Σχεδόν όλοι έχουμε βρεθεί στη (δύσκολη) θέση να χρειαστεί να καλέσουμε ασθενοφόρο για δικό μας άνθρωπο. Αρκετοί, δε, έχουμε αντιμετωπίσει και την αγωνία από την καθυστέρηση του ασθενοφόρου. «Χρειάζεται ενίσχυση η επείγουσα προνοσοκομειακή φροντίδα στη χώρα μας;». «Με ποιο κριτήριο προτεραιοποιούνται τα περιστατικά και σε πόσο χρόνο φτάνει το ΕΚΑΒ;». Είναι πολύ συχνά ερωτήματα.
«Όταν ένα περιστατικό είναι πολύ επείγον, πιστέψτε με ότι θα φτάσουμε πολύ γρήγορα», σημειώνει ο διασώστης και Αναπληρωτής εκπρόσωπος Τύπου του ΕΚΑΒ, Απόστολος Δάμκαλης. Ο ίδιος περιγράφει την ακριβή διαδικασία και το συγκεκριμένο πρωτόκολλο που ακολουθείται κεντρικά από το ΕΚΑΒ στη διαλογή των επειγόντων περιστατικών. Αναλύοντας τις δυσκολίες του επαγγέλματος του διασώστη τονίζει ότι «δεν υπάρχει μεγαλύτερη πρόκληση από το να κρατήσουμε έναν άνθρωπο στη ζωή».
Οι οικείοι ενός ασθενή έχουν κομβικό ρόλο στην παροχή πρώτων βοηθειών μέχρι να φτάσει αυτός στο νοσοκομείο και να λάβει την απαραίτητη ιατρική φροντίδα. Τι μπορεί να κάνει η οικογένεια; Χρειάζονται ειδικές γνώσεις να βοηθήσει τον άνθρωπό της;
Όλες οι απαντήσεις στο podcast που ακολουθεί: