Με το σύνθημα «Υγεία για όλους» γιορτάζει τα 75α γενέθλιά του ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, με την επέτειο να γίνεται ευκαιρία για ανασκόπηση όλων των επιτευγμάτων στη δημόσια υγεία τις τελευταίες επτά δεκαετίες, μια υπενθύμιση όμως και της εγρήγορσης για την πρόληψη και αντιμετώπιση των προκλήσεων υγείας του σήμερα και του αύριο.
Προς αυτό εργάζεται -και συνεργάζεται- η ιδιωτική ασφάλιση υγείας που, όπως έχουμε επισημάνει, ενισχύει τη δημόσια υγεία και φέρνει στο επίκεντρο τον άνθρωπο, επιτρέποντάς του την πρόσβαση σε ιατρικές και νοσηλευτικές υπηρεσίες χωρίς λίστες αναμονής, νοσηλείες με δικαίωμα επιλογής κλίνης και ταχύτερη επιστροφή στο σπίτι (διαβάστε πώς εδώ).
Η ασφάλιση υγείας απευθύνεται σε κάθε άνθρωπο από κάθε γενιά, προσαρμόζεται στις εκάστοτε ανάγκες και δυνατότητες και προσφέρει προγράμματα προς ικανοποίηση κάθε καταναλωτή. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως ασφαλιστικοί κολοσσοί απευθύνονται σε εταιρείες δημοσκοπήσεων και αναλογιστικής επιστήμης για να έχουν μια καθαρότερη εικόνα του τι αναζητά κάθε ηλικία ως προς την πρόληψη και φροντίδα της υγείας, με τα ευρήματα συχνά να εκπλήσσουν.
Τι ζητά για την υγεία της κάθε γενιά
Όροι όπως Boomers, Generation X ή Millennials ενδεχομένως να μην είναι τόσο οικείοι, μολονότι σήμερα είναι ευρέως δημοφιλείς και εντοπίζονται σχεδόν παντού. Πρόκειται για όρους που χρησιμοποιεί η στατιστική επιστήμη για να διακρίνει τις δημογραφικές ομάδες βάσει του έτους γέννησης, και στους οποίους έχουν βασιστεί οι προαναφερθείσες έρευνες για να ομαδοποιήσουν ασφαλιστικές ανάγκες και απαιτήσεις.
Έτσι, θέτοντας ως ανώτατο όριο στις γενιές που μας αφορούν τη Σιωπηλή Γενιά, όσους δηλαδή γεννήθηκαν μεταξύ 1928 και 1945 με τον γηραιότερο εν ζωή να πλησιάζει τον αιώνα, ρίχνουμε μια ματιά στο πώς αντιλαμβάνονται το αγαθό της υγείας -άρα και ποια ασφαλιστική λύση τους ταιριάζει- επιπλέον των προαναφερθέντων τα άτομα από τη γενιά Ζ, τους Millennials ή γενιά Y, τη γενιά Χ και τους Baby Boomers.
Γενιά Z (1997 – 2012)
Από την εν λόγω γενιά προέρχονται σήμερα οι πιο «προηγμένοι» ψηφιακά ενήλικες, η άνεση των οποίων με τις νέες τεχνολογίες μπορεί να αποτυπωθεί στον τρόπο ζωής και, κατ’ επέκταση, την υγειονομική περίθαλψη. Έτσι, μια πρώτη σκέψη θα ήταν πως επιθυμούν πρόσβαση σε ψηφιακά εργαλεία και λογισμικά νέας γενιάς. Παραδόξως όμως, η κατάσταση μπορεί να περιπλέκεται.
Πράγματι, αν κάποιοι θα εκτιμούσαν περισσότερο την ασφαλιστική κάλυψη για αγορά wearables ή την παροχή υπηρεσιών τηλεϊατρικής, είναι η εν λόγω γενιά. Σύμφωνα ωστόσο με ερευνητικά δεδομένα που επικαλείται σε άρθρο του το Fortune, η νεότερη δημογραφική κοόρτη που εξετάζουμε εν προκειμένω έχει ανάγκη την προσωπική επαφή με τον γιατρό ή άλλο πάροχο πρωτοβάθμιας φροντίδας, με πολλούς να θέτουν βασικό κριτήριο τη βολική τοποθεσία.
