Πολύς ντόρος έγινε το προηγούμενο διάστημα για την αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων στα μακροχρόνια συμβόλαια υγείας, με την κυβέρνηση να ψηφίζει εντέλει διάταξη, βάσει της οποίας το ύψος τους θα καθορίζεται σύμφωνα με αντικειμενικούς παράγοντες, όπως η ηλικία του ασφαλισμένου και δείκτες που αποτυπώνουν με σαφήνεια την πορεία του κόστους των αποζημιώσεων. Σε περίπτωση δε, που η όποια αναπροσαρμογή ευρίσκεται εκτός των ορίων των επίμαχων παραγόντων και δεικτών οι ασφαλιστικές εταιρίες οφείλουν να ενημερώνουν τους λήπτες της ασφάλισης εντός προθεσμίας 60 τουλάχιστον ημερολογιακών ημερών πριν από κάθε επερχόμενη αναπροσαρμογή. Τι συμβαίνει, όμως, με τις αυξήσεις στα ετησίως ανανεούμενα προγράμματα;

Όπως προκύπτει από εν ενεργεία σύμβαση ο προσδιορισµός του αρχικού ασφαλίστρου, καθώς και το ποσοστό της κάθε ετήσιας αναπροσαρµογής αυτού γίνεται µε βάση τους παρακάτω παράγοντες:

(α) την ηλικία του ασφαλισµένου.
(β) το ύψος των εκάστοτε επικρατούντων νοσηλίων µεταