Η χρήση οθονών και η εμμονική ενασχόληση του παιδιού με κάποιο video game κλεισμένο στο δωμάτιό του, αποτελεί ένα γνώριμο βάσανο για τους περισσότερους γονείς.
Η χρήση των οθονών από τα παιδιά αποτελεί ήδη θέμα συζήτησης και ερευνών αναφορικά με τις επιπτώσεις που έχει στην ψυχοσωματική ανάπτυξη παιδιών κάθε ηλικίας. Σε περιόδους σχολικών διακοπών μάλιστα το πρόβλημα επιδεινώνεται καθώς τα παιδιά έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο στη διάθεσή τους, άρα και περισσότερο χρόνο για να διαθέσουν μπροστά στις οθόνες τους.
Για τις επίσημες οδηγίες και συστάσεις όσον αφορά τα αποδεκτά όρια έκθεσης των παιδιών στις οθόνες σύμφωνα με την ηλικία τους μας ενημερώνει ο κύριος Νίκος Γιώτας κοινωνικός λειτουργός – ψυχοθεραπευτής της Γραμμής 115 25 και του Συμβουλευτικού Κέντρου του “Μαζί για το Παιδί”.
Παρατηρεί μάλιστα ότι τα παράπονα για τη χρήση των οθονών από το παιδί ανήκουν στη λίστα παραπόνων που δέχονται οι ειδικοί της γραμμής 115 25 του κέντρου Μαζί για το Παιδί.
Ο κύριος Γιώτας εξηγεί ποια είναι τα προειδοποιητικά συμπτώματα, τόσο σωματικά όσο και συμπεριφορικά, ότι το παιδί ξεπερνά τα όρια όσον αφορά την έκθεση στις οθόνες και προτείνει εναλλακτικές δραστηριότητες και τρόπους δημιουργικής απασχόλησης του παιδιού που θα το αποτραβήξουν από την οθόνη.
Τονίζει ωστόσο, ότι η κίνηση κλειδί για την απαλλαγή του παιδιού από την εμμονική χρήση των οθονών ανήκει στους γονείς και εξηγεί τι πρέπει να κάνουν για να μειώσουν τον χρόνο έκθεσης παιδιών και εφήβων σε οθόνες, social media και βίντεοπαιχνίδια.
Ακούστε όλη τη συζήτηση στο podcast που ακολουθεί