Μέτρα για την προστασία της πιο ευαίσθητης κοινωνικής ομάδας, των παιδιών από τους κινδύνους του εθισμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και τις παρενέργειες που προκαλεί αυτός ο εθισμός, ζητάει ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Δημήτρης Τσιόδρας, με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ο κ. Τσιόδρας επικαλείται πρόσφατη έρευνα του ΠΟΥ, σύμφωνα με την οποία το 11% των εφήβων εμφάνισε σημάδια προβληματικής συμπεριφοράς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δυσκολευόταν να ελέγξει τη χρήση τους. Και περιγράφει τις επιπτώσεις αυτού του εθισμού: «Επιστημονικές έρευνες έχουν συνδέσει την παρατεταμένη και υπερβολική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με διαταραχές ύπνου και άρα με συνέπειες για την πνευματική και σωματική εξέλιξη των παιδιών, αλλά και με φαινόμενα κατάθλιψης, bullying και αυξημένου άγχους».

Επιπλέον, ο κ. Τσιόδρας υπογραμμίζει το ενδεχόμενο ψηφιακές πλατφόρμες και μέσα κοινωνικής δικτύωσης να σκοπεύουν συνειδητά στην ενίσχυση του εθισμού των παιδιών και να τον επιδιώκουν με τον σχεδιασμό και με τον τρόπο λειτουργίας και χρήσης τους. Ζητάει λοιπόν από την Κομισιόν να προχωρήσει, με συγκεκριμένα μέτρα, στην αντιμετώπιση τέτοιων πρακτικών. Επίσης, να βοηθήσει τα κράτη-μέλη στην παροχή ολοκληρωμένων και επίκαιρων προγραμμάτων για την ψηφιακή εκπαίδευση και ενημέρωση, που θα συμβάλλει σημαντικά στην προστασία των παιδιών και των εφήβων από τον εθισμό.

 Αναλυτικά, η ερώτηση του κ. Τσιόδρα έχει ως εξής: 

«Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης

προς την Επιτροπή

Άρθρο 144 του Κανονισμού

Δημήτρης Τσιόδρας (PPE)
Θέμα: Προστασία των παιδιών από τον εθισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΠΟΥ1, το 11% των εφήβων εμφάνισε σημάδια προβληματικής συμπεριφοράς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δυσκολευόμενο να ελέγξει τη χρήση τους.

Επιστημονικές έρευνες έχουν επίσης, συνδέσει την παρατεταμένη κι υπερβολική χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης με διαταραχές ύπνου κι άρα συνέπειες για την πνευματική και σωματική εξέλιξη των παιδιών αλλά και φαινόμενα κατάθλιψης, bullying, κι αυξημένου άγχους.

Ενδέχεται δε ψηφιακές πλατφόρμες και μέσα κοινωνικής δικτύωσης ν’ αποσκοπούν στην ενίσχυση του εθισμού των παιδιών μέσω του σχεδιασμού, λειτουργίας ή και χρήσης τους.

Υπό το φως των ανωτέρω, ερωτάται η Επιτροπή:

1 Σε συνέχεια της Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, τί σκοπεύει να κάνει για ν’ αντιμετωπίσει φαινόμενα εθισμού παιδιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, απόρροια του σχεδιασμού, λειτουργίας ή και χρήσης τους;
2 Πώς σκοπεύει να βοηθήσει τα Κράτη-Μέλη στην παροχή ολοκληρωμένων κι επίκαιρων προγραμμάτων ψηφιακού εγγραμματισμού (digital literacy);»