Οι νέοι φαίνεται να θεωρούν πιο ελκυστικά τα ηλεκτρονικά τσιγάρα λόγω του πλήθους διαφημίσεων, όπως αποκαλύπτει νέα έρευνα.
Η συγκεκριμένη μελέτη, την οποία επικαλείται ο Independent, υποστηρίζει ότι υπάρχει ανάγκη να γίνουν αλλαγές στο πώς οι επιχειρήσεις επιτρέπεται να προωθούν αυτά τα προϊόντα.
Στη Βρετανία έχουν ήδη απαγορευτεί πολλές διαφημίσεις που προωθούν το ηλεκτρονικό τσιγάρο στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Ωστόσο, αυτά μπορούν ακόμα να διαφημιστούν με αφίσες, φυλλάδια ή στα αντίστοιχα μαγαζιά.
Στο πλαίσιο της παρούσας έρευνας χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα περίπου 12 εκατομμυρίων νέων ατόμων, ηλικίας 19 ετών και διαπιστώθηκε ότι το 83% αυτών, πράγματι, έβλεπαν διαφημίσεις ατμίσματος. Το 40%, μάλιστα, τόνιζε ότι είχε δει ηλεκτρονικά τσιγάρα να διαφημίζονται από διάσημες προσωπικότητες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε άλλες ιστοσελίδες. Το 38% δήλωνε ότι οι διαφημίσεις έκαναν τα ηλεκτρονικά τσιγάρα πιο ελκυστικά, ενώ το 36% ότι αυτές στοχεύουν πιο συγκεκριμένα στους μη καπνιστές.
Η Σάρα Χίτσμαν, λέκτορας για τις εξαρτήσεις στο Ινστιτούτο Ψυχιατρικής, Ψυχολογίας και Νευροεπιστήμης King’s τονίζει την ανάγκη να περιοριστούν οι διαφημίσεις που καθιστούν τα προϊόντα ατμίσματος ελκυστικά.
Τα ευρήματα ακολουθούν την προηγούμενη έρευνα του Πανεπιστημίου του Λιντς, η οποία υποδηλώνει ότι οι νέοι που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό τσιγάρο αλλά δεν καπνίζουν είναι τέσσερις φορές πιο πιθανό να δοκιμάσουν κανονικά τσιγάρα από ό,τι οι μη καπνιστές που δεν χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό τσιγάρο. Σύμφωνα με την βρετανική οργάνωση «Δράση για το Κάπνισμα και την Υγεία», 3,6 εκατομμύρια άνθρωποι στη Βρετανία χρησιμοποιούν αυτή τη στιγμή ηλεκτρονικά τσιγάρα. Εντός ενός έτους παρατηρήθηκε αύξηση κατά 12,5%.
Τα ηλεκτρονικά τσιγάρα χρησιμοποιούνται περισσότερο από την ηλικιακή ομάδα 35-44 και εν συνεχεία την ομάδα 45-54 ετών. Τα πιο χαμηλά ποσοστά χρήσης αφορούν τις ηλικίες 18-24.
Στη Βρετανία, έχει διαπιστωθεί ότι η χρήση ηλεκτρονικού τσιγάρου συνδέεται με 200 προβλήματα υγείας μεταξύ των οποίων είναι η πνευμονία και άλλες καρδιακές διαταραχές.
H συγκεκριμένη έρευνα έγινε με τη συνεργασία του Πανεπιστημίου της Νότιας Καρολίνας, του Ινστιτούτου Ψυχιατρικής, Ψυχολογίας και Νευροεπιστήμης King’s και του Βρετανικού Κέντρου Έρευνας για τον Καπνό και το Αλκοόλ.