Σε λειτουργία βρίσκεται πλέον η εφαρμογή My Health η οποία προσφέρει στους πολίτες ηλεκτρονική πρόσβαση στη συνταγογράφηση και τα παραπεμπτικά εξετάσεων.

Ο φάκελος υγείας αποτελεί μια μεγάλη μεταρρύθμιση, καθώς ο πολίτης με τη συγκεκριμένη εφαρμογή θα μπορεί να έχει πρόσβαση στα στοιχεία που βλέπει στην άυλη συνταγογράφηση ο γιατρός. Το My Health αποτελεί μία εφαρμογή η οποία θα εξελίσσεται συνεχώς με στόχο να μπορεί να φιλοξενεί ολόκληρο το ιατρικό ιστορικό του πολίτη.

Σε πρώτη φάση αυτή η εφαρμογή θα αφορά ιατρικά παραπεμπτικά και ιατρικές συνταγές και στη συνέχεια θα αποτελεί έναν πλήρη ιατρικό φάκελο.

Μπορείτε να κατεβάσετε την εφαρμογή ΕΔΩ

MyHealth-app---PM-1
MyHealth-app---PM-2
MyHealth-app---PM-3
MyHealth-app---PM-4
MyHealth-app---PM-5
MyHealth-app---PM-6
MyHealth-app---PM-7
MyHealth-app---PM-8
MyHealth-app---PM-9

 

Όπως αναφέρεται στην περιγραφή της εφαρμογής το MyHealth είναι η νέα εφαρμογή της Ελληνικής Κυβέρνησης η οποία προσφέρει πρόσβαση στη συνταγογράφηση και τα παραπεμπτικά εξετάσεων.

Μέσω του MyHealth app:

  • Μπορείτε να διαχειριστείτε και να δείτε συγκεντρωμένες τις πληροφορίες που αφορούν τις συνταγές και τα παραπεμπτικά σας.
  • Έχετε άμεση και εύκολη πρόσβαση στο ιστορικό της άυλης συνταγογράφησης και μπορείτε να λάβετε ειδοποιήσεις μέσω Push Notifications για τις νέες συνταγές και παραπεμπτικά εξετάσεων.

Η παρουσίαση και και οι δηλώσεις

Το «MyHealth app», η εφαρμογή μέσω της οποίας ο κάθε πολίτης αποκτά πρόσβαση στα ιατρικά και υγειονομικά του δεδομένα, παρουσιάστηκε σήμερα σε σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου.

«Η εφαρμογή MyΗealth αποτελεί πρακτικά το πρώτο στάδιο, το πρώτο βήμα του προσωπικού φακέλου υγείας του κάθε ασθενούς», τόνισε ο Πρωθυπουργός.

efarmogi_myhealth2

«Ο κάθε πολίτης – ασθενής θα έχει πια μια πολύ καλή εικόνα του δικού του υγειονομικού προφίλ. Άρα, με αυτό τον τρόπο ενδυναμώνουμε και την ίδια τη σχέση του πολίτη με τις υπηρεσίες υγείας. Ο ενημερωμένος πολίτης, ο ενεργός πολίτης έχει πια ένα πολύ μεγαλύτερο ρόλο να παίξει στη διαχείριση και της δικής του προσωπικής υγείας», υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Πίσω απ’ όλα αυτά, αλλά πίσω και από όλες τις δράσεις που έχουμε αναπτύξει στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού, κρύβεται μία σαφέστατη πολιτική επιλογή: Η τεχνολογία να τεθεί στην υπηρεσία του πολίτη, μειώνοντας την ταλαιπωρία του και φυσικά αμβλύνοντας τις ανισότητες», ανέφερε ο Πρωθυπουργός.

Με την εφαρμογή MyHealth app ο πολίτης αποκτά πλέον πρόσβαση στα ιατρικά και υγειονομικά του δεδομένα. Επειδή τα στοιχεία που θα περιέχονται στην εφαρμογή είναι ύψιστης σημασίας και κρισιμότητας, όσον αφορά στα προσωπικά δεδομένα, έχουν ληφθεί όλα τα κατάλληλα μέτρα ασφαλείας.

efarmogi_myhealth
efarmogi_myhealth4

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στη σημασία που έχει η νέα εφαρμογή και στον εξορθολογισμό της φαρμακευτικής δαπάνης και στην αντιμετώπιση της υπερσυνταγογράφησης, απευθύνοντας προειδοποίηση στους λίγους γιατρούς που υπερσυνταγογραφούν: «Τα στοιχεία αυτά είναι εξαιρετικά χρήσιμα για να χαράξουμε πολιτικές δημόσιας υγείας, αλλά και για να μπορέσουμε να εξορθολογήσουμε την φαρμακευτική δαπάνη, έτσι ώστε να είμαστε σίγουροι ότι το σωστό φάρμακο συνταγογραφείται στο σωστό κόστος, στον σωστό ασθενή. Και μία παρότρυνση προς όλους εκείνους -και δεν είναι πολλοί αλλά υπάρχουν- τους γιατρούς οι οποίοι εξακολουθούν να επιμένουν να υπερσυνταγογραφούν φάρμακα, τα οποία στην πραγματικότητα δεν είναι απαραίτητα. Προσέξτε, γιατί θα σας βρούμε πια» τόνισε χαρακτηριστικά.

«Οι ψηφιακές εφαρμογές στην υγεία είναι μόνο ψηφίδες ενός συνολικότερου σχεδίου που έχουμε για ένα πραγματικό νέο Εθνικό Σύστημα Υγείας» υπογράμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, για να προσθέσει αμέσως μετά: «Αυτή η πρόταση για το νέο ΕΣΥ θα είναι μία ολιστική πρόταση που θα καλύπτει όλο το φάσμα των υπηρεσιών υγείας, από την πρόληψη μέχρι την φροντίδα των ασθενών μέσα στα νοσοκομεία, αλλά και το τι συμβαίνει όταν θα βγαίνουν από αυτά. Και βέβαια σε όλη αυτή την προσπάθεια η χρήση νέων τεχνολογιών, όπως αυτή που θα παρουσιάσουμε σήμερα, θα παίξει καταλυτικό ρόλο».

efarmogi_myhealth3
efarmogi_myhealth5

Παίρνοντας αμέσως μετά το λόγο, ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, που έκανε την παρουσίαση, εξήγησε συνοπτικά τι μπορεί να κάνει ο πολίτης: «Μπορεί να διαχειριστεί και να δει συγκεντρωμένες πληροφορίες που καταρχήν αφορούν συνταγές και παραπεμπτικά», ενώ εντός μηνός θα προστεθούν οι ιατρικές βεβαιώσεις». Ο πολίτης θα έχει άμεση και εύκολη πρόσβαση στο ιστορικό της συνταγογράφησής του, καθώς για τα προστατευόμενα μέλη του, αρχικά με ένα ιστορικό ενάμισι έτους, από τον Ιανουάριο του 2020, ενώ μέχρι το Σεπτέμβριο, το ιστορικό αυτό θα καλύπτει την περίοδο από το 2012. «Δηλαδή θα μπορεί ο κάθε πολίτης να δει σε βάθος χρόνου το τι του έχει συνταγογραφηθεί στον ΑΜΚΑ του. Και αυτό είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον για να βλέπει κανείς αθροιστικά, σωρευτικά το ποια είναι η κατάσταση, το προφίλ που έχει στο φάκελό του. Επίσης, θα λαμβάνει τις ειδοποιήσεις της άυλης συνταγογράφησης πλέον με push notification για τις νέες συνταγές» τόνισε ο κ. Πιερρακάκης.

Ο Υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας τόνισε, αμέσως μετά, ότι «η πεμπτουσία της εφαρμογής MyHealth είναι ότι προσπαθούμε να διευκολύνουμε την καθημερινότητα του πολίτη». Ο κ. Κικίλιας μιλώντας για τη νέα ψηφιακή υπηρεσία, υπογράμμισε ότι «πάμε τώρα στην καρδιά του Συστήματος Υγείας που είναι ο ιατρικός φάκελος, η δυνατότητα δηλαδή κάθε πολίτη να μπορεί να έχει τα στοιχεία του και με αυτά να εξυπηρετείται, είτε του εκδίδονται ιατρικές συνταγές, είτε θέλει ιατρικά παραπεμπτικά για να μπορέσει να αθληθεί, είτε χρειάζεται το ιστορικό του, προκειμένου να μπορέσει να επικοινωνήσει με έναν επαγγελματία υγείας. Άρα ως προς τον πολίτη η εφαρμογή είναι εξαιρετική. Και ως προς το Σύστημα Υγείας όμως είναι, γιατί τα δεδομένα στη δημόσια υγεία είναι αναγκαία για να χαράξει κανείς πολιτικές υγείας. Και ο στόχος της Κυβέρνησης ποιος είναι; Πιο υψηλού επιπέδου ποιότητα παροχής υπηρεσιών υγείας για τον πολίτη».

Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για την Απλούστευση Διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς, έδωσε συγχαρητήρια στην ΗΔΙΚΑ και στα στελέχη της «γιατί κατάφεραν τον καιρό της πανδημίας, όχι μόνο να στηρίξουν όλες τις εφαρμογές, που ήδη υπήρχαν, σε σχέση με την επιδοματική πολιτική της Κυβέρνησης, αλλά ταυτόχρονα στήριξαν όλες αυτές τις νέες εφαρμογές».

Η Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ Νίκη Τσούμα ανέφερε ότι η διαδικασία προχωράει βήμα-βήμα «ανοίγοντας συνεχώς και μία νέα υπηρεσία προς τους πολίτες, έτσι ώστε να φτιάξουμε στο τέλος αυτό το οραματικό που έχουμε για τον πλήρη ηλεκτρονικό φάκελο του πολίτη».

Στη MyHealth app εμφανίζονται, επίσης, όλες οι συνταγές και τα παραπεμπτικά εξετάσεων για τα προστατευόμενα μέλη ενός ενήλικα. Ενώ το σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης λειτουργεί από το 2011, οι πολίτες δεν έχουν πρόσβαση στα δικά τους προσωπικά ή οικογενειακά δεδομένα, δεν γνωρίζουν τι έχουν συνταγογραφηθεί από τον γιατρό τους. Δεν έχουν λοιπόν πρόσβαση σε αυτό τον πλούτο δεδομένων είτε για προσωπικούς και αρχειακούς λόγους, είτε για υγειονομικούς και ιατρικούς.
Ανοίγοντας περαιτέρω τα δεδομένα και την πρόσβαση σε αυτά, που έδωσε η άυλη συνταγογράφηση αρχικά μέσω των συνταγών και παραπεμπτικών εξετάσεων, τη MyHealth app έρχεται να κλείσει αυτόν τον κύκλο και να δώσει πολύ μεγαλύτερες ψηφιακές δυνατότητες στον πολίτη ψηφιακά γύρω από τα προσωπικά θέματα της υγείας του.

Στόχος είναι το ιστορικό της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης να εμπλουτιστεί με τα αποτελέσματα των ιατρικών εξετάσεων του ασθενούς ανεξαρτήτως σε ποια νοσοκομειακή μονάδα, κλινική, ή κέντρο υγείας στη χώρα πραγματοποιήθηκαν, το ιστορικό νοσηλειών του ασθενούς κ.α. έτσι ώστε τα ιατρικά δεδομένα του να τον «ακολουθούν» παντού.

Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν ο Υπουργός Υγείας, Βασίλης Κικίλιας, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας, Βασίλης Κοντοζαμάνης, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για την Απλούστευση Διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς, ο Υφυπουργός παρα τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου, Άκης Σκέρτσος, η Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ ΑΕ, Νίκη Τσούμα και ο Διευθυντής του Γραφείου του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Χαμπίδης.

Ολόκληρες οι παρεμβάσεις

Κυριάκος Μητσοτάκης: Σήμερα, κάνουμε ένα ακόμα πολύ σημαντικό βήμα για τη γρήγορη ψηφιακή εξυπηρέτηση του πολίτη και μάλιστα στον εξαιρετικά ευαίσθητο τομέα της υγείας του, γιατί στο εξής όλα τα παραπεμπτικά των εξετάσεων και οι συνταγές που έχει λάβει θα βρίσκονται στο κινητό του. Έτσι, ο ίδιος θα έχει μία καλύτερη εικόνα της εξέλιξης των θεραπειών του, αλλά θα μπορεί να ενημερώνει και πολύ πιο εύκολα τον γιατρό του αν χρειαστεί. Αρκεί να έχει συνδεθεί με την άυλη συνταγογράφηση και να έχει δηλώσει τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου.

Η εφαρμογή «MyΗealth», την οποία θα παρουσιάσουμε σήμερα, αποτελεί πρακτικά το πρώτο στάδιο, το πρώτο βήμα του προσωπικού φακέλου υγείας του κάθε ασθενούς. Σύντομα στα δεδομένα αυτά θα προστεθούν και τα αποτελέσματα εξετάσεων, ανεξάρτητα από το χρόνο και την υγειονομική μονάδα που αυτές έχουν γίνει. Στη συνέχεια θα προστεθεί και το ιστορικό τυχόν νοσηλειών, ώστε στην τελική του μορφή το «ΜyΗealth» να μπορεί να διαμορφωθεί σε μία ψηφιακή ταυτότητα της κατάστασης της υγείας του κάθε Έλληνα πολίτη, που θα μας συνοδεύει παντού.

