Τα ασφαλιστικά προγράμματα που επιλέγουν οι πολίτες συχνά περιέχουν μεγάλο αριθμό όρων, οι οποίοι είναι δύσκολο να κατανοηθούν από τον μέσο καταναλωτή, τόσο λόγω της έκτασής τους όσο και εξαιτίας της τεχνικής τους γλώσσας. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε δυσάρεστες εκπλήξεις όταν ο ασφαλισμένος χρειαστεί να χρησιμοποιήσει το συμβόλαιό του, καθώς συχνά διαπιστώνεται ότι κάποια περιστατικά ή θεραπείες δεν καλύπτονται. Αυτό δημιουργεί δυσαρέσκεια και την εντύπωση ότι ο ασφαλισμένος ενδεχομένως εξαπατήθηκε.
Ωστόσο, οι ασφαλιστικές εταιρείες αντιμετωπίζουν αυτά τα παράπονα υποστηρίζοντας ότι όλες οι καλύψεις και οι εξαιρέσεις αναγράφονται σαφώς στο συμβόλαιο, και επομένως η ευθύνη είναι του πελάτη που δεν το μελέτησε προσεκτικά. Αυτού του είδους τα περιστατικά ενισχύουν τις αρνητικές αντιλήψεις που έχουν δημιουργηθεί για την αξιοπιστία των ασφαλιστικών εταιρειών και τη σχέση τους με τους καταναλωτές.
Πώς, λοιπόν, μπορεί ο λήπτης μιας ασφάλισης Υγείας να είναι ουσιαστικά κατοχυρωμένος και να αποφύγει παρερμηνείες ή κενά στην κάλυψή του; Ο καλύτερος τρόπος είναι να κάνει ερωτήσεις και να ζητά διευκρινίσεις από τον ασφαλιστή του πριν την υπογραφή του συμβολαίου.
Είναι απαραίτητο ο ενδιαφερόμενος να ενημερώνει την ασφαλιστική εταιρεία για προϋπάρχουσες παθήσεις, καθώς πολλές φορές αυτές δεν καλύπτονται, και να γνωρίζει τι ακριβώς προσφέρει το συμβόλαιο σε διαφορετικά πιθανά σενάρια. Ένα συμβόλαιο υγείας δεν εξασφαλίζει αυτόματα και καθολική κάλυψη, καθώς ισχύουν συγκεκριμένοι όροι και προϋποθέσεις που θα πρέπει ο πελάτης να έχει πλήρη επίγνωση.
Γι’ αυτό και οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι συνιστούν να συνάπτει κανείς συμβόλαια υγείας όσο το δυνατόν νωρίτερα στη ζωή του. Οι νεότερες ηλικίες συνήθως απολαμβάνουν χαμηλότερα ασφάλιστρα και λιγότερες εξαιρέσεις, καθώς δεν έχουν προλάβει να εμφανιστούν τυχόν προβλήματα υγείας που θα μπορούσαν να αυξήσουν τις ασφαλιστικές απαιτήσεις ή το κόστος κάλυψης.
Ασφαλιστήρια Υγείας: Ποια έξοδα νοσηλείας καλύπτουν
Ασφαλιστικό συμβόλαιο: Κατανοείτε τους όρους; Γιατί είναι σημαντικό
Ασφάλιση Υγείας: Έξι ερωτήσεις – κλειδιά που πρέπει να κάνουμε στον ασφαλιστή