Ευέλικτη πολιτική κρατήσεων με «ανοικτές» ημερομηνίες προτείνει το υπουργείο Τουρισμού, μετά και την προσωρινή αναστολή λειτουργίας των ξενοδοχείων, εποχικών και 12μηνης λειτουργίας έως το τέλος Απριλίου, λόγω του κορωνοϊού.

Το υπουργείο συγκέντρωσε, κωδικοποίησε και απάντησε στις 16 πιο συχνές ερωτήσεις που δέχθηκε η Ανοιχτή Γραμμή επικοινωνίας του Υπουργείου Τουρισμού, για ζητήματα που προέκυψαν στο χώρο του τουρισμού μετά τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού.

«Τα ζητήματα που ανακύπτουν λόγω της έκτακτης κατάστασης είναι πολλά και σοβαρά. Ως προς την ουσία, αυτό που θα πρέπει να διαφυλάξουμε πάνω από όλα είναι το εθνικό τουριστικό προϊόν της Ελλάδας», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

Το υπουργείο Τουρισμού αναφέρει ότι μόνο κατ’ αυτό τον τρόπο θα υπάρξει ταχεία ανάκαμψη μόλις ξεπεραστεί η παρούσα κρίση. Υπ’ αυτό το πρίσμα της μακροπρόθεσμης προοπτικής, η γενικότερη παραίνεση είναι να καταβάλλεται κάθε προσπάθεια ώστε οι κρατήσεις να μετατρέπονται σε ανοιχτές, δηλαδή χωρίς νέα συγκεκριμένη ημερομηνία.

«Πάντα με την προϋπόθεση ότι οι πελάτες σας συναινούν, κάθε κράτηση δωματίου, ιδανικά, θα πρέπει να αναβάλλεται, όχι να ακυρώνεται». Έτσι η Ελλάδα θα περιορίσει τις απώλειες και θα παραμείνει ελκυστικός πόλος φιλοξενίας για όλο τον κόσμο.

Απάντηση δίνεται και στο ερώτημα ενός ιδιώτη που είχε προγραμματίσει οργανωμένο ταξίδι στην Ελλάδα: «Έχω ήδη προπληρώσει τα έξοδα σε ελληνικό τουριστικό γραφείο. ∆υστυχώς, λόγω της πανδημίας του COVID-19 είμαι αναγκασμένος να ακυρώσω το ταξίδι ή το έχω ήδη ακυρώσει. Ποια είναι τα δικαιώματά μου;»

Όπως επισημαίνεται στην απάντηση του υπουργείου, σε κάθε περίπτωση, συνιστάται η ευέλικτη εφαρμογή των κανόνων για την επιστροφή χρημάτων.

«Σε πνεύμα αμοιβαίας κατανόησης, φιλοξενούμενοι και επιχειρηματίες μπορούν να καταλήξουν σε μια διευθέτηση, η οποία, πέραν της ικανοποίησης του άμεσου αιτήματος, θα αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο επανάληψης του ταξιδιού στο μέλλον. 

Οι τουριστικές επιχειρήσεις οφείλουν να εφαρμόζουν όσα ορίζει το άρθρο 11 του Π.∆. 7/2018. ∆ηλαδή, εφόσον δεν πραγματοποιηθεί το οργανωμένο ταξίδι μετά από καταγγελία της σύμβασης από τον διοργανωτή πριν από την έναρξη του ταξιδιού λόγω αναπόφευκτων και έκτακτων περιστάσεων, ενώ επιπλέον το συμβόλαιο δεν προβλέπει αλλαγή ημερομηνιών, γίνεται επιστροφή χρημάτων από τον διοργανωτή. 

Ομοίως ο καταναλωτής μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση χωρίς χρέωση πριν από την έναρξη του ταξιδιού, σε περίπτωση αναπόφευκτων και έκτακτων περιστάσεων στον τόπο προορισμού, περιστάσεις οι οποίες επηρεάζουν σημαντικά την εκτέλεση του πακέτου ή τη μεταφορά των επιβατών στον προορισμό. 

Στην περίπτωση αυτή, ο καταναλωτής δικαιούται την πλήρη επιστροφή κάθε ποσού που κατέβαλε για το πακέτο», αναφέρεται σχετικά.