Θερμικές κάμερες έχουν τοποθετηθεί στο αεροδρόμιο του Παρισιού Σαρλ-ντε-Γκολ (CDG) για να ανιχνεύουν κατά την άφιξή τους πιθανούς φορείς της Covid-19, ανακοίνωσε ο όμιλος ADP που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο.
Η κάμερα επιτρέπει να αναγνωρίζονται ανάμεσα στους ταξιδιώτες, αφού παραλάβουν τις αποσκευές τους, οι επιβάτες με θερμοκρασία πάνω από 38 βαθμούς, σημαδεύοντας το περίγραμμα του προσώπου, θολό, με κόκκινο πλαίσιο.
Στη συνέχεια, η θερμοκρασία επιβεβαιώνεται με ένα θερμόμετρο χωρίς επαφή και ο ταξιδιώτης οδηγείται στην ιατρική υπηρεσία εκτάκτων περιστατικών του αεροδρομίου, όπου μπορεί να εξεταστεί για πιθανή μόλυνση από τον ιό.
Η ADP αγόρασε 12 κάμερες αυτού του τύπου που εγκατέστησε βάσει του πλαισίου που ορίζει η Εθνική Επιτροπή Πληροφορικής και Ελευθεριών (Cnil) «για να πείσει τον οιονδήποτε ότι οι αεροπορικές μεταφορές είναι ασφαλές μέσο μεταφοράς», σχολίασε ο εκτελεστικός διευθυντής του Ομίλου ADP Εντουάρ Αρκράιτ.
«Η ασφάλεια της υγείας είναι η διαδοχή των μέτρων ελέγχου, επαγρύπνησης που επιτρέπει στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος ελεγχόμενου και εμπιστοσύνης», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Ζαν-Μπατίστ Ντεμπαρί κατά τη διάρκεια επίσκεψης στο το αεροδρόμιο.
Σαράντα ανέπαφοι διανεμητές υδροαλκοολικού τζελ έχουν τοποθετηθεί στο αεροδρόμιο, όπου είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας. Παντού σημάδια στο έδαφος καλούν τους ταξιδιώτες να διατηρούν την απόσταση μεταξύ τους.
Στους σταθμούς ελέγχου ασφαλείας, οι ψηλαφήσεις περιορίζονται στο ελάχιστο και οι κάδοι, που προορίζονται για τα αντικείμενα των ταξιδιωτών, απολυμαίνονται συστηματικά.
«Ζήτησα από την Air France να είναι πολύ προσεκτική όσον αφορά το ποσοστό πλήρωσης των αεροσκαφών, σήμερα από 45 έως 50% για τις πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων και σχεδόν 30% για τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων», εξήγησε ο Ντεμπαρί, ενώ προκαλεί αντιπαράθεση το θέμα της απόστασης μεταξύ επιβατών μέσα στο αεροπλάνο.
«Αυτή είναι σήμερα η προστασία της υγείας στο εύθραυστο περιβάλλον που βιώνουμε. Αύριο θα πρέπει να συμφωνήσουμε στα υγειονομικά στοιχεία για την επανεκκίνηση της κυκλοφορίας», συνέχισε.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε σειρά μέτρων που επιτρέπουν «τη σύγκλιση προς έναν πυλώνα υγειονομικών μέτρων, ώστε να μην υπάρχουν ασυμμετρίες στην προστασία των ταξιδιωτών», πρόσθεσε, επιμένοντας στις δύο φάσεις εφαρμογής των μέτρων.
«Σήμερα, βρισκόμαστε στο σημείο όπου έχουμε περιορισμένη εναέρια κυκλοφορία, και αύριο συμφωνούμε στα σωστά συντονισμένα μέτρα σε ευρωπαϊκό επίπεδο — και επιπλέον με τους μεσογειακούς γείτονές μας — για να έχουμε ένα οικοσύστημα που να επιτρέπει να ταξιδεύουμε με εμπιστοσύνη», πρόσθεσε ο υπουργός Μεταφορών.
Η εναέρια κυκλοφορία κατέρρευσε από τον Μάρτιο καθώς τα σύνορα έκλεισαν για να αποφευχθεί η εξάπλωση του ιού.
Στο Παρίσι, ο όμιλος ADP έκλεισε το αεροδρόμιο Ορλί, νοτίως της πρωτεύουσας, και συγκέντρωσε όλες τις δραστηριότητες στο Ρουασί Σαρλ ντε Γκολ όπου η κυκλοφορία παραμένει εξαιρετικά χαμηλή. Οι τερματικοί σταθμοί 1, 3, 2C, 2D και 2G είναι κλειστοί και οι πτήσεις μεταφέρθηκαν στους τερματικούς σταθμούς 2E, 2F και 2A.
Την Τετάρτη, το Σαρλ ντε Γκολ δέχτηκε 8.000 επιβάτες έναντι 300.000 παλαιότερα για τα δύο αεροδρόμια σε μια κανονική ημέρα (από τους οποίους 100.000 στο Ορλί).
Τσιόδρας: Ο ιός θα εξακολουθήσει να κυκλοφορεί, ίσως και μετά το εμβόλιο – Δέκα νέα κρούσματα
Χαρδαλιάς: Πρόστιμα από 5.000 – 20.000 ευρώ και λουκέτα για τις παραλίες