίες για το κλάδεμα και φύτεμα των νέων δέντρων.
Τον πρώτο μήνα του 2022 οι πολίτες ήρθαν αντιμέτωποι με αρκετές προκλήσεις, με τελευταία τη σφοδρή κακοκαιρία «Ελπίς». Παράλληλα, συνεχίζεται η περιπέτεια της πανδημίας COVID-19 που έφερε ανατροπές στην καθημερινότητα αλλά την επαγγελματική ζωή για πλήθος ανθρώπων. Αναπόδραστα, ο ασφαλιστικός κλάδος δεν βρέθηκε εκτός των εξελίξεων παρά έδωσε το δυναμικό «παρών», αναπροσαρμόζοντας και εμπλουτίζοντας τις παροχές για την εγγύηση σιγουριάς και ασφάλειας.
Περισσότερο από κάθε φορά, αναδείχθηκαν οι ασφαλιστικές ανάγκες σχετικά με την υγεία, εργασία ή περιουσία και κατέστη σαφής η σημασία περιφρούρησής τους μέσα από την ιδιωτική ασφάλιση. Ο ασφαλιστής που θα οδηγήσει τον ενδιαφερόμενο στο κατάλληλο ασφαλιστήριο συμβόλαιο, κρατά το κλειδί της επιτυχίας.
Γιατί να γίνω ασφαλιστής;
Στη σημερινή εποχή της επισφάλειας, η διανομή ασφαλιστικών προϊόντων έχει ανάγκη από ανθρώπους που θα μπορούν υπεύθυνα να ενημερώσουν για το εύρος των ασφαλιστικών προϊόντων που προωθούνται στην ελληνική αγορά και να μπορεί να προτείνει με εξατομικευμένα και επαγγελματικά κριτήρια το ασφαλιστήριο συμβόλαιο που ανταποκρίνεται καλύτερα στις απαιτήσεις και τις ανάγκες του κάθε ενδιαφερόμενου.
Οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες επιδιώκουν διαρκώς να ενισχύσουν το δίκτυο συνεργατών τους με άτομα δυναμικά, υπεύθυνα, επικοινωνιακά, με επιμονή και υπομονή και πρόθυμα να προσφέρουν στον τομέα της ασφάλισης. Επί τούτω θα αναλάβουν την εκπαίδευση και επαγγελματική τους εξειδίκευση, πολλώ μάλλον δε όταν οι εξελίξεις δημιουργούν ανάγκες για νέα ασφαλιστικά προϊόντα όπως τα cyber insurance. Όπως έδειξε και δειγματοληπτική έρευνα της εταιρείας ICAP το 2020, η συντριπτική πλειοψηφία (84%) των ασφαλιστών είναι πράκτορες, διανέμουν δηλαδή ασφαλιστικά προϊόντα στο όνομα και για λογαριασμό μίας ή περισσότερων ασφαλιστικών εταιρειών.
Τι χρειάζεται;
Τα προαπαιτούμενα ώστε να γίνει κάποιος ασφαλιστικός διαμεσολαβητής περιλαμβάνουν:
- πιστοποίηση των επαγγελματικών γνώσεων από την Τράπεζα Ελλάδος για την δραστηριότητα διανομής ασφαλιστικών – αντασφαλιστικών προϊόντων κατόπιν σχετικών εξετάσεων (διαβάστε εδώ)
- έναρξη άσκησης επαγγέλματος στην Εφορία με τον αντίστοιχο ΚΑΔ της επαγγελματικής ιδιότητας (δείτε εδώ),
- εγγραφή/έναρξη στον ΕΦΚΑ (διαβάστε εδώ),
- ατομική ασφάλιση επαγγελματικής αστικής ευθύνης,
- εγγραφή/έναρξη στο μητρώο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου ή του Επαγγελματικού Τμήματος του Μικτού Επιμελητηρίου στην περιφέρεια των οποίων έχει ο ίδιος την εμπορική ή επαγγελματική κατοικία του (βρείτε τις υπέυθυνες δηλώσεις εδώ).
Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές πρέπει να ανανεώνουν κάθε δύο έτη την επαγγελματική τους άδεια. Η διαδικασία προβλέπει κατάθεση βεβαιώσεων παρακολούθησης εκπαιδευτικών σεμιναρίων συνολικής διάρκειας δεκαπέντε ωρών κάθε χρόνο. Τα σεμινάρια διενεργούνται από τις ασφαλιστικές εταιρείες ή άλλους φορείς με την άδεια της Τράπεζας της Ελλάδος.
Τα άτομα που ενδιαφέρονται θα πρέπει να εξετάσουν με ποια ή ποιες ασφαλιστικές εταιρείες επιθυμούν να συνεργαστούν, αν θα γίνει αποκλειστική ή δευτερεύουσα επαγγελματική δραστηριότητα και να την ασκήσουν πιλοτικά αν το επιθυμεί υπό προϋποθέσεις όπως και εφόσον ορίζονται από την κάθε εταιρεία, πού θα παρακολουθήσει τον κύκλο εκπαίδευσης πριν τις σχετικές εξετάσεις κ.α.
Σημαντικά εφόδια
Σύμφωνα με έμπειρα στελέχη του ασφαλιστικού κλάδου, οι αυξημένες ειδικές και γενικές γνώσεις είναι αυτές που θα προσδώσουν περαιτέρω αξιοπιστία στον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή. Η εξοικείωση με τις εξελίξεις καθώς και η εξειδίκευση στον τομέα των ασφαλιστικών προϊόντων που δραστηροποιείται είναι τα σημαντικότερο «εργαλείο δουλειάς», ώστε να μπορεί να απαντά στις ερωτήσεις πολλών ανθρώπων που επιθυμούν την προστασία μιας ιδιωτικής ασφάλισης αλλά παραμένουν καχύποπτοι.
Επί παραδείγματι, η πώληση ασφαλιστηρίων υγείας ή ζωής «απαιτεί» σχεδόν γνώση περί θεμάτων υγείας όπως σημαντικές παθήσεις και πώς αντιμετωπίζονται, η υφιστάμενη κατάσταση του συστήματος υγείας της χώρας, οι εξελίξεις σχετικά με τα συνταξιοδοτικά, πόσο θα κοστίσει μια νοσηλεία ή μια κηδεία κ.ο.κ. Αντίστοιχα, για τα συμβόλαια κατοικιών πρέπει να έχει κάποια γνώση περί τη νομολογία για τα ακίνητα ή για τα νέα της αφοράς για την περίπτωση πώλησης ασφαλιστηρίων για αυτοκίνητα.