Νομίζω ότι είναι πολύ σαφείς και προφανείς οι διευκολύνσεις που προκύπτουν από αυτή τη νέα εφαρμογή. Από τις πιο απλές, που είναι για παράδειγμα όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για να εγγραφεί κάποιος σε ένα γυμναστήριο. Προφανώς, υπάρχουν και πολύ πιο σύνθετες, όπως η ανάγκη μιας γρήγορης διάγνωσης ή και επέμβασης με βάση το ιστορικό μας.
Αυτό το οποίο βρήκα πολύ ενδιαφέρον στην εφαρμογή -θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε και στη συνέχεια- είναι το πόσο αναλυτικά είναι τα στοιχεία. Θα γνωρίζουμε μέχρι και τη δραστική ουσία των φαρμάκων που έχουν συνταγογραφηθεί, τα φαρμακεία από τα οποία τα έχουμε προμηθευτεί, και βέβαια αυτό θα αφορά και όλα τα προστατευόμενα μέλη κάθε ασφαλισμένου.

Θα έχουμε την ευκαιρία με τον τρόπο αυτό να έχουμε στα χέρια μας και ένα ακόμη εργαλείο μείωσης της φαρμακευτικής δαπάνης, αλλά και εντοπισμού για πιθανά κρούσματα διαφθοράς. Είμαι σίγουρος ότι οι πολίτες που θα κάνουν χρήση αυτής της διαδικασίας -κάποιοι τουλάχιστον- θα αντιληφθούν ότι γράφτηκαν συνταγές στο όνομά τους εν αγνοία τους. Αυτό από εδώ και στο εξής σταματάει οριστικά.

Πίσω απ’ όλα αυτά, αλλά πίσω και από όλες τις δράσεις που έχουμε αναπτύξει στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού, κρύβεται μία σαφέστατη πολιτική επιλογή: Η τεχνολογία να τεθεί στην υπηρεσία του πολίτη, μειώνοντας την ταλαιπωρία του και φυσικά αμβλύνοντας τις ανισότητες.

Γιατί η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών υγείας σημαίνει τελικά πρόσβαση σε αυτή απ’ όλους. Μιλάμε, λοιπόν, για μία πρωτοβουλία με πολύ σημαντικό εκσυγχρονιστικό πρόσημο, αλλά και μια πρωτοβουλία που έχει πολύ σημαντικό κοινωνικό περιεχόμενο. Γι’ αυτό και θα περιμένω με πολύ ενδιαφέρον την υλοποίηση του χρονοδιαγράμματος εμπλουτισμού της σχετικής εφαρμογής.

Κλείνω επισημαίνοντας ότι οι ψηφιακές εφαρμογές στην υγεία, που θα παρουσιάσουμε σήμερα είναι μόνο ψηφίδες ενός συνολικότερου σχεδίου που έχουμε για ένα πραγματικό νέο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Μία ανάγκη που ανέδειξαν καταλυτικά οι νέες συνθήκες της πανδημίας και την απάντηση τη μελετούμε ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζουμε τον covid και προχωρούμε την υλοποίηση της επιχείρησης «Ελευθερία».

Αυτή η πρόταση για το νέο ΕΣΥ θα είναι μία ολιστική πρόταση που θα καλύπτει όλο το φάσμα των υπηρεσιών υγείας, από την πρόληψη μέχρι την φροντίδα των ασθενών μέσα στα νοσοκομεία, αλλά και το τι συμβαίνει όταν θα βγαίνουν από αυτά. Και βέβαια σε όλη αυτή την προσπάθεια η χρήση νέων τεχνολογιών, όπως αυτή που θα παρουσιάσουμε σήμερα, θα παίξει καταλυτικό ρόλο.

Σταματώ εδώ για να δώσω το λόγο στους δύο Υπουργούς.

Κυριάκος Πιερρακάκης: Κύριε Πρόεδρε, σας ευχαριστούμε πολύ που έχουμε σήμερα την ευκαιρία να σας παρουσιάσουμε την εφαρμογή «MyHealth Αpp». Προτείνω να μπω αμέσως στην παρουσίαση για να έχετε την πλήρη εικόνα του τι ακριβώς αποφασίσαμε, στο πλαίσιο της πολιτικής που χαράσσει το Υπουργείο Υγείας, να υλοποιήσουμε ως τεχνικό εργαλείο. Και να ξεκινήσω από αυτό που είπατε ότι εδώ κάνουμε μία σειρά παραδοχές.

