Τους λόγους, για τους οποίους το υπάρχον σύστημα υγείας έχει παρόν, αλλά όχι μέλλον, παρέθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της Interamerican, κ. Γιάννης Καντώρος σε ομιλία του στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών που διεξάγεται αυτές τις ημέρες (10-15 Μαίου). «Στην Ελλάδα έχουμε ένα πολυδιασπασμένο σύστημα, ένα δημόσιο σύστημα που δουλεύει παράλληλα με τον ιδιωτικό τομέα. Είναι πάρα πολύ λίγα τα σημεία επαφής και συνέργειας ανάμεσα σε αυτούς τους δύο κόσμους και σε πολλές περιπτώσεις αναγκαζόμαστε να πληρώσουμε δύο και τρεις φορές για το ίδιο πράγμα», ανέφερε χαρακτηριστικά, για να προσθέσει: «Παράλληλα, ξέρουμε πολύ καλά ότι η Ελλάδα είναι μία χώρα που γερνάει, άρα η ηλικιακή ομάδα 65+ που έχει κατεξοχήν ανάγκη από υπηρεσίας υγείας και προφανώς από συνταξιοδοτικά προιόντα ποσοστιαία θα κυριαρχήσει στα επόμενα χρόνια».
Την ίδια στιγμή, η τεχνολογία προοδεύει, υπάρχουν καλύτερες θεραπείες, οι οποίες, όμως, είναι ακριβότερες. «Το κόστος, λοιπόν, για να αντιμετωπίσουμε τις ασθένειες στο μέλλον ξέρουμε πως θα ανέβει εκθετικά, ενώ αλλάζει λίγο και το προφίλ των περιπτώσεων που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. Θα έχουμε χρόνιες περιπτώσεις, ανθρώπους, δηλαδή, που θα ζουν με κάποιες ασθένειες και σκοπός μας είναι να τους δώσουμε περισσότερα και ποιοτικότερα χρόνια ζωής. Πάλι, όμως, αυτό έχει ένα κόστος», πρόσθεσε και συνέχισε: «Η κρίση μας έδωσε μία ευκαιρία που δεν είμαι βέβαιος ότι την έχουμε απολύτως αξιοποιήσει να επανασχεδιάσουμε πράγματα αντί να ακολουθούμε συνταγές που έχουν σχεδιαστεί πριν από 30 – 40 χρόνια και ήταν εξαιρετικές λύσεις για την εποχή εκείνη, αλλά όχι για τις προκλήσεις του 2030 – 2040 που εάν δεν συνεργαστούμε τώρα δεν θα μπορέσουμε να τις αντιμετωπίσουμε. Στα συστήματα υγείας, άλλωστε, πρέπει να υπάρχει μία ευρύτατη κοινωνική αποδοχή για να γίνουν αλλαγές».
Όσον αφορά στο ερώτημα εάν η τεχνολογία είναι πρόβλημα ή λύση, ο κ. Καντώρος απάντησε πως είναι λύση εάν την χρησιμοποιήσεις σωστά. «Το σύστημά μας σήμερα είναι εστιασμένο γύρω από το νοσοκομείο, αλλά θα πρέπει να είναι γύρω από τον ασθενή. «Θα πρέπει να υπάρχει μία ενιαία διαχείριση, με ένα ολοκληρωμένο σύστημα υγείας που δεν μπορεί να γίνει εάν δεν επενδύσουμε σοβαρά στο πρωτοβάθμιο κομμάτι. Υπάρχουν εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης που μπορούν να δώσουν μία κατεύθυνση, χωρίς να χρειαστεί καν να βγεις από το σπίτι, απαντώντας σε μερικές απλές ερωτήσεις, για να καταλάβεις εάν πρέπει να αναζητήσεις επιπλέον βοήθεια από γιατρό και πολύ πριν αποτανθείς σε ένα νοσοκομείο», κατέληξε.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της KPMG, τα επόμενα πέντε με 10 έτη η τεχνολογική εξέλιξη και η εμπειρία του πελάτη θα είναι εντελώς διαφορετική από αυτή που γνωρίζουμε σήμερα. «Στο πλαίσιο αυτό, η χρήση της τεχνικής νοημοσύνης (ΑΙ) αναμένεται να κυριαρχήσει στη διαδικασία των αποζημιώσεων. Οι περίπλοκες περιπτώσεις θα συνεχίσουν να απαιτούν συμβολή του χρήστη, αλλά με την υποστήριξη της ανάλυσης δεδομένων και ψηφιακών ευκολιών», σημειώνει χαρακτηριστικά και συνεχίζει: «Οι πολιτικές πρόληψης, επίσης, αναμένεται να αποτελέσουν μέρος των στρατηγικών των επιχειρήσεων, μέσω της επικοινωνίας με τον πελάτη και των στοχεύσεων ενεργειών για μείωση των κινδύνων, με ανάλογη τιμολογιακή πολιτική σε αυτούς που παραμένουν συνδεδεμένοι. Ειδοποιήσεις για επικείμενες καιρικές συνθήκες ή ενημέρωση για την κατάσταση και τις ιδιαίτερες συνθήκες της περιοχής που βρίσκεται ο ασφαλισμένος, η τηλεματική και το 5G με τη σύνδεση των συσκευών θα αποτελέσουν πολύτιμα τεχνολογικά εργαλεία στη φαρέτρα των ασφαλιστών».
Διαβάστε επίσης
Σύνταξη: Πώς μπορεί να «αβγατίσει» με το Πανευρωπαϊκό Ατομικό Συνταξιοδοτικό Προϊόν
Ιδιωτική ασφάλιση: Ποιες αλλαγές φέρνει η Covid-19 στα συμβόλαια υγείας