Δεν είναι λίγοι όσοι θα ήθελαν να διαγράψουν από τη μνήμη τους την τραυματική εμπειρία εκμάθησης των μαθηματικών στο σχολείο. Φαίνεται, όμως, πως ο εφιάλτης των μαθηματικών δεν παραμένει μόνο στην παιδική ηλικία αλλά συνεχίζεται και στην ενήλικη ζωή.
Σύμφωνα με μια νέα δημοσκόπηση, που πραγματοποιήθηκε από μια βρετανική εταιρία επαγγελματικών υπηρεσιών και έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό, το ένα τρίτο των ενηλίκων δηλώνει ότι τα μαθηματικά εξακολουθούν να τους προκαλούν άγχος. Μάλιστα, ένας στους πέντε νιώθει τόσο μεγάλο φόβο, που αυτός σωματοποιείται, προκαλώντας σωματική δυσφορία!
Στη συγκεκριμένη δημοσκόπηση έλαβαν μέρος 3.000 ενήλικες από το Ηνωμένο Βασίλειο. Εστιάζοντας ειδικότερα στα αποτελέσματα, διαπιστώθηκε ότι αρκετοί άνθρωποι μοιράζονται τον κοινό φόβο και το άγχος για την αριθμητική, ενώ σχεδόν το ένα τρίτο (29%) δηλώνει ότι προσπαθεί ενεργά να αποφεύγει οτιδήποτε έχει σχέση με αριθμούς και δεδομένα.
Ως ένας μοχλός πίεσης αναγνωρίζεται η κρίση του κόστους ζωής στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς στο 32% των ερωτηθέντων έχει ασκηθεί μεγάλη πίεση στις μαθηματικές τους δεξιότητες, ενώ για όσους έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση με τους αριθμούς, το ίδιο ποσοστό δηλώνει ότι αυτό επηρεάζει την ψυχική τους ευεξία.
Επιπλέον, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (52%) παραδέχονται ότι σταμάτησαν να μελετούν μαθηματικά ήδη από το σχολείο, όταν πλέον δεν τους ήταν τόσο απαραίτητο μάθημα. Ωστόσο, το ένα τρίτο (34%) έχει φροντίσει να βελτιώσει τις δεξιότητές του μετά την αποφοίτησή του.
Αναλύοντας περισσότερο τα δεδομένα, δύο στους τρεις (66%) συμφωνούν ότι δεν συνειδητοποίησαν πόσο σημαντικές είναι οι μαθηματικές δεξιότητες μέχρι να ενηλικιωθούν και να τις χρησιμοποιήσουν στην καθημερινή τους ζωή.
Ένα άλλο 69% υποστηρίζει ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο ειδικότερα θα πρέπει να ληφθούν πρόσθετα μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος της χαμηλής αυτοπεποίθησης στα μαθηματικά, ενώ πάνω από τους μισούς (51%) αναγνωρίζουν ότι τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στη βελτίωση των αριθμητικών δεξιοτήτων.
«Η ικανότητα χειρισμού των αριθμών δεν προορίζεται μόνο για τους μαθηματικούς, αλλά είναι μια βασική δεξιότητα που μας βοηθάει να πλοηγηθούμε στην καθημερινή ζωή – από την κατανόηση των επιτοκίων μέχρι τον υπολογισμό της αξίας των χρημάτων κατά τη διάρκεια των αγορών», αναφέρει σχετικά η Bina Mehta, πρόεδρος της εταιρίας στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Όπως συμπληρώνει, «όσοι δεν έχουν αυξημένες μαθηματικές ικανότητες, είναι πιο ευάλωτοι στα χρέη, την ανεργία και την απάτη. Όπως υπογραμμίζει η έρευνά μας, ο αντίκτυπος στην ευημερία δεν μπορεί να υποτιμηθεί, ιδίως με φόντο την κρίση του κόστους ζωής».
Παρόμοιες δυσκολίες, όμως, αντιμετωπίζουν και οι γονείς, όταν έρχονται στη μοιραία θέση να βοηθήσουν τα παιδιά τους με τα μαθήματα του σχολείου και ειδικότερα με τα μαθηματικά. Μια διαφορετική μελέτη από το 2021 διαπίστωσε ότι περισσότεροι από τους μισούς γονείς (56%) δηλώνουν ότι αισθάνονται απελπισμένοι στην προσπάθειά τους να μελετήσουν μαζί με τα παιδιά τους.
Διαβάστε ακόμη:
Γονείς: Τι θα συμβεί όταν πιέζετε το παιδί να πάρει καλούς βαθμούς – 5 πολύτιμες συμβουλές
Γονείς: Μαθαίνουμε τα παιδιά να προσπαθούν και να ξεπερνούν τις αποτυχίες