Θα τα καταφέρω; Είναι σίγουρα η σωστή επιλογή; Κι αν αποτύχω; Τι θα πει ο κόσμος; Όλο και μικρότερα παιδιά μπαίνουν σε δοκιμασίες εξετάσεων, από εξετάσεις γλωσσομάθειας, μέχρι εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα σχολεία. Ο ανταγωνισμός, αλλά και το άγχος, ως αποτέλεσμα, φτάνει έτσι από νωρίς στα ύψη, με τα αντίστοιχα αποτελέσματα: «Η πίεση περικλείει πολλά συναισθήματα στα παιδιά και στον έφηβο, αφήνοντας ένα ισχυρό ψυχολογικό αποτύπωμα που εκφράζεται ως άγχος απόδοσης, στρες, ντροπή και άλλα αρνητικά συναισθήματα» επισημαίνει η Ζωή Σιούτη, Κλινική και Συμβουλευτική Ψυχολόγο Παιδιών, Εφήβων & Ενηλίκων.
Αντίστοιχα, η αποτυχία συνδέεται με συναισθήματα ανεπάρκειας. Καθώς ο μικρός αριθμός επιτυχόντων στα Πρότυπα σχολεία επιτείνει το άγχος επίδοσης, αυτό μάλιστα μπορεί να πυροδοτήσει την αποτυχία: «Το “λευκό σεντόνι” η αδυναμία δηλαδή μνημόνευσης των απαντήσεων μέσα στην αίθουσα μπορεί να είναι το αποτέλεσμα του άγχους του μαθητή για την αποτυχία» εξηγεί η κυρία Σιούτη.
Είναι το άγχος πιο έντονο στην εφηβεία; Πώς μπορούν αποτελεσματικά οι γονείς να ενισχύσουν τη συναισθηματική αποφόρτιση των παιδιών; Ποιες πρακτικές μπορούν να τα βοηθήσουν στην καθημερινή αντιμετώπιση του άγχους;
Ακούστε όλη τη συζήτηση στο podcast που ακολουθεί: