Η επιλογή ενός ασφαλιστηρίου υγείας είναι προσωπική υπόθεση. Αν και υπάρχουν κάποια tips σχετικά με το πώς πρέπει να κινηθεί ο ενδιαφερόμενος για ένα συμφέρον νοσοκομειακό πρόγραμμα -όπως αυτά τα οκτώ SOS κριτήρια για να επιλέξετε το κατάλληλο-, δεν είναι λίγες οι φορές που διάφοροι λόγοι θα μας κάνουν να προτιμήσουμε ένα προϊόν με αυστηρότερους όρους.
Μια τέτοια περίπτωση αποτελεί η προέγκριση νοσηλείας, για την οποία οι έμπειροι ασφαλιστές συμβουλεύουν να απουσιάζει από τις προϋποθέσεις της ασφάλισης που θα επιλέξουμε. Ωστόσο, η προέγκριση της νοσοκομειακής δαπάνης προαπαιτείται για πολλά τρέχοντα ασφαλιστικά προγράμματα μεγάλων εταιρειών, τα οποία διευκρινίζουν πως μη τήρησή της θα κοστίσει στον ασφαλισμένο.
Τα προγραμματισμένα χειρουργεία αποτελούν χαρακτηριστικές περιπτώσεις που η εταιρεία θα ζητήσει να εξετάσει προτού ενεργοποιήσει τις παροχές για την κάλυψη των εξόδων. Τι πρέπει να κάνει ο ασφαλισμένος για να γλιτώσει τις πιθανές συνέπειες;
Όπως αναγράφουν τα σχετικά συμβόλαια, πριν την προγραμματισμένη επέμβαση η εταιρεία θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά με αυτήν εγγράφως είτε μέσω τηλεφωνικής κλήσης στο αρμόδιο τμήμα, ενώ κάποιες εταιρείες διευκολύνουν ακόμη περισσότερο τους πελάτες τους παρέχοντας τη δυνατότητα για προέγκριση νοσηλείας μέσα από τις εφαρμογές (apps) τους για smart phones. H διαδικασία προαπαιτείται για χειρουργεία σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Η προέγκριση νοσηλείας αποσκοπεί αφενός στην διευκόλυνση του ασφαλισμένου για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του προβλήματός του, αποτελεί αφετέρου δικαίωμα της εταιρείας ώστε να διαμορφώσει ολοκληρωμένη άποψη για την περίπτωση που καλείται να αποζημιώσει. Επ’ αυτώ θα ενημερώσει τον ασφαλισμένο για όλες τις αναγκαίες ιατρικές πληροφορίες, αποτελέσματα εξετάσεων και στοιχεία που θα πρέπει να προσκομίσει ή θα του ζητήσει ακόμα την εξέτασή του από γιατρό που θα του προτείνει, χωρίς επιβάρυνση για τον ίδιο, ώστε να λάβει τη σχετική προέγκριση.
Σε περίπτωση που ο ασφαλισμένος αμελήσει την επίμαχη υποχρέωση, η εταιρεία μπορεί να μειώσει ποσοστιαία κατά την πολιτική της την κάλυψη της επέμβασης, «κύρωση» που θα ενεργοποιηθεί και για την παροχή επιδόματος χειρουργείου και νοσηλείας, για τα οποία προαπαιτείται αντίστοιχη ενημέρωση και προέγκριση.
Σημειώνεται επιπλέον ότι η διαδικασία της προέγκρισης μπορεί να απαιτείται επιπροσθέτως για τις ενδοσκοπικές πράξεις και τον προληπτικό έλεγχο υγείας.
Οι περιπτώσεις που εξαιρούνται
Στους όρους του συμβολαίου θα επισημανθεί πως περιστατικά αιφνίδιου χαρακτήρα όπως είναι τα επείγοντα περιστατικά -αναφορικά με ασθένεια ή ατύχημα- που θα οδηγήσουν άμεσα στην αίθουσα του χειρουργείου και/ή θα καταστήσουν αδύνατη την πρότερη επικοινωνία του παθόντα με την ασφαλιστική του εταιρεία, εξαιρούνται από την υποχρεωτική διαδικασία ενημέρωσης και προέγκρισης. Ωστόσο, το περιστατικό μπορεί να χαρακτηριστεί ως επείγον μόνο με ιατρικά κριτήρια επί τη βάσει:
- της κλινικής εικόνας του ασφαλισμένου κατά την μεταγωγή του στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών
- της ιατρικά επιβεβλημένης διαγνωστικής και θεραπευτικής διαδικασίας.
Διαβάστε επίσης:
Ασφαλιστική αποζημίωση: Πότε κινδυνεύετε να τη χάσετε – Η μεγάλη παγίδα
Ασφαλιστική αποζημίωση: Πότε ελλοχεύει ο κίνδυνος δέσμευσης από το κράτος
Αποζημίωση μετά από ατύχημα: Το ξέρατε ότι εξαρτάται από το «καλό» σας χέρι;