Η πρώτη παραδοχή είχε να κάνει με την λεγόμενη ανάγκη του data ownership, δηλαδή οι πολίτες να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα τους. Το σύστημα της συνταγογράφησης υπάρχει εδώ και χρόνια. Εμείς ως Κυβέρνηση το επεκτείναμε με την άυλη συνταγογράφηση, η οποία απεδείχθη μια καταλυτική υπηρεσία για τους πολίτες, ειδικά κατά τη φάση του lockdown η οποία ήταν και εξαιρετικά χρήσιμη και στην επιχείρηση «Ελευθερία». Μπορείτε να δείτε τα νούμερα: 2,4 εκατομμύρια περίπου εγγεγραμμένοι πολίτες, 22 εκατομμύρια άυλες συνταγές έχουν εκδοθεί. Μία στις τρεις συνταγές την ημέρα είναι πλέον άυλες. Τι κάναμε στην πορεία; Βάλαμε και τα άυλα παραπεμπτικά των ιατρικών εξετάσεων, πάνω από 8 εκατομμύρια έχουν εκδοθεί. Και ένα βέλτιστο παράδειγμα απλοποίησης και ψηφιοποίησης ταυτόχρονα, αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι ίσως η πιο δημοφιλής υπηρεσία που έχουμε δημιουργήσει.

Χρησιμοποιώντας την άυλη συνταγογράφηση στην επιχείρηση Ελευθερία στις ευπαθείς ομάδες, τι κάναμε; Πήραμε τα ICD-10 -σε κάθε συνταγή υπάρχει ένα ICD-10 που είναι συγκεκριμένη η ασθένεια βάσει της οποίας συνταγογραφείται ένα φάρμακο- και κατηγοριοποιήσαμε ουσιαστικά τις ευπαθείς ομάδες και διαπιστώσαμε ότι πάρα πολύς κόσμος δεν έχει γνώση του αν ανήκει στη συγκεκριμένη ομάδα ή όχι.

Υπ΄ αυτήν την έννοια, επειδή τα δεδομένα της συνταγογράφησης υπάρχουν χοντρικά από τα τέλη του ’11, αρχές του ’12, θεωρήσαμε με τον Υπουργό ότι πρέπει αυτά τα δεδομένα να τα δώσουμε πίσω στους πολίτες. Δηλαδή, καταρχήν χτίζοντας τον ιατρικό φάκελο, που είναι η κεντρική ψηφιακή στρατηγική για την υγεία, να ξεκινήσουμε βήμα-βήμα κλιμακωτά σε μια λογική να μην περιμένουμε το τέλειο έτοιμο φαραωνικό προϊόν στο τέλος. Να το χτίσουμε όροφο-όροφο, ξεκινώντας από το να ανοίξουμε τα δεδομένα της συνταγογράφησης. Και έτσι δημιουργούμε το «MyHealth App», κάνουμε δηλαδή το πρώτο ισχυρό βήμα το οποίο είναι σήμερα το πρόπλασμα του φακέλου υγείας του ασθενούς.

Τι μπορεί να κάνει ο πολίτης: Μπορεί να διαχειριστεί και να δει συγκεντρωμένες πληροφορίες που καταρχήν αφορούν συνταγές και παραπεμπτικά. Θα γίνει ένα τρίτο βήμα εντός μηνός, το οποίο το έχουμε ήδη νομοθετήσει, το οποίο είναι ιατρικές βεβαιώσεις, αλλά ξεκινάμε σήμερα με αυτά τα δύο. Μετά θα προστεθεί το τρίτο. Θα έχει δηλαδή ο πολίτης άμεση και εύκολη πρόσβαση στο ιστορικό της συνταγογράφησής του, καθώς και στα προστατευόμενα μέλη του.

Να πω ότι σήμερα τεχνικά ξεκινάμε με ένα ιστορικό ενάμισι έτους, από τον Ιανουάριο του ’20. Το χρονοδιάγραμμα το οποίο ζητάτε κ. Πρόεδρε να σας δώσουμε, είναι ότι μέχρι το Σεπτέμβριο αυτό θα έχει πάει μέχρι το 2012. Δηλαδή, θα μπορεί ο κάθε πολίτης να δει σε βάθος χρόνου το τι του έχει συνταγογραφηθεί στον ΑΜΚΑ του. Και αυτό είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον για να βλέπει κανείς αθροιστικά, σωρευτικά το ποια είναι η κατάσταση, το προφίλ που έχει στο φάκελό του.

