Στο επίκεντρο της δημοσιότητας βρίσκεται και πάλι το πολύπαθο νοσοκομείο Ζακύνθου, καθώς απειλείται με επιστροφή ευρωπαϊκών κονδυλίων λόγω μη λειτουργίας Μονάδας Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ).
Ωστόσο, η λύση βρέθηκε «βαπτίζοντας» δύο κλίνες Μονάδας Αυξημένης Φροντίδας (ΜΑΦ) σε άνοιγμα της ΜΕΘ!
Αυτό καταγγέλλουν το Σωματείο Εργαζομένων του νοσοκομείου Ζακύνθου σε έγγραφο που κοινοποιεί προς την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημοσίων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ), την ώρα που φέτος είχαμε τρεις θανάτους σε διασωληνωμένους ασθενείς που βρισκόταν σε πολυήμερη λίστα αναμονής για ΜΕΘ.
Υπενθυμίζεται ότι η ελληνική κυβέρνηση θα υποχρεωθεί να επιστρέψει στην ΕΕ κονδύλια ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ, που έχει λάβει για την κατασκευή της ΜΕΘ στο νοσοκομείο της Ζακύνθου, σε περίπτωση που η δομή δεν τεθεί σε πλήρη λειτουργία έως τις 31 Μαρτίου 2019.
Σύμφωνα όμως με τα όσα καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στο νοσοκομείο, η διοίκηση «ετοιμάζεται να ανοίξει δύο κλίνες ΜΑΦ και θολώνει τα νερά ότι δήθεν θα λειτουργήσει τη ΜΕΘ για να αποφύγει την επιστροφή των χρημάτων».
Μάλιστα, προσθέτουν ότι για αυτή την «αλχημεία» θα χρησιμοποιηθούν χρήματα από τον ήδη ελλειμματικό προϋπολογισμό του νοσοκομείου ο οποίος δεν επαρκεί ούτε για τις τρέχουσες ανάγκες και σημειώνουν ότι δεν είναι δυνατόν να ανοίξει η ΜΕΘ αφού δεν έχουν γίνει προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτών.
«Γνωρίζουμε ότι για την λειτουργία της ΜΕΘ απαιτούνται συγκεκριμένες προδιαγραφές όπως:
α) τουλάχιστον τέσσερις εντατικολόγοι, το νοσοκομείο μας διαθέτει έναν εξειδικευμένο εντατικολόγο επιμελητή Β’, ο οποίος βρίσκεται σε δόκιμη υπηρεσία και έναν χειρουργό διορισμένο στην μονάδα, χωρίς όμως να έχει αποκτήσει ακόμα το τίτλο εξειδικεύσεις στην εντατικολογία.
Οι δύο αυτοί γιατροί αν και εφόσον αναλάβουν καθήκοντα, θα αναγκάζονται σε δεκαπενθήμερες εφημερίες έκαστος. Αξιοσημείωτο είναι ότι η Διοίκηση προσανατολίζεται να λειτουργήσει την μονάδα, χωρίς να υπάρχει γιατρός επιστημονικά υπεύθυνος.
β) ερωτηματικό ωστόσο παραμένει με ποιο προσωπικό θα λειτουργήσει, διότι άλλο καθίσταται λειτουργική και άλλο στελεχώνεται μ ε εξειδικευμένο προσωπικό και λειτουργεί. Για την λειτουργία της χρειάζονται τουλάχιστον 10 άτομα εκπαιδευμένο νοσηλευτικό προσωπικό . Αντ’ αυτού θα χρησιμοποιηθεί, ανεκπαίδευτο προσωπικό από τις κλινικές και τα τμήματα του νοσοκομείου, τα οποία ήδη λειτουργούν οριακά, με αποτέλεσμα την περαιτέρω αποδυνάμωσή τους. Το νοσηλευτικό προσωπικό από τα προγράμματα του ΚΕΕΛΠΝΟ που διορίστηκε για τη μονάδα πριν περίπου δύο χρόνια, απορροφήθηκε στα τμήματα – κλινικές , (αφού η μονάδα δε λειτουργούσε) και εξαιτίας της μεγάλης έλλειψης προσωπικού, δεν τους δόθηκε η δυνατότητα να εκπαιδευτούν και τώρα καλούνται να εργαστούν ως “εκπαιδευμένοι”.
γ) μόνιμοι τραυματιοφορείς, οι ήδη υπάρχοντες μόλις και με τα βίας επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών του νοσοκομείου. Να αναφέρουμε βέβαια ότι ένας εξ΄αυτών βρίσκεται σε διαδικασία συνταξιοδότησης.
δ) μόνιμη βοηθός θαλάμου, ακριβώς η ίδια αν όχι και χειρότερη κατάσταση με τους τραυματιοφορείς και
ε) μόνιμη καθαρίστρια, όπως ήδη θα γνωρίζετε στο νοσοκομείο μας υπάρχει μόνο μία μόνιμη καθαρίστρια και το ιδιωτικό συνεργείο το οποίο έχει αναλάβει μόνο τα 3.000 τμ από τα 17.500 τμ και τα υπόλοιπα τα έχει αναλάβει η μόνιμη καθαρίστρια.
Κλείνοντας να αναφέρουμε ότι στον οργανισμό του νοσοκομείου δεν υπάρχει ΜΑΦ επομένως η λειτουργία της είναι εντελώς παράνομη.
Επίσης άξιο απορίας είναι το γεγονός ότι αφού όπως ισχυρίζονται μπορούν να ανοίξουν την ΜΕΘ εκ των έσω, δηλαδή με το υπάρχον νοσηλευτικό προσωπικό και χρηματοδότηση, γιατί δε το έκαναν νωρίτερα να είχαμε αποφύγει πιθανόν τους τελευταίους τρεις θανάτους», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι εργαζόμενοι του νοσοκομείου Ζακύνθου.
Χωρίς Ακτινολογικό
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι, η ΜΕΘ δεν είναι το μοναδικό προβληματικό σημείο στη λειτουργία του νοσοκομείου. Το ακτινολογικό μηχάνημα του χειρουργείου, για την χειρουργική αντιμετώπιση καταγμάτων, έχει τεθεί εκτός λειτουργίας λόγω βλάβης, με αποτέλεσμα καταγματίες ασθενείς ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα να διακομίζονται σε νοσοκομεία της Πάτρας προκειμένου να χειρουργηθούν, επειδή δεν υπάρχουν τα χρήματα για την επισκευή του μηχανήματος.