Αμερικανοί ερευνητές βρήκαν ότι οι περιοχές του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνες για τη μάθηση, τη γλώσσα και τη συναισθηματική ανάπτυξη τείνουν να είναι πιο περίπλοκες σε άτομα των οποίων οι γονείς είχαν ανώτερη εκπαίδευση και έκαναν πνευματική εργασία.

Ερευνητές του Εθνικού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας των ΗΠΑ, όπως αναφέρουν σε σχετικό δημοσίευμα στο Journal of Neuroscience, ανέλυσαν 1.243 μαγνητικές τομογραφίες εγκεφάλου από περισσότερους από 623 νέους, ηλικίας μεταξύ πέντε και 25 ετών.

Η υψηλότερη κοινωνικοοικονομική κατάσταση στην πρώιμη παιδική ηλικία είχε έντονη επίδραση σε δύο περιοχές του εγκεφάλου, τον θάλαμο και το ραβδωτό σώμα.

«Η ανάπτυξη του εγκεφάλου συμβαίνει στο πλαίσιο των εμπειριών και του περιβάλλοντος κάθε παιδιού, τα οποία ποικίλλουν σημαντικά ανάλογα με τη κοινωνικοοικονομική κατάσταση της κάθε οικογένειας», εξηγεί η επικεφαλής συγγραφέας της έρευνας, Cassidy McDermott.

Στην παιδική ηλικία, η κοινωνικοοικονομική κατάσταση, η οποία περιλαμβάνει το εισόδημα, τις ευκαιρίες εξέλιξης καθώς και μια σειρά άλλων παραγόντων, έχει συνδεθεί με ένα φάσμα παραμέτρων της ψυχικής υγείας, της γνωστικής ανάπτυξης και των ακαδημαϊκών επιτευγμάτων.

«Η κοινωνικοοικονομική κατάσταση μπορεί να έχει διάφορες επιπτώσεις στη γνωστική λειτουργία, αλλάζοντας την ανάπτυξη του εγκεφάλου, ιδιαίτερα σε περιοχές που σχετίζονται με τη γλώσσα και τη μάθηση», προσθέτει η Δρ. McDermott.

 

 

Οι εξωτερικές περιοχές του εγκεφαλικού φλοιού (πάνω) και οι εσωτερικές δομές (κάτω) που εμφανίζουν τη μεγαλύτερη επίδραση σε σχέση με την κοινωνικοοικονομική κατάσταση ενός παιδιού (McDermott et al / JNeurosci, 2018)

Και καταλήγει λέγοντας ότι, «η παροχή στοχευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης στα προσχολικά χρόνια θα μπορούσε να συμβάλει στην ελαχιστοποίηση των ανισοτήτων που προκαλούνται σε διάφορους τομείς της ζωής, συμπεριλαμβανομένης της ψυχικής υγείας και των ακαδημαϊκών επιτευγμάτων».