Συνεπώς, στην αναζήτηση μιας ασφαλιστικής «ασπίδας» για την υγεία τους, οι ανήκοντες στη δημογραφική ομάδα θα πρέπει να προτιμήσουν ένα ασφαλιστήριο με ικανοποιητικές εξωνοσοκομειακές παροχές και ένα ευρύ δίκτυο συμβεβλημένων ιατρικών κέντρων ώστε να καλύπτει τις ανάγκες τους για βολικές αποστάσεις.
Ακόμα, επειδή πρόκειται για τη γενιά που συνήθως θα απευθυνθεί στους γονείς για την εύρεση γιατρού και μάλλον θα αναζητήσουν μόνοι τους την ιδανική ασφαλιστική λύση στο διαδίκτυο, αυτά είναι πέντε πράγματα που πρέπει να γνωρίζουν πριν την αγορά ασφαλιστηρίου online.
Τέλος, η γενιά Ζ δίνει μεγάλη έμφαση στην ψυχική υγεία και μάλλον θα έβρισκε ενδιαφέρον να ενημερωθεί σχετικά με διάφορες προνομιακές καλύψεις για προβλήματα από την ψυχική σφαίρα.
Millennials (1981 – 1996)
Ένα άρθρο ειδικά αφιερωμένου στους millennials δημοσιεύσαμε πρόσφατα στο ygeiamou, προτείνοντας πέντε top συμβουλές για να την επιλογή της ιδανικής ασφαλιστικής λύσης. Με τους νεότερους πλέον από τη δημογραφική ομάδα να μην μπορούν πλέον να ασφαλίζονται ως εξαρτώμενα μέλη στα συμβόλαια των γονιών τους, είναι ο καιρός να μεριμνήσουν για το δικό τους ασφαλιστήριο υγείας.
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Xerox για τις τάσεις στην υγειονομική περίθαλψη το 2016, ένας στους δύο σχεδόν Millennials (43%) θα εξετάσει το κόστος ως κορυφαίο κριτήριο για την επιλογή παρόχου υγειονομικής περίθαλψης, ακολουθούμενοι από τη γενιά Χ (40%), τους Boomers (27%) και τη Σιωπηλή Γενιά (22%). Είναι η δημογραφική ομάδα που θα επιμείνει στην πλήρη κατανόηση των όρων και δεν θα διστάσει να σπάσει το συμβόλαιό του αν νιώσει απογοήτευση από τις υπηρεσίες.
Λόγω περιορισμένης χρήσης υπηρεσιών πρωτοβάθμιας όσο και δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας, θα επιλέξουν ενδεχομένως προγράμματα υγείας με μεγάλη απαλλαγή και οικονομικότερα έτσι ασφάλιστρα.
Τέλος, καθώς είναι σε ηλικία που ξεκινούν την αυτόνομη ζωή τους, ένα δικό τους σπίτι και οικογένεια, θα αναζητήσουν ένα καλό συνταξιοδοτικό πρόγραμμα, ενώ θα προσπαθήσουν να «γυρίσουν» όλο τον κόσμο και κατ’ επέκταση θα πρέπει να γνωρίζουν για τις ταξιδιωτικές ασφαλίσεις.
Γενιά Χ (1965-1980)
Ίσως πιο εύηχη με την αγγλική ονομασία της Generation X, η γενιά αυτή θα επιλέξει ασφάλιση υγείας κατά τον τρόπο που οργανώνει το σούπερ μάρκετ: με προγραμματισμό και φροντίζοντας να αποκομίσουν τα μέγιστα οφέλη με το χαμηλότερο κόστος. Όχι άδικα βεβαίως, αν λάβουμε υπ’ όψιν ότι πρόκειται για τη γενιά «σάντουιτς» που επωμίζεται σήμερα τη φροντίδα των ηλικιωμένων γονιών ή/και των παιδιών και η οικονομική υποστήριξη και η ευελιξία είναι περισσότερο από απαραίτητες.
Μια μελέτη του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Οχάιο που δημοσιεύτηκε το 2021 εντόπισε στη γενιά Χ μια αξιοσημείωτη μείωση της συνολικής σωματικής και ψυχικής υγείας, με υψηλότερα επίπεδα ανθυγιεινών συμπεριφορών (π.χ. χρήση αλκοόλ και κάπνισμα) και περισσότερη κατάθλιψη και άγχος σε σύγκριση με άλλες ηλικιακές ομάδες.
Συνεπώς, μέσα από την ασφάλιση υγείας επιδιώκει τη σιγουριά για ότι αφορά την υγεία, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ακόμα και για την κάλυψη της συμμετοχής σε συνταγογραφούμενα φάρμακα. Θεωρούν σημαντική επίσης την αγορά ενός καλού συνταξιοδοτικού προγράμματος, καθώς και την απόκτηση μιας ασφάλισης ζωής με στόχο την προστασία των παιδιών.
Baby Boomers (1946 – 1964)
Πρόκειται για την ηλικιακή ομάδα που απέχει βήματα από τη συνταξιοδότηση ή έχει ήδη συνταξιοδοτηθεί, με την κατάσταση της υγείας να αποκαλύπτει με τον πλέον εύγλωττο τρόπο ότι ουκ έρχεται μόνον… Θα επιλέξουν ασφαλιστικές εταιρείες με αναγνωρισμένο κύρος που συνεργάζονται με νοσοκομεία και ιατρικά κέντρα αντίστοιχης φήμης, χωρίς να ενδιαφέρονται ιδιαιτέρως για έρευνα αγοράς παρά για ένα όνομα που μπορεί να εγγυηθεί ποιοτική περίθαλψη και γιατρούς που μπορούν να εμπιστευτούν. Εφόσον κτιστεί η σχέση εμπιστοσύνης, θα φροντίσουν να τη διατηρήσουν.
Χάρη στον ελεύθερο χρόνο που ενδεχομένως έχουν χάρη στη συνταξιοδότησή τους, ίσως πρόκειται για ομάδα που μπορεί να ωφεληθεί ιδιαίτερα από τις προνομιακές παροχές των ασφαλιστικών εταιρειών για τη διατήρηση της καλής φυσικής κατάστασης. Διαβάστε εδώ.
Σιωπηλή γενιά (1928 – 1945)
Φτάνοντας στη γηραιότερη ομάδα του άρθρου, εύλογα θα αναρωτηθούν κάποιοι αναγνώστες για τη συμπερίληψή τους καθώς τα 80 έτη που «κουβαλούν» οι νεότεροι της κοόρτης είναι απαγορευτικά για την είσοδο στην ασφάλιση. Σήμερα εντούτοις, στην αγορά κυκλοφορούν νοσοκομειακά προγράμματα με ηλικία εισόδου έως τα 80 έτη για νοσηλεία σε συγκεκριμένα νοσοκομεία του δικτύου υγείας συνήθως. Και ίσως οι πάροχοι υγείας και ασφάλισης να νιώσουν περισσότερο ξέγνοιαστοι αναφορικά με παράπονα και ενστάσεις: είναι η γενιά που θα ακολουθήσει πιστά τις εντολές των γιατρών, σέβεται την εξουσία του επαγγελματία θεράποντα και εκτιμά την καλή εξυπηρέτηση. Προκρίνουν τις παραδοσιακές συμβουλές υγείας και ως εκ τούτου δεν αισθάνονται άνετα με τις ταχείες εξελίξεις και αλλαγές στη βιομηχανία της υγείας.
Διαβάστε επίσης:
Ασφάλιση: Τι μπορεί να αλλάξει στους όρους και τα πρόσωπα του συμβολαίου – Ενημερωθείτε
Kρύψατε χρόνια από τον ασφαλιστή – Και άλλες 3 ψευδείς δηλώσεις που σας «καίνε»
Λήξη ασφαλιστηρίου: Τι ισχύει για την ανανέωση και για τα εξαρτώμενα μέλη