Οι νέες τεχνολογίες έχουν πλέον εισχωρήσει και στον τομέα της τιμολόγησης των ασφαλιστικών προϊόντων, προσφέροντας αρκετά θετικά στοιχεία. Παρά το γεγονός ότι ορισμένα προγράμματα, ιδιαίτερα τα πιο σύνθετα, όπως τα προγράμματα υγείας και τα επενδυτικά, συνήθως καταρτίζονται μέσα από τη συνεργασία μεταξύ ασφαλιστικού διαμεσολαβητή και ενδιαφερόμενου και απαιτούν εξατομίκευση, η τεχνολογία έχει επιφέρει σημαντικές βελτιώσεις στην ενημέρωση των καταναλωτών. Η δυνατότητα εξ αποστάσεως τιμολόγησης και μέσω διαδικτύου προσφέρει στους ενδιαφερόμενους μια πρώτη εικόνα για το κόστος των ασφαλιστικών προγραμμάτων, κάτι που δεν ήταν τόσο εύκολο στο παρελθόν.
Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο καθώς πολλές φορές οι καταναλωτές δημιουργούν λανθασμένες εντυπώσεις για το κόστος ενός ασφαλιστικού προγράμματος. Συχνά επικρατεί η άποψη ότι ορισμένα προγράμματα είναι ιδιαίτερα ακριβά ή ότι συγκεκριμένες παροχές, όπως αυτές που σχετίζονται με την ασφάλιση αυτοκινήτου, επιβαρύνουν το συνολικό ασφάλιστρο σε δυσανάλογο βαθμό. Η δυνατότητα να πάρει κάποιος μια γενική ιδέα για το κόστος ενός προγράμματος μέσω μιας απλής διαδικασίας στο διαδίκτυο, συμπληρώνοντας βασικά πεδία με τα στοιχεία του, συμβάλλει σημαντικά στην καταπολέμηση αυτών των παρανοήσεων.
Με την ευκολία που προσφέρει η τεχνολογία, οι καταναλωτές μπορούν σήμερα να επισκεφθούν εξειδικευμένα ιστοσελίδες ή τις διαδικτυακές πλατφόρμες των ασφαλιστικών εταιρειών και να εισάγουν τα στοιχεία τους για να λάβουν ενδεικτικές προσφορές. Αυτή η διαδικασία επιτρέπει στους ενδιαφερόμενους να αποκτήσουν μια αρχική εικόνα του κόστους, είτε πρόκειται για ένα πλήρες πρόγραμμα ασφάλισης υγείας, είτε για ένα πρόγραμμα ασφάλισης αυτοκινήτου, ή οποιοδήποτε άλλο ασφαλιστικό προϊόν.
Αυτό έχει μεγάλη σημασία, διότι ο καταναλωτής, έχοντας πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες, μπορεί να συζητήσει με μεγαλύτερη λεπτομέρεια με τον ασφαλιστικό του σύμβουλο. Γνωρίζοντας ήδη κάποιες αρχικές εκτιμήσεις κόστους, μπορεί να προσαρμόσει το πρόγραμμα στα μέτρα του, λαμβάνοντας υπόψη νέες παραμέτρους που ίσως δεν είχε σκεφτεί αρχικά, όπως η ανάγκη για πρόσθετες καλύψεις ή η δυνατότητα εξοικονόμησης μέσω διαφορετικών επιλογών.
Η τεχνολογία λοιπόν, και οι αυτοματοποιημένες υπηρεσίες που προσφέρουν τα εξειδικευμένα sites και οι ιστοσελίδες των ασφαλιστικών εταιρειών, αποτελούν ένα πολύτιμο εργαλείο για τους σύγχρονους καταναλωτές. Σήμερα, οι καταναλωτές είναι περισσότερο ενημερωμένοι όσον αφορά τις επιλογές ασφάλισης που έχουν στη διάθεσή τους, αλλά πολλές φορές αγνοούν το πραγματικό κόστος ή έχουν λανθασμένες εντυπώσεις. Με τη βοήθεια αυτών των εργαλείων, μπορούν να αποκτήσουν πιο σαφή εικόνα και να προχωρήσουν στην κατάρτιση ενός ασφαλιστικού προγράμματος που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες και τις δυνατότητές τους.
Επιπλέον, η δυνατότητα αυτοματοποιημένης τιμολόγησης προσφέρει στους καταναλωτές την ευκαιρία να συγκρίνουν διάφορες επιλογές από την άνεση του σπιτιού τους, εξοικονομώντας χρόνο και ενδεχομένως χρήματα. Έτσι, η τεχνολογία ενισχύει τη διαφάνεια στον τομέα της ασφάλισης και βοηθά στη δημιουργία μιας περισσότερο συνειδητοποιημένης και ενημερωμένης καταναλωτικής βάσης.
Το ασφαλιστήριο που πρέπει να υπάρχει σε κάθε πλάνο ζωής
Ασφάλιση: Τι μπορεί να αλλάξει στους όρους και τα πρόσωπα του συμβολαίου – Ενημερωθείτε
Εργατικό ατύχημα: Ο συνδυασμός ασφαλειών για μέγιστη προστασία