«Μετά από 23 χρόνια πορείας στον ασφαλιστικό κλάδο, σήμερα κεντρίζεται το ενδιαφέρον μου περισσότερο από ποτέ». Αυτό τονίζει στο «business stories» η διευθύνουσα σύμβουλος της Allianz σε Ελλάδα και Κύπρο Φιλίππα Μιχάλη, η οποία προέρχεται από τα σπλάχνα της εταιρείας, αφού ξεκίνησε να εργάζεται σε αυτήν ήδη από τα φοιτητικά της χρόνια.
«Το 1997 σπούδαζα χρηματοοικονομικά και παράλληλα εργαζόμουν στη Διαχείριση Αμοιβαίων Κεφαλαίων της Allianz, όπου παρέμεινα έως το 2009. Τότε ξεκινά και η απασχόλησή μου με την αμιγώς ασφαλιστική δραστηριότητα, με την ανάληψη της Διεύθυνσης Market Management και Επικοινωνίας», εξηγεί και συνεχίζει: «Με εμπνέει ο σκοπός της ασφάλισης και η επιρροή που έχει στη ζωή των ανθρώπων. Παρέχουμε σιγουριά στους πολίτες για να πραγματοποιούν στόχους τους και να αξιοποιούν ευκαιρίες στη ζωή τους, έχοντας εμάς στο πλευρό τους. Πέρα, όμως, από τον σκοπό και παρόλο που ήδη η συνεισφορά του κλάδου στην ελληνική οικονομία αυξάνεται σημαντικά (2,2% του ΑΕΠ το 2018, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΙΟΒΕ), είναι ένας κλάδος με προοπτική ανάπτυξης, καθώς η διείσδυση είναι πολύ χαμηλότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και ο Ελληνας καταναλωτής υπο-ασφαλισμένος».
Όταν τον Απρίλιο του 2015 τής έγινε πρόταση να αναλάβει το τιμόνι της εταιρείας ένιωσε τιμή, εστιάζοντας στις προκλήσεις που είχε μπροστά της. «Η Ελλάδα αντιμετώπιζε τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και πάλευε να παραμείνει στην Ευρωζώνη. Όπως όλοι οι κλάδοι, έτσι και η ιδιωτική ασφάλιση δεν έμεινε ανεπηρέαστη. Ταυτόχρονα έπρεπε να φροντίσω για τη συνοχή της ομάδας μας και την ομαλή μετάβαση σε μια νέα εποχή. Δημιουργήσαμε μια δυνατή και δεμένη ομάδα, η οποία με όρεξη και ενέργεια ανταποκρίνεται στις εκάστοτε προκλήσεις, όπως ήταν τα capital controls, η ύφεση, η αναδιάρθρωση της λειτουργίας μας στην Κύπρο και πρόσφατα η πανδημία. Παράλληλα με αυτές τις προκλήσεις καταρτίσαμε ένα αναπτυξιακό πλάνο, στο οποίο παραμένουμε συνεπείς. Με χαροποιεί το γεγονός ότι αποδίδει και έχουμε ενισχύσει το αποτύπωμά μας στους κλάδους όπου έχουμε στοχεύσει στρατηγικά, όπως η ασφάλιση επιχειρήσεων και υγείας. Έχουμε εκπονήσει και ξεκινήσει να υλοποιούμε και ένα μακρόπνοο πλάνο μετασχηματισμού που θα είναι η βάση για την περαιτέρω ανάπτυξή μας».
Πέρα από αυτά, η επικεφαλής της Allianz Ελλάδος στέκεται σε ακόμη τρία σημεία που την κάνουν να αισθάνεται υπερήφανη:
•Τους πελάτες: από το 2015 έως και σήμερα, για έξι συνεχείς χρονιές, οι πελάτες επιβραβεύουν την Allianz Ελλάδος με την πρώτη θέση στον Δείκτη Ικανοποίησης Πελατών NPS στις Γενικές Ασφαλίσεις στην εγχώρια αγορά.
•Τους ανθρώπους της: η έρευνα δέσμευσης εργαζομένων που διεξάγεται κάθε χρόνο σημείωσε εφέτος εντυπωσιακά αποτελέσματα.
•Την κοινωνία: η Allianz συνεχίζει την κοινωνική της δράση, για την οποία, μάλιστα, πρόσφατα βραβεύτηκε από το ΕΒΕΑ. «Ενδεικτικά αναφέρω ότι είμαστε επίσημος χορηγός της Παραολυμπιακής Επιτροπής, συνεργαζόμαστε με την κοινωνική start-up Wise Greece και το Ίδρυμα Μποδοσάκη, φορείς που μας εμπνέουν με το όραμά τους και το έργο τους», εξηγεί η κυρία Μιχάλη.
Όταν τη ρωτάμε ποιο είναι το όραμά της για την Allianz Ελλάδος, απαντά: «Θέλω να γίνουμε μια εταιρεία απλή, ψηφιακή και ευέλικτη. Θα ήθελα ο Έλληνας πολίτης να επιλέγει τα προγράμματά μας για να προστατέψει τα αγαθά του και να διασφαλίσει το μέλλον του και να είναι περήφανος για την επιλογή του. Το ανθρώπινο δυναμικό μας να νιώθει παρακινημένο και δεσμευμένο με την Allianz που θα αποτελεί πόλο έλξης για νέα ταλέντα με στόχους και για ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές που θα πορευτούν μαζί μας μελλοντικά για την κοινή μας ανάπτυξη. Πώς θα υλοποιήσουμε αυτό το όραμα; Εφαρμόζοντας το πλάνο μετασχηματισμού μας που αναπτύσσεται σε τρεις πυλώνες: Απλότητα – ψηφιακός μετασχηματισμός – πελατοκεντρικότητα. Αυτό θα μας οδηγήσει στον στόχο μας, που δεν είναι άλλος από την αύξηση του μεριδίου μας στην ελληνική αγορά, κάνοντας περήφανο και τον μέτοχό μας για την επένδυσή του. Κοιτώντας πίσω, θέλω να έχω ολοκληρώσει αυτό το πλάνο ανάπτυξης και να έχω βοηθήσει την Allianz να αποκτήσει τον χώρο που της αναλογεί στη χώρα μας, παραμένοντας εγώ και οι άνθρωποί μου υγιείς, με μια ισορροπημένη οικογενειακή και επαγγελματική ζωή».
Στο μεταίχμιο αλλαγών, η ιδιωτική ασφάλιση
Την άποψη ότι η ιδιωτική ασφάλιση βρίσκεται στο μεταίχμιο αλλαγών, με το μέλλον της στην Ελλάδα να είναι αισιόδοξο, εκφράζει η κυρία Μιχάλη. «Η ασφαλιστική μεταρρύθμιση θα δημιουργήσει προοπτικές ανάπτυξης τόσο στον δεύτερο πυλώνα των επαγγελματικών ταμείων όσο και στον τρίτο πυλώνα με τα ιδιωτικά προγράμματα σύνταξης. Με την επαναφορά της ελληνικής οικονομίας σε τροχιά ανάπτυξης, οι επενδύσεις θα δημιουργήσουν εύφορο έδαφος για την ασφάλιση των επιχειρήσεων. Στην ασφάλιση αυτοκινήτου, τα αυτόνομα οχήματα θα αλλάξουν ριζικά τις προϊοντικές λύσεις, ενώ η αύξηση της συχνότητας των φυσικών καταστροφών πείθει και τον πιο δύσπιστο για την αναγκαιότητα της ασφάλισης περιουσίας των Ελλήνων και την παροχή σχετικών κινήτρων από την Πολιτεία», υπογραμμίζει.
Παράλληλα, οι εταιρείες μετασχηματίζονται, επενδύοντας στην ψηφιοποίηση και αυτοματοποίηση των διαδικασιών και αξιοποιώντας τεχνολογίες όπως η ρομποτική, κάτι που αναμένεται να αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας τους στο άμεσο μέλλον. «Η πελατοκεντρικότητα έρχεται, επίσης, όλο και πιο ψηλά στην ατζέντα. Αυτό δεν σημαίνει μόνο σχεδιασμό απλών και κατανοητών προϊόντων, αλλά και ανάλυση των “ταξιδιών του πελάτη” στα διαφορετικά σημεία επαφής του μαζί μας και αναβάθμιση της εμπειρίας του μέσα από προηγμένες εφαρμογές. Τέλος, τα Data Analytics και η Τεχνητή Νοημοσύνη έχουν ήδη κάνει την είσοδό τους στην ασφάλιση και θα μας βοηθήσουν να διαμορφώσουμε λύσεις προσαρμοσμένες στις ατομικές ανάγκες του καταναλωτή. Οι αλλαγές αυτές θα προσελκύσουν στον ασφαλιστικό κλάδο νέες επαγγελματικές ειδικότητες με εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες», καταλήγει.