Αναλύοντας τα δεδομένα ανασκοπήσεων που δημοσιεύθηκαν μεταξύ 2009 και 2020 και αξιολογούσαν θεραπευτικές ή εκπαιδευτικές παρεμβάσεις στα πολύ μικρά παιδιά με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού ή εκείνα που είχαν σοβαρή πιθανότητα να διαγνωστούν με τη διαταραχή, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι υπάρχουν τρεις τύποι παρεμβάσεων που θα μπορούσαν να παρέχουν σημαντικά οφέλη:
- φυσιοκρατικές αναπτυξιακές συμπεριφορικές παρεμβάσεις – έχει παρατηρηθεί ότι η διδασκαλία με φυσιοκρατικό τρόπο έχει θεραπευτικά οφέλη σε παιδιά με αυτισμό,
- αναπτυξιακές παρεμβάσεις και
- συμπεριφορικές παρεμβάσεις
H ανάλυση, που δημοσιεύθηκε στο Developmental Medicine & Child Neurology, περιελάμβανε επτά ανασκοπήσεις που συνόψιζαν τα αποτελέσματα 63 μελετών.
Ωστόσο, η ερευνητική ομάδα παρατήρησε, επιπλέον, σημαντικούς περιορισμούς αναφορικά με την ποιότητα των αποδεικτικών στοιχείων, αλλά και σημαντικές διαφοροποιήσεις στον τρόπο διεξαγωγής των διάφορων μελετών.
«Έχουμε μια αυξανόμενη βάση αποδεικτικών στοιχείων, που υποστηρίζουν τη σημασία της έγκαιρης παρέμβασης και την ικανότητά της να προάγει την επικοινωνία, την προσαρμοστική συμπεριφορά και να διευκολύνει τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και σχέσεις των παιδιών με αυτισμό. Ωστόσο, υπάρχουν περιορισμοί σε αυτή τη βάση πληροφοριών, που σημαίνει ότι κάθε οικογένεια πρέπει να ερευνήσει περαιτέρω την περίπτωσή της, ώστε να καταλάβει ποια προσέγγιση είναι η καταλληλότερη για την ίδια, το παιδί, αλλά και το ευρύτερο οικογενειακό περιβάλλον», δήλωσε η επικεφαλής συγγραφέας Lauren Franz, MBChB, MPH, του Duke University Medical Center.
Διαβάστε ακόμη:
Το παυσίπονο άγγιγμα που ηρεμεί τα παιδιά
Διαβάζετε στα παιδιά σας; Από τάμπλετ ή βιβλία; Ξέρετε ότι υπάρχει διαφορά;
Συγκρούσεις με το παιδί: Τρία βήματα επανόδου σε ισορροπία