Επίσης, θα λαμβάνει τις ειδοποιήσεις της άυλης συνταγογράφησης πλέον με push notification για τις νέες συνταγές. Αυτό θα δώσει πρόσβαση στα προσωπικά και οικογενειακά ιατρικά και υγειονομικά δεδομένα. Επεκτείνουμε ουσιαστικά την υπηρεσία του SMS και την κάνουμε και ασφαλέστερη. Δηλαδή στο κινητό τηλέφωνο, όπως όλοι ξέρουμε, διαβάζει και βιομετρικά δεδομένα του προσώπου για να ανοίξει για παράδειγμα ένα κινητό τηλέφωνο. Για να μπούμε σε αυτή την εφαρμογή θα πρέπει κανείς να έχει πολύ ασφαλή ταυτοποίηση.

Τώρα, το περιβάλλον είναι πολύ φιλικό, θα το δούμε στο demo, δείχνει όλα αυτά τα οποία αναφέρατε. Το φαρμακείο που εκτελέστηκε η συνταγή, χάρτη, διεύθυνση, τηλέφωνο. Το σκεύασμα, τη δραστική ουσία, τη συχνότητα των δόσεων, τη συμμετοχή ως προς το τελικό κόστος του πολίτη. Το ICD-10, σχετικές διαγνώσεις, εξ ου και η διάσταση του φακέλου ασθενούς. Η ημερομηνία διαθεσιμότητας έκδοσης και λήξης της συνταγής, αν είναι επαναλαμβανόμενη, ενδεικτικές σημειώσεις του γιατρού και ένα barcode για την εκτέλεση της πράξης. Βλέπει κανείς δηλαδή σε αυτά τα παραλληλόγραμμα τα οποία βλέπετε τις συνταγές ή τα παραπεμπτικά. Όταν την ανοίγει κανείς έχουν barcode και υπάρχει και μια εικόνα ειδοποιήσεων.

Θέλουμε να το πούμε, μαζί με τον Υπουργό, συγχαρητήρια στην ΗΔΙΚΑ για το development, στη Νίκη Τσούμα και στον Γιώργο Γεωργαντά, ο οποίος εποπτεύει την ΗΔΙΚΑ. Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα εφαρμογή που ουσιαστικά πατάει πάνω -όπως είπαμε- στη συνταγογράφηση. Είναι διαθέσιμη από το myhealth.gov.gr. Σήμερα είναι ήδη διαθέσιμη και για κινητά iPhone και για κινητά android. Δηλαδή, οι πολίτες μπορούν να την κατεβάσουν αυτή τη στιγμή και να αποκτήσουν πρόσβαση στο ιστορικό τους. Και τα επόμενα βήματα είναι αυτά τα οποία ανέφερα πριν. Πρώτον, θα εμπλουτίσουμε την εφαρμογή με τις ιατρικές βεβαιώσεις για να γραφτώ -για παράδειγμα- σε ένα γυμναστήριο. Αυτό το ψηφιοποιούμε πλέον. Και το δεύτερο είναι η επέκταση της ιστορικότητας από το 2012 μέχρι σήμερα.

Κλείνω λέγοντας, αυτό το οποίο είπατε και εσείς, ότι πάνω σε αυτό θα χτίσουμε τον ιατρικό φάκελο. Τι μας λείπει για να χτίσουμε το φάκελο; όλες οι εξετάσεις που κάνει κανείς σε ένα ακτινοδιαγνωστικό κέντρο. Ή μας λείπουν δεδομένα τα οποία παράγονται σε μια νοσηλεία, σε ένα νοσοκομείο. Όλα αυτά στην πορεία με τα έργα τα οποία από κοινού έχουμε να σχεδιάσουμε με τον Υπουργό. Αξιοποιώντας το Ταμείο Ανάκαμψης θα ψηφιοποιήσουμε μια σειρά από πράγματα τα οποία θα έρθουν και θα «κουμπώσουν» με αυτό το σύστημα. Αρα θα θεμελιωθεί ο πλήρης ιατρικός φάκελος, βήμα προς βήμα. Αλλά δεν θα περιμένουμε τελικό προϊόν. Ξεκινάμε με αυτό το πολύ ισχυρό βήμα σήμερα.

