Έχετε ποτέ αναρωτηθεί γιατί χρησιμοποιείτε συγκεκριμένα social media περισσότερο από άλλα; Ή τι αποκαλύπτει η χρήση τους για την ψυχική σας κατάσταση; Μήπως οι συνήθειές σας στα social media αποκαλύπτουν περισσότερα για εσάς απ’ ό,τι φαντάζεστε; Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα του Steffen Krüger, ειδικού στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης από το Πανεπιστήμιο του Όσλο, οι ψηφιακές πλατφόρμες που χρησιμοποιούμε καθημερινά δεν είναι απλώς εργαλεία επικοινωνίας, αλλά και καθρέφτες της ψυχικής μας κατάστασης.

Instagram: Η πλατφόρμα του ναρκισσισμού

Αν η πρώτη σας επιλογή είναι το Instagram, ίσως αυτό να λέει πολλά για εσάς. Σύμφωνα με την έρευνα του Krüger, το Instagram προσελκύει ανθρώπους με ναρκισσιστικές τάσεις. Το διαρκές θέαμα φωτογραφιών και stories, σε συνδυασμό με την ανάγκη για επιβεβαίωση μέσω «likes», μπορεί να ενισχύσει την επιθυμία για αναγνώριση και αποδοχή. Ο Krüger υποστηρίζει ότι η συνεχής αναζήτηση για την τέλεια εμφάνιση και την έγκριση δεν είναι απλώς μια επιφανειακή ανάγκη, αλλά μπορεί να συνδέεται με βαθύτερες ανασφάλειες και το άγχος που προκαλεί η ανάγκη για κοινωνική αποδοχή.

Facebook: Ο κύκλος της αγάπης και της φιλίας

Εάν το Facebook είναι το κοινωνικό δίκτυο της επιλογής σας, ίσως να είστε συχνά έτοιμοι να δείξετε αγάπη και υποστήριξη στους φίλους σας. Ο Krüger περιγράφει το Facebook ως μια πλατφόρμα που ενισχύει την ανάγκη για συναισθηματική σύνδεση και επιβεβαίωση της «αγάπης» μέσω των «likes». Ωστόσο, αυτό μπορεί να δημιουργήσει έναν «κύκλο αγάπης», όπου η συνεχής επιβεβαίωση μπορεί να γίνει ενοχλητική αν δεν συνοδεύεται από ουσιαστική επικοινωνία και κριτική σκέψη. Εάν αισθάνεστε ότι η παρουσία σας στο Facebook σας κρατά σε συνεχή ανακύκλωση θετικών συναισθημάτων, ίσως αυτό να σημαίνει ότι αναζητάτε μια πηγή συνεχούς επιβεβαίωσης.

YouTube: Η εθιστική πλατφόρμα των αναγκών

Για όσους περνούν ώρες στο YouTube, η πλατφόρμα μπορεί να λειτουργεί ως ένας «σωλήνας τροφοδοσίας» πληροφοριών και ψυχαγωγίας. Ο Krüger συγκρίνει το YouTube με ένα εστιατόριο που σερβίρει συνεχώς περισσότερα από ό,τι έχετε ήδη καταναλώσει, ενισχύοντας τις εθιστικές τάσεις. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι η ανάγκη σας για συνεχή ψυχαγωγία ή πληροφορία συνδέεται με την επιθυμία να καλύψετε μια εσωτερική ανάγκη ή έλλειψη. Αν παρατηρείτε ότι καταναλώνετε ασταμάτητα περιεχόμενο, ίσως αυτό να αντικατοπτρίζει μια προσπάθεια να αποφύγετε άλλα, πιο δύσκολα συναισθηματικά ζητήματα.

Google: Η αναζήτηση για έλεγχο

Αν το Google είναι η πλατφόρμα που επισκέπτεστε συχνά, ίσως να έχετε μια έντονη ανάγκη για έλεγχο και ακριβή πληροφόρηση. Ο Krüger αναφέρει ότι η αναζήτηση στο Google συνδέεται με τη νευρωτική ανάγκη για έλεγχο και ασφάλεια. Εάν είστε της αναζήτησης των πάντα σωστών απαντήσεων, μπορεί να προσπαθείτε να κατανοήσετε και να ελέγξετε τον κόσμο γύρω σας μέσω των πληροφοριών που συγκεντρώνετε. Αυτή η συνεχής ανάγκη για πληροφόρηση μπορεί να αντικατοπτρίζει μια εσωτερική ανασφάλεια για την οποία προσπαθείτε να βρείτε έλεγχο και σταθερότητα.

X (πρώην Twitter): Το παιχνιδιάρικο και δημιουργικό στοιχείο

Εάν το X είναι η αγαπημένη σας πλατφόρμα, ίσως να είστε πιο παιχνιδιάρηδες και δημιουργικοί στη διαδικτυακή σας παρουσία. Ο Krüger τονίζει ότι το X ενισχύει τις παιχνιδιάρικες και δημιουργικές πτυχές της προσωπικότητας. Αν απολαμβάνετε να συμμετέχετε σε συζητήσεις και να μοιράζεστε ιδέες με χιούμορ και ευρηματικότητα, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι εκφράζετε την πιο ελεύθερη και δημιουργική πλευρά σας.

Η πλατφόρμα που προτιμάμε να χρησιμοποιούμε μπορεί να μας δώσει πληροφορίες για τις εσωτερικές μας αναζητήσεις και συναισθηματικές ανάγκες. Σκεφτείτε ποιο social media χρησιμοποιείτε περισσότερο και σκεφτείτε τι μπορεί να αποκαλύπτει αυτό για εσάς.

Διαβάστε επίσης:

Ψυχική υγεία: Τι κερδίζουν όσοι έχουν «μεγάλη ιδέα» για τον εαυτό τους – Έρευνα με ελληνική συμμετοχή απαντά

Αυτός είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του ναρκισσισμού

Μήπως είστε το αντίθετο του ναρκισσιστή; Τα χαρακτηριστικά που το προδίδουν