Είναι αλήθεια ότι κάθε γενιά αφήνει τα δικά της χαρακτηριστικά στο πέρασμα του χρόνου, με τη γενιά των baby boomers (όσων γεννήθηκαν μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι το 1964) να έχει δημιουργήσει μια πολύ έντονη πολιτιστική κληρονομιά. Αυτή η γενιά έζησε τη μετάβαση από τον παραδοσιακό κόσμο σε μια εποχή τεχνολογικών και ψηφιακών επαναστάσεων, επηρεάζοντας καθοριστικά την κοινωνία και την κουλτούρα μας.
Παρά τις σημαντικές τεχνολογικές εξελίξεις που έχουμε βιώσει τα τελευταία χρόνια, οι Baby Boomers συνεχίζουν να κρατούν πολλές από τις συνήθειες του παρελθόντος. Για παράδειγμα, ίσως να παρατηρήσετε ότι η καθημερινότητά σας περιλαμβάνει κάποιες κλασικές ιεροτελεστίες, όπως η προτίμηση για την εφημερίδα αντί για το διαδίκτυο ή η χρήση μετρητών αντί για κάρτες και κινητές πληρωμές. Όλα αυτά, αν και φαίνεται να ανήκουν στο παρελθόν, συνδυάζονται με τον σύγχρονο κόσμο, αποδεικνύοντας ότι η γενιά αυτή γνωρίζει να «παντρεύει» το παλιό με το νέο. Εάν συνηθίζετε κάτι από τα παρακάτω χωρίς να το συνειδητοποιείτε, ίσως να υπάρχει μέσα σας μια μικρή νοσταλγική γοητεία από τους Baby Boomers, ακόμη κι αν δεν ανήκετε ακριβώς στην ίδια γενιά.
Πληρώνετε με κέρματα το παρκάρισμα
Η εικόνα του να ψάχνετε τα ψιλά για να πληρώσετε το παρκάρισμα ίσως φαίνεται ξεπερασμένη για πολλούς, αλλά για τους boomers είναι τόσο οικεία. Αν έχετε πάντα το πορτοφόλι γεμάτο νομίσματα για το παρκάρισμά σας, μάλλον έχετε κρατήσει κάτι από τα παλιά. Οι νεότερες γενιές προτιμούν να πληρώνουν με κάρτα ή μέσω εφαρμογών στο κινητό τους, αφού τα κέρματα σιγά-σιγά γίνονται αναμνήσεις του παρελθόντος.
Κρατάτε σημειώσεις στο χαρτί
Πριν την εξάπλωση των ψηφιακών ημερολογίων, οι περισσότεροι κρατούσαν τα ραντεβού τους και τις σημειώσεις τους σε ένα παραδοσιακό ημερολόγιο. Αν το βράδυ σάς βρίσκει να σημειώνετε τα πλάνα σας σε χάρτινο ημερολόγιο αντί να ανοίξετε το κινητό σας για να το κάνετε, τότε έχετε τον «παλιό» τρόπο στο αίμα σας.
Αισθάνεστε άβολα με τα self check-out στα σούπερ μάρκετ
Αν κάθε φορά που βλέπετε τον αυτοματοποιημένο έλεγχο στα ταμεία του σούπερ μάρκετ αισθάνεστε λίγο άβολα ή «χάνεστε» με αυτά τα μηχανήματα, τότε σίγουρα ανήκετε σε μια γενιά που εκτιμά τη συμβατική εξυπηρέτηση. Οι νεότεροι χρησιμοποιούν το self check-out χωρίς δεύτερη σκέψη.
Χρησιμοποιείτε το τηλέφωνο για να κάνετε κλήσεις, όχι για να στέλνετε μηνύματα
Οι boomers προτιμούν να σηκώσουν το τηλέφωνο και να καλέσουν κάποιον αντί να χρησιμοποιήσουν εφαρμογές γραπτών μηνυμάτων. Αν το πρώτο πράγμα που κάνετε με το κινητό σας είναι να μιλήσετε και όχι να πληκτρολογήσετε ένα μήνυμα, τότε μάλλον έχετε υιοθετήσει την πιο παραδοσιακή πλευρά της επικοινωνίας.
Στέλνετε ηχητικά μηνύματα;
Τότε είστε ένας κλασικός boomer ακόμη και αν ανήκετε σε νεότερη γενιά. Εάν προτιμάτε τα ηχητικά μηνύματα στα ομαδικά chat αποδεχθείτε τη θέση σας με την παλαιά… γενιά.
Στέλνετε ευχαριστήριες κάρτες μετά από δώρα
Η παραδοσιακή συνήθεια να στέλνετε ευχαριστήριες κάρτες μετά από γενέθλια ή γιορτές είναι κάτι που σπάνια βλέπουμε στις νεότερες γενιές. Ενώ οι Boomers το θεωρούν κάτι αυτονόητο και ευγενικό, για τους πιο νέους είναι μάλλον περιττό, με τις ευχαριστίες να εκφράζονται αμέσως, την ώρα που συμβαίνει κάτι, αντί να στείλουν ευχαριστήριο σημείωμα αργότερα.
Δεν εμπιστεύεστε τις ψηφιακές προσφορές και συνεχίζετε να χρησιμοποιείτε κουπόνια
Ενώ οι νεότεροι καταναλωτές συνηθίζουν να εξαργυρώνουν τις προσφορές τους μέσω εφαρμογών ή e-coupons, Boomers προτιμούν τα παραδοσιακά κουπόνια από τις εφημερίδες ή τα περιοδικά. Αν καταναλώνετε χρόνο για να κόψετε κουπόνια και να τα χρησιμοποιήσετε σε κάποια αγορά σας σε κατάστημα, τότε είστε σίγουρα από τους «παλιούς».
Απογοητεύεστε όταν κάποιος χρησιμοποιεί emojis ή συντομογραφίες στα μηνύματα
Οι Boomers προτιμούν τη σωστή γραφή και τη σύνταξη στις συνομιλίες τους, ενώ οι νέοι φαίνεται να χρησιμοποιούν emojis, ακρωνύμια και συντομογραφίες χωρίς δεύτερη σκέψη. Αν το να χρησιμοποιείτε πλήρεις προτάσεις και να αποφεύγετε τα emojis σας φαίνεται φυσικό, μάλλον ανήκετε σε μια παλιότερη γενιά επικοινωνίας.
Η μουσική σας είναι πάντα «κλασική»
Το ροκ και οι φολκ μελωδίες των ’60s και ’70s είναι οι αγαπημένες των Baby Boomers. Αν η playlist σας είναι γεμάτη από καλλιτέχνες όπως οι Beatles, οι Rolling Stones και ο Bob Dylan, σίγουρα ανήκετε σε αυτή τη γενιά που έχει συνδέσει την αισθητική της με την κλασική μουσική, και όχι με τις τελευταίες τάσεις του TikTok.
Μήπως ακόμα έχετε τηλέφωνο σταθερό;
Αν το σπίτι σας έχει ακόμα σταθερό τηλέφωνο και χρησιμοποιείτε αυτό για τις κλήσεις σας, σε αντίθεση με το κινητό που είναι τόσο δημοφιλές στους νέους, τότε αυτό είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό που σας προδίδει. Η νέα γενιά δύσκολα θυμάται πώς ήταν να περιμένεις στο σταθερό τηλέφωνο για να κάνεις μια κλήση ή να μιλήσεις με κάποιον.
Προτιμάτε να διαβάσετε εφημερίδα αντί για ειδήσεις στο διαδίκτυο
Για την γενιά των boomers, η ανάγνωση εφημερίδας είναι ένα σταθερό μέρος της ρουτίνας τους. Αν απολαμβάνετε τα έντυπα, τη στιγμή που οι νεότεροι πηγαίνουν κατευθείαν στο google, τότε δώστε στον εαυτό σας τα εύσημα για την τόσο… boomerίστικη συνήθειά σας!
Απίστευτο: Μεσήλικες ετών 25! Γιατί η κρίση μέσης ηλικίας χτυπάει όλο και πιο νωρίς
Γιατί οι σημερινοί 50αρηδες νιώθουν πολύ μεγαλύτεροι; Ο πόνος που τους «γερνάει» κατά 12 χρόνια