homescreen

Τεχνολογία: Τηλεϊατρική και ψηφιακή φροντίδα στην υπηρεσία των ασφαλισμένων

Τεχνολογία: Τηλεϊατρική και ψηφιακή φροντίδα στην υπηρεσία των ασφαλισμένων


Αγγελική Βελεσιώτη

Στην σημαντική συνεισφορά της τεχνολογίας στις υπηρεσίας υγείας αναφέρονται στελέχη από τον ασφαλιστικό κλάδο, παρουσιάζοντας τις εξελίξεις που επιτρέπουν στους ασφαλισμένους να απολαμβάνουν παροχές ψηψιακής φροντίδας

Στην τεχνολογία, η αλματώδης πρόοδος της οποίας έχει αναμφίβολα δημιουργήσει νέα δεδομένα και προτεραιότητες, αναφορικά με την επιλογή, τη χρήση και τη διαχείριση του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, βασίζεται σήμερα σε μεγάλο βαθμό η παροχή υπηρεσιών υγείας.

Ενδεικτικά, ήταν 1895 όταν πραγματοποιήθηκε η πρώτη ακτινογραφία στο χέρι μιας γυναίκας, η οποία μόλις αντίκρισε την απεικόνιση αναφώνησε ότι… είδε τον θάνατό της! Έκτοτε πολλά έχουν αλλάξει, με την εξέλιξη στον τομέα της απεικόνισης να είναι συγκλονιστική: από την απλή ακτινογραφία περάσαμε σε αυτή μέσω υπερήχων, στηναξονική και την μαγνητική έως και την τομογραφία εκπομπής ποζιτρονίων (την Positon Emission Tomography, γνωστή ως PET /CT Scan). Η τελευταία συνιστά την πλέον πρόσφατη εξέλιξη στον τομέα της μοριακής απεικόνισης, ανιχνεύοντας τον καρκίνο την στιγμή που εγκαθίσταται και ξεκινάει η αλλοίωση του κυττάρου. «Είναι από τις ακριβότερες διαγνωστικές, απεικονιστικές εξετάσεις και δεν μπορεί καν να συγκριθεί με το κόστος της ‘παραδοσιακής’ ακτινογραφίας», σχολιάζουν στο ygeiamou οι εκπρόσωποι των ασφαλιστικών εταιριών και συνεχίζουν: «Οι ιατροτεχνολογικές εξελίξεις μας προσθέτουν χρόνια ζωής. Η ανάπτυξη και η χρήση τους, ωστόσο, συνοδεύεται από εξαιρετικά υψηλό κόστος, ειδικά στα πρώτα χρόνια τους και μέχρι να αποσβεστούν ή να ξεπεραστούν από κάτι πλέον καινοτόμο, το οποίο αντικατοπτρίζεται στις δαπάνες υγείας και κατ’ επέκταση στα ασφάλιστρα».

Το ίδιο ισχύει και για την τηλεϊατρική, ήτοι την απομακρυσμένη παροχή υπηρεσιών υγείας που τον τελευταίο χρόνο ενισχύθηκε σημαντικά εξαιτίας της πανδημίας.

Ειδικότερα, όπως παρατηρούν ασφαλιστικές εταιρίες που προσφέρουν πακέτα τηλειατρικής, τα οφέλη τους είναι ότι ο ασφαλισμένος μπορεί να κλείσει ανά πάσα στιγμή ραντεβού, πραγματικά γρήγορα και εύκολα. «Ανεξάρτητα από το σημείο, στο οποίο βρίσκεστε, οι εφαρμογές τηλεϊατρικής σας παρέχουν την δυνατότητα να επικοινωνήσετε με γιατρούς και να λάβετε ιατρική συμβουλευτική και καθοδήγηση 24 ώρες το 24ώρο, επτά ημέρες την εβδομάδα», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Από την άλλη μεριά βέβαια η διάγνωση κάποιων προβλημάτων υγείας προϋποθέτει φυσική εξέταση. Στην περίπτωση αυτή, τα ψηφιακά ραντεβού θα μπορούσαν να συμπληρώσουν τις κατ’ ιδίαν συναντήσεις με τον γιατρό. Ως υπηρεσία μπορεί, επίσης, να μοιάζει λιγότερο ‘ανθρώπινη’ ή η πρόσβασή σας στην τεχνολογία και το διαδίκτυο να είναι περιορισμένη.

Σε κάθε περίπτωση, η ψηφιακή φροντίδα μπορεί να είναι εξίσου αποτελεσματική με την φυσική εξέταση και δη, για κοινά και μικρής σημασίας περιστατικά υγείας, όπως οι φλεγμονές των ματιών, του δέρματος ή της ουροδόχου κύστης, οι θλάσεις και τα διαστρέμματα, οι αθλητικοί τραυματισμοί και η γρίπη.



Απόρρητο Απόρρητο