Κανένας δεν αμφιβάλλει ότι τα σημερινά παιδιά είναι μικροί τεχνολογικοί άσσοι και μάλιστα από πολύ μικρή ηλικία. Χειρίζονται άψογα το κινητό, σερφάρουν σαν επαγγελματίες στο διαδίκτυο – δυστυχώς πολλές φορές χωρίς επίβλεψη – και μπορούν να κατεβάσουν στο λεπτό οποιαδήποτε εφαρμογή θέλουν, ενώ εμείς οι μεγάλοι ακόμη προσπαθούμε να καταλάβουμε τι σημαίνει application.
Φαίνεται όμως ότι τα ίδια αυτά παιδιά που παίζουν την τεχνολογία στα δάκτυλα και ακόμη και στην τρυφερή ηλικία των πέντε χρονών βρίσκονται σκυμμένα πάνω από την οθόνη του κινητού τους, δεν μπορούν να πιάσουν καλά καλά το κουτάλι και το μπολ για να ετοιμάσουν το πρωινό τους. Χειρότερα ακόμη, δεν μπορούν να κάνουν ποδήλατο, ίσως δε να μην γνωρίζουν καν τι είναι το πετάλι του ποδηλάτου.
Πρόσφατη έρευνα αποκαλύπτει ότι πάνω από ένα στα δυο παιδιά ηλικίας 3-5 ετών φαίνεται ότι δεν έχουν κανένα πρόβλημα να παίξουν ένα απαιτητικό παιχνίδι στο internet ή να λειτουργήσουν ένα smartphone αλλά σίγουρα δεν ξέρουν να κάνουν ποδήλατο ή να ετοιμάσουν μόνα τους το πρωινό τους. Η έρευνα έδειξε ότι το 25% των παιδιών ήξεραν πώς να σερφάρουν στο Internet, αλλά δεν ήξεραν πώς να κολυμπούν χωρίς σωσίβιο.
Η έρευνα διεξήχθη από την ολλανδική εταιρία τεχνολογιών AVG σε δέκα χώρες και έδειξε ότι τα παιδιά μπορεί να μαθαίνουν εύκολα ότι αφορά τις νέες τεχνολογίες αλλά φαίνεται ότι μάλλον οι γνώσεις τους δεν επεκτείνονται και σε άλλους πιο πρακτικούς και παραδοσιακούς τομείς, ιδίως όταν και οι γονείς τους είναι νεαρής ηλικίας κάτω των 35 ετών. Από την άλλη μεριά φάνηκε ότι τα παιδιά με μητέρες άνω των 35 ετών είχαν ευρύτερες γνώσεις και ικανότητες με το 40% εξ αυτών να είναι σε θέση να γράψουν το όνομά τους.