Τα ασφαλιστήρια υγείας αποτελούν συμβάσεις μεταξύ του συμβαλλόμενου και του ασφαλιστικού φορέα, σύμφωνα με τις οποίες ο πρώτος συμφωνεί να καταβάλλει εγκαίρως τα ασφάλιστρα και σε αντάλλαγμα, ο δεύτερος να προσφέρει υγειονομική κάλυψη. Κάπως έτσι προκύπτει η βασική υποχρέωση της έγκαιρης και συνεπούς καταβολής των ασφαλίστρων, μη αποπληρωμή των οποίων ή καθυστερημένη καταβολή τους δίνει στην εταιρεία το δικαίωμα να καταγγείλει τη σύμβαση.
Πολλές φορές ωστόσο η παράλειψη αποπληρωμής μιας δόσης ασφαλίστρου δεν θα γίνει από πρόθεση αλλά αμέλεια ως συνέπεια του έντονου ρυθμού και του πλήθους καθημερινών υποχρεώσεων στην επαγγελματική και προσωπική ζωή. Μπορεί έπειτα κατά την εξόφληση λογαριασμών του σπιτιού να μην υπολόγισε κάποιος τα χρήματα που είχε στην άκρη είτε πάλι να διέφυγε την προσοχή του ότι τα χρήματα στον τραπεζικό λογαριασμό δεν επαρκούσαν για την πληρωμή μέσω πάγιας εντολής.
Τι συμβαίνει λοιπόν στην περίπτωση αυτή;
Η εταιρεία θα παράσχει περίοδο χάριτος έως και 30 ή 40 ημερών στον ασφαλισμένο, επιδίδοντας μια γραπτή ενημέρωση είτε αποστέλλοντας μήνυμα για να τον ενημερώσει σχετικά με την ανεξόφλητη δόση ασφαλίστρου και ότι μη τήρηση των οικονομικών υποχρεώσεων εντός του συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος θα κοστίσει τη λύση του συμβολαίου. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, μετά την καταγγελία και λύση της σύμβασης, η ασφαλιστική εταιρεία έχει δικαίωμα να ασκήσει αγωγή έναντι του πελάτη για τα ανεξόφλητα ασφάλιστρα.
Σημειώνεται ωστόσο ότι εάν στο μεσοδιάστημα λάβει χώρα περιστατικό που καλύπτεται σύμφωνα με το τρέχον συμβόλαιο, η εταιρεία οφείλει να καταβάλει την αποζημίωση με δικαίωμα όμως παρακράτησης των οφειλομένων ασφαλίστρων.
Tips για να μη χάνετε τις προθεσμίες
Οι ειδήμονες της ασφαλιστικής αγοράς έχουν κατά καιρούς μοιραστεί tips για το πώς να παραμένει κάποιος συνεπής απέναντι στην ασφαλιστική εταιρεία και να καταβάλλει εμπρόθεσμα τις δόσεις ασφαλίστρου:
- Σημειώστε τις ημερομηνίες πληρωμής και ενεργοποιήστε υπενθυμίσεις για τις ίδιες ημερομηνίες.
- Βεβαιωθείτε ότι δεν έχετε κάνει λάθος στα στοιχεία επικοινωνίας μέσω των οποίων θα σας προσεγγίσει η εταιρεία.
- Επιλέξτε έναν αυτόματο τρόπο πληρωμής όπως η πάγια εντολή. Οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες επιτρέπουν την εξόφληση ασφαλίστρων με διάφορους τρόπους όπως πάγια εντολή μέσω πιστωτικής κάρτας ή τραπεζικού λογαριασμού, απευθείας στην τράπεζα, στα γραφεία τους, μέσω internet ή ειδικών εφαρμογών, τηλεφωνικά ή μέσω του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή.
- Επιλέξτε η καταβολή των ασφαλίστρων να γίνεται σε συχνότητα που συμβαδίζει με τις οικονομικές σας δυνατότητες και τις πάγιες δαπάνες σας. Κάθε εταιρεία έχει τη δική της τιμολογιακή/εμπορική πολιτική και μπορούν βάσει αυτής να ορίζει πληρωμή κάθε μήνα, τρίμηνο, εξάμηνο ή έτος.
Διαβάστε επίσης:
Θα ασφαλιστείτε μέσω Internet; Δέκα πράγματα που πρέπει να προσέξετε
Ασφαλιστική αποζημίωση: Πώς οι κληρονόμοι θα γλυτώσουν τις φορολογικές επιβαρύνσεις
Πανδημία – Ασφαλιστικά προϊόντα: Τα νέα δεδομένα της ηλεκτρονικής πώλησης