Την ίδρυση της Ελληνικής Ένωσης Market Access (ΕΛΕΜΑ) ανακοίνωσαν επίσημα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του νεοσύστατου φορέα. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της ΕΛ.Ε.Μ.Α., η εταιρεία έρχεται να ανταποκριθεί στην ανάγκη ύπαρξης ενός αμιγώς επιστημονικού – μη κερδοσκοπικού φορέα για το αντικείμενο του Market Access στο χώρο της Υγείας στην Ελλάδα, φιλοδοξώντας να συμβάλλει μέσω εκπόνησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων και ενεργειών, στη διαθεσιμότητα των νέων αλλά και των υπαρχουσών θεραπειών στους ασθενείς.
Στόχος της ΕΛΕΜΑ είναι να καθιερωθεί ως η ηγετική επιστημονική και επαγγελματική ένωση, που θα αναδείξει και θα διευρύνει το ρόλο του Market Access στο χώρο των φαρμάκων, των συμπληρωμάτων διατροφής και των ιατροτεχνολογικών προϊόντων συμβάλλοντας μέσω της εκπαίδευσης στη συνεχή βελτίωση και στην υψηλή επιστημονική κατάρτιση των στελεχών του Market Access, και οδηγώντας στην αποτελεσματικότερη πρόσβαση των ασθενών στην κατάλληλη αγωγή.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης για την παρουσίαση της εταιρείας, ο Πρόεδρος της ΕΛΕΜΑ, κύριος Χρήστος Μαρτάκος τόνισε χαρακτηριστικά: «Η ανάπτυξη νέων καινοτόμων θεραπειών πραγματοποιείται πλέον με μεγάλη ταχύτητα και η αγορά του φαρμάκου την τελευταία 30ετία έχει αλλάξει σημαντικά. Η ανεπάρκεια πόρων σε συνδυασμό με τις νέες θεραπείες, που κατά τεκμήριο έχουν υψηλότερο κόστος από τις υπάρχουσες πιέζουν τα συστήματα περίθαλψης παγκοσμίως. Νέα, περισσότερο περίπλοκα συστήματα αναπτύσσονται στις χώρες και νέες επιστήμες αναδύονται. Στο νέο περιβάλλον που δημιουργείται, τα στελέχη της φαρμακοβιομηχανίας που είναι υπεύθυνα για την πρόσβαση των ασθενών στις θεραπείες – τα στελέχη του Market Access – θα πρέπει να είναι μέρος της λύσης και γι’ αυτό απαιτούνται νέες δεξιότητες που συνδυάζουν χαρακτηριστικά και γνώσεις από πολλές και διαφορετικές επιστήμες».
Στη Συνέντευξη Τύπου παρευρέθηκε επίσης ο κύριος Αθανάσιος Βοζίκης, Καθηγητής, Διευθυντής του Εργαστηρίου Οικονομικών και Διοίκησης της Υγείας (LabHEM), Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης, ο οποίος, περιέγραψε τις εγχώριες και διεθνείς προκλήσεις του Φαρμακευτικού Market Access και τόνισε τις απαιτήσεις σε γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που πρέπει να διαθέτουν τα στελέχη του κλάδου. Επίσης, παρουσίασε μια χαρτογράφηση των στελεχών του Φαρμακευτικού Market Access στην Ελλάδα και επισήμανε την αναγκαιότητα για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου & δυναμικού ακαδημαϊκού προγράμματος πιστοποίησης των στελεχών αυτών.
Ο Αντιπρόεδρος της ΕΛΕΜΑ κύριος Παναγιώτης Παπαπέτρου παρουσίασε στη συνέχεια αναλυτικά το σκοπό και τους στόχους της Ένωσης, στους οποίους περιλαμβάνονται:
• Η ανάπτυξη στελεχών Market Access μέσω καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων στους τομείς του Μarket Αccess/ Ηealth Policy & Health economics/ Communications σε συνεργασία με κορυφαίους εκπαιδευτικούς οργανισμούς.
• Η πιστοποίηση μελών σε συνεργασία με Ακαδημαϊκούς Φορείς.
• Η δημιουργία δικτύου επικοινωνίας με τους φορείς που διαμορφώνουν την πολιτική υγείας στην Ελλάδα, για την άμεση & συνεχή ενημέρωση των μελών σχετικά με τις εξελίξεις-αλλαγές του χώρου. Η συνεργασία και υποστήριξη των συλλόγων ασθενών.
• Η δημιουργία δικτύου με αντίστοιχες επιστημονικές εταιρείες στην Ευρώπη με στόχο την ανταλλαγή απόψεων και την ενημέρωση για τις πολιτικές υγείας που εφαρμόζονται πανευρωπαϊκά.
• Η υποστήριξη ερευνητικών εργασιών των μελών μέσω επιχορηγήσεων και υποτροφιών.
• Η συνεργασία με τους συντάκτες Υγείας, για την προβολή όλων των παραπάνω όπου αυτό είναι εφικτό.
Το Οργανωτικό Μοντέλο της ΕΛΕΜΑ θα βασίζεται στην διατμηματική συνεργασία των ομάδων έργου, δημιουργώντας αξία σε όλα τα μέλη της Ένωσης. Το μοντέλο αυτό θα αναπτύσσεται σε 4 Βασικούς Πυλώνες λειτουργίας, για τους οποίους έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες ο Γενικός Γραμματέας της Ένωσης, κύριος Ισίδωρος Κουγιουμτζόγλου. Οι πυλώνες αυτοί είναι οι ακόλουθοι:
1. Επιστημονικός/Εκπαιδευτικός με αντικείμενο τη συνεχή εκπαίδευση των Μελών στα παρακάτω γνωστικά αντικείμενα: Πολιτική Υγείας & Φαρμακευτική Πολιτική, Regulatory, Τιμολόγηση και Αποζημίωση, Rebate & Clawback, Key Account Management.
2. Επικοινωνίας/Εκδηλώσεων με στόχο τη γνωστοποίηση των δράσεων και την οργάνωση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων της Ένωσης.
3. Social media/Περιοδικού που θα διαχειριστεί τη δημιουργία της ιστοσελίδας και την παρουσία της Ένωσης στα social media με στόχο την έγκυρη και άμεση ενημέρωση των Μελών της.
4. Δεοντολογίας με αρμοδιότητα τον καθορισμό και την τήρηση των αρχών για την ορθή λειτουργία της Ένωσης.