Ένας σκύλος μπορεί να έχει πολλούς λόγους που δεν θέλει να τον πλησιάζουν άνθρωποι, ή και οι όμοιοί του, κατά τη διάρκεια της βόλτας.
Αυτό, βεβαίως, δεν μπορούμε να το διακρίνουμε εάν δεν γνωρίζουμε τη «γλώσσα του σώματός» του.
Μπορεί να μην έχει κοινωνικοποιηθεί σωστά, μπορεί να διακατέχεται από άγχος και στρες.
Και «πολλοί κηδεμόνες σκύλων, κάθε φορά που πλησιάζει η ώρα να βγουν βόλτα με τον σκύλο τους, κάνουν διάφορες σκέψεις, όπως: «δεν θα πάω από εκεί γιατί θα με πλησιάσει ο γείτονας με τον σκύλο του», ή «θα βγούμε βόλτα αργά το βράδυ για να μην πετύχουμε κανέναν με τον σκύλο του» και άλλες παρόμοιες, που δυσκολεύουν τον περίπατο του ιδιοκτήτη με τον σκύλο του», λέει ο διπλωματούχος εκπαιδευτής και σύμβουλος συμπεριφοράς σκύλων, Σεραφείμ Δράκος.
Ενημερώνει, λοιπόν, ότι η Eva Oliversson, διεθνώς πιστοποιημένη σύμβουλος συμπεριφοράς και εκπαιδεύτρια σκύλων, βλέποντας αυτό το πρόβλημα, υλοποίησε τον Ιούνιο του 2012 το σουηδικό πρόγραμμα International Gulahund Yellowdog. Γνωρίζοντας πόσο αγχωτικό είναι για έναν σκύλο, αλλά και για τον κηδεμόνα του, να τους πλησιάζουν κατά τη διάρκεια της βόλτας τους, προώθησε τη διεθνή καμπάνια Yellow Dog. Παράλληλα, η Yellow Dog υποστηρίζει την υπεύθυνη υιοθεσία, τηρώντας όλους τους όρους ευζωίας του σκύλου.
Τι είναι το Yellow Dog;
«Σύμφωνα με όσα αναφέρει η διεθνής καμπάνια Yellow Dog, σε έναν σκύλο που χρειάζεται περισσότερο χώρο για κάποιους λόγους, τοποθετούμε στο λουράκι του ως διακριτικό μία κίτρινη κορδέλα, ή κίτρινο φιόγκο, ή του φοράμε ένα κίτρινο διακριτικό πάνω στο σώμα του.
Οι συνηθέστεροι λόγοι που μπορεί ένας σκύλος να χρειάζεται χώρο, είναι επειδή:
• Αντιμετωπίζει θέματα υγείας
• Βρίσκεται σε περίοδο αποκατάστασης
• Είναι σε οίστρο
• Εκπαιδεύεται
• Είναι μεγάλος σε ηλικία
• Αντιμετωπίζει έντονες καταστάσεις στρες και άγχους
• Δεν είναι σωστά κοινωνικοποιημένος
• Προσπαθεί να προσαρμοστεί σε νέο περιβάλλον
• Ο κηδεμόνας δεν έχει προσαρμοστεί ακόμα στη συμβίωση μαζί του
• Ο κηδεμόνας δεν έχει εκπαιδευτεί στο να συνυπάρχει και να αντιμετωπίζει άλλα σκυλιά», διευκρινίζει ο κ. Δράκος.
Στην Ελλάδα, όπως αναφέρει ο κ. Δράκος, η ακαδημία εκπαιδευτών Dogfriendly academy στηρίζει τη διεθνή καμπάνια Yellow Dog και μέσα από την ιστοσελίδα της -την οποία μπορεί ο καθένας να επισκεφτεί, ώστε να τυπώσει το ενημερωτικό φυλλάδιο και να το κολλήσει στο πάρκο, ή στη γειτονιά που κυκλοφορεί με τον σκύλο του- ενημερώνει το κοινό και δημιουργεί τις συνθήκες για ένα ασφαλές περιβάλλον.
Την καμπάνια Yellow Dog προωθεί και η Πανελλήνια Φιλοζωική Ομοσπονδία.
Ο διπλωματούχος εκπαιδευτής και σύμβουλος συμπεριφοράς σκύλων υπογραμμίζει ότι σε καμία περίπτωση η κίτρινη κορδέλα δεν υποκαθιστά την εκπαίδευση και τη βελτίωση προβλημάτων συμπεριφοράς. Και, φυσικά, η κοινωνικοποίηση ενός σκύλου είναι απαραίτητη. Μάλιστα, θα πρέπει να γίνεται εξετάζοντας κάθε σκύλο ξεχωριστά, ανάλογα με το τι έχει βιώσει μέσα στο περιβάλλον που ζει.
Επίσης, διευκρινίζει ότι δεν υπάρχει χρονικό διάστημα κατά το οποίο ο σκύλος πρέπει να φορά το κίτρινο διακριτικό.
«Οι ιδιοκτήτες είναι εκείνοι που θα πρέπει να μεριμνούν για τις συνθήκες και τους όρους ευζωίας του κατοικίδιου τους.
Όπως επίσης, οι ενήλικες και τα παιδιά θα πρέπει να ρωτούν τον κηδεμόνα σκύλου αν μπορούν να τον πλησιάσουν.
Η κατάλληλη ερώτηση που θα πρέπει να γίνεται, είναι: «Θέλει ο σκύλος να με γνωρίσει;». Ώστε να μάθουμε τη συναισθηματική του κατάσταση, και να του δώσουμε τον χώρο και τον χρόνο, να μας γνωρίσει.
Αν ο σκύλος μας αντιμετωπίζει προβλήματα συμπεριφοράς, θα πρέπει να απευθυνθούμε σε πιστοποιημένο σύμβουλο συμπεριφοράς – εκπαιδευτή σκύλων», επισημαίνει ο κ. Δράκος.
Εν κατακλείδι, σύμφωνα με τον κ. Δράκο, αν δούμε ένα σκυλί με κίτρινη κορδέλα, μπαντάνα, ή κάποιο άλλο παρόμοιο κίτρινο διακριτικό στο λουρί, ή πάνω στο σώμα του, είναι ένας σκύλος που χρειάζεται επιπλέον χώρο. Και κρίνεται απαραίτητο να μην πλησιάζουμε τον σκύλο, ή τους ανθρώπους του – ειδικά αν έχουμε μαζί μας και τον σκύλο μας.
«Με αυτόν τον τρόπο, λοιπόν, μας επικοινωνούν να μην τους προσεγγίσουμε και να τους δώσουμε τον χρόνο και χώρο για να απομακρυνθούν με σύνεση και ηρεμία, ώστε να αποφύγουμε οποιοδήποτε ατύχημα», τονίζει ο κ. Δράκος και προτρέπει: «Ας ενημερωθούμε για τη διεθνή καμπάνια Yellow Dog, και ας σεβαστούμε το κίτρινο διακριτικό. Η καμπάνια Υellow Dog μόνο θετικά μπορεί να προσφέρει στην αρμονική συμβίωση κηδεμόνα – σκύλου, αλλά και στον κοινωνικό τους περίγυρο».
● Ο κ. Σεραφείμ Δράκος είναι απόφοιτος της Dog Friendly Academy και πτυχιούχος του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας (Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής).
Και όπως λέει: «Λατρεύω τις πεζοπορίες στο βουνό και το κολύμπι, ειδικά μαζί με σκυλιά».
Διαβάστε επίσης