Βασίλης Κικίλιας: Η πεμπτουσία της εφαρμογής «My Health» είναι ότι προσπαθούμε να διευκολύνουμε την καθημερινότητα του πολίτη. Ένα πρακτικό παράδειγμα -που αποδεικνύει ότι αυτό θα γίνει – είναι ο τρόπος με τον οποίο προχωρήσαμε, κύριε Πρόεδρε, το πρόγραμμα εμβολιασμού. Τι έγινε; Επανασυστήσαμε ουσιαστικά το ελληνικό δημόσιο σε σχέση με τις υπηρεσίες τις οποίες προσφέρει στον πολίτη.

Πάμε, λοιπόν, τώρα στην καρδιά του Συστήματος Υγείας που είναι ο ιατρικός φάκελος, η δυνατότητα δηλαδή κάθε πολίτη να μπορεί να έχει τα στοιχεία του και με αυτά να εξυπηρετείται, είτε του εκδίδονται ιατρικές συνταγές, είτε θέλει ιατρικά παραπεμπτικά για να μπορέσει να αθληθεί, είτε χρειάζεται το ιστορικό του, προκειμένου να μπορέσει να επικοινωνήσει με έναν επαγγελματία υγείας. Άρα ως προς τον πολίτη η εφαρμογή είναι εξαιρετική. Και ως προς το Σύστημα Υγείας όμως είναι, γιατί τα δεδομένα στη δημόσια υγεία είναι αναγκαία για να χαράξει κανείς πολιτικές υγείας. Και ο στόχος της Κυβέρνησης ποιος είναι; Πιο υψηλού επιπέδου ποιότητα παροχής υπηρεσιών υγείας για τον πολίτη. Άρα είναι ένα εξαιρετικό βήμα.

Συγχαρητήρια στην ΗΔΙΚΑ και στο Υπουργείο για την εφαρμογή αυτή. Και ανυπομονούμε να ενσωματώσουμε όλο και παραπάνω εργαλεία ψηφιακά στο τρόπο με τον οποίο προσπαθούμε να χτίσουμε το Ε.Σ.Υ. της επόμενης εποχής, το νέο Ε.Σ.Υ..

Κυριάκος Μητσοτάκης (μετά την παρουσίαση): Είμαι πολύ ενθουσιασμένος με αυτή την εφαρμογή γιατί, για ακόμη μία φορά, αποδεικνύεται ότι μπορούμε να αξιοποιήσουμε με έξυπνο, αλλά και δημοκρατικό τρόπο, δεδομένα τα οποία έχουμε στη διάθεσή μας. Θέλω να θυμίσω ότι από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας είχαμε στη διάθεσή μας ένα πολύ προηγμένο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Τα δεδομένα του οποίου όμως δεν έχουμε μέχρι στιγμής πλήρως αξιοποιήσει.

Από τη μία ο κάθε πολίτης – ασθενής θα έχει πια μια πολύ καλή εικόνα του δικού του υγειονομικού προφίλ. Άρα, με αυτό τον τρόπο ενδυναμώνουμε και την ίδια τη σχέση του πολίτη με τις υπηρεσίες υγείας. Ο ενημερωμένος πολίτης, ο ενεργός πολίτης έχει πια ένα πολύ μεγαλύτερο ρόλο να παίξει στη διαχείριση και της δικής του προσωπικής υγείας.

Από την άλλη, ένα πράγμα το οποίο είπε ο Υπουργός το οποίο και για μένα έχει εξαιρετική σημασία: Όλα αυτά τα στοιχεία είναι εξαιρετικά χρήσιμα για να χαράξουμε πολιτικές δημόσιας υγείας, αλλά και για να μπορέσουμε να εξορθολογήσουμε την φαρμακευτική δαπάνη, έτσι ώστε να είμαστε σίγουροι ότι το σωστό φάρμακο συνταγογραφείται στο σωστό κόστος, στον σωστό ασθενή.

Και μία παρότρυνση προς όλους εκείνους -και δεν είναι πολλοί αλλά υπάρχουν- τους γιατρούς οι οποίοι εξακολουθούν να επιμένουν να υπερσυνταγογραφούν φάρμακα, τα οποία στην πραγματικότητα δεν είναι απαραίτητα. Προσέξτε, γιατί θα σας βρούμε πια. Το λέω έχοντας πλήρη συνείδηση αυτής της φράσης, διότι σε μία εποχή όπου από τη μία το κόστος της περίθαλψης διαρκώς αυξάνεται καθώς θα πρέπει να μπαίνουν στο σύστημα νέα καινοτόμα φάρμακα τα οποία εκ των πραγμάτων είναι πολύ ακριβά και τα οποία θέλουμε να προσφέρουμε στους ασφαλισμένους μας, θα πρέπει να μην γίνεται αποδεκτή καμία πρακτική είτε υπερσυνταγογράφησης φαρμάκων τα οποία δεν είναι πραγματικά απαραίτητα, είτε συνταγογράφησης πιο ακριβών φαρμάκων όταν έχουμε ισοδύναμα φάρμακα τα οποία έχουν ακριβώς την ίδια αποτελεσματικότητα.

Όλα, λοιπόν, αυτά τα εργαλεία πια είναι στη διάθεσή μας. Και βέβαια και οι ίδιοι οι πολίτες πια θα γνωρίζουν τα φάρμακα που τους έχουν συνταγογραφηθεί, οι συνταγές οι οποίες έχουν εκτελεστεί και θα αποκτήσουν νομίζω μία πολύ καλύτερη εικόνα του συνολικού ιστορικού τους, αλλά και της ίδιας της δικής τους συμμετοχής, εκεί που υπάρχει ιδιωτική συμμετοχή στην δική τους ιατροφαρμακευτική δαπάνη.

Συγχαρητήρια και πάλι και αναμένω με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον τις επόμενες πληροφορίες οι οποίες θα προστεθούν σε αυτή την πολύ ωραία εφαρμογή.

Γιώργος Γεωργαντάς: Είναι ουσιαστικά τα συγχαρητήρια που δίνουμε όλοι στην ΗΔΙΚΑ, στα στελέχη της, γιατί 200 μόνο άτομα -τόσα απασχολεί η ΗΔΙΚΑ- κατάφεραν τον καιρό της πανδημίας, όχι μόνο να στηρίξουν όλες τις εφαρμογές, που ήδη υπήρχαν, σε σχέση με την επιδοματική πολιτική της Κυβέρνησης, αλλά ταυτόχρονα στήριξαν όλες αυτές τις εφαρμογές. Έχουν ένα help desk το οποίο έχει απαντήσει σε εκατοντάδες χιλιάδες αιτήματα και ερωτήματα πολιτών. Και όλο αυτό το έκαναν αγόγγυστα, απόλυτα συνειδητοποιημένα για την υπηρεσία την οποία προσφέρουν αυτή την περίοδο. Νομίζω ότι αξίζουν συγχαρητήρια, να τα μεταφέρετε σε όλα τα στελέχη της ΗΔΙΚΑ.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Και πάλι συγχαρητήρια και από εμένα προσωπικά γιατί ξέρω ότι έχετε κάνει σπουδαία δουλειά.

Νίκη Τσούμα: Ευχαριστώ, κύριε Πρωθυπουργέ. Εγώ αυτό ακριβώς θέλω να πω ότι από την αρχή και την ανάληψη των δραστηριοτήτων με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την ΗΔΙΚΑ, βρεθήκαμε να πρέπει να αντιμετωπίσουμε πάρα πολύ γρήγορα και άμεσα τα θέματα καταρχήν της πανδημίας. Και εκεί είχαμε δύο πράγματα πάρα πολύ σημαντικά που έπρεπε να κάνουμε: Να στηρίξουμε τα υφιστάμενα συστήματα στον τομέα υγείας, κοινωνικής ασφάλισης και πρόνοιας, ώστε μέσα στην πανδημία να δουλεύουν αυτά τα συστήματα. Και να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε το Υπουργείο Υγείας, ειδικά, στα θέματα της πανδημίας.

Παράλληλα δεν ξεχάσαμε, με την υποστήριξη των Υπουργών και του Υφυπουργού, να προσπαθούμε να δίνουμε συνεχώς ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους πολίτες. Το σχέδιο και το όραμα αυτό το προχωράμε σιγά – σιγά με την τακτική αυτή, δηλαδή ανοίγοντας συνεχώς και μία νέα υπηρεσία προς τους πολίτες, έτσι ώστε να φτιάξουμε στο τέλος αυτό το οραματικό που έχουμε για τον πλήρη ηλεκτρονικό φάκελο του πολίτη. Και πάλι θέλω να ευχαριστήσω όλους όσοι μας στηρίζουν και ειδικά και τα στελέχη της ΗΔΙΚΑ που έχουν δουλέψει πάρα πολύ όλο αυτό τον καιρό.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Ευχαριστούμε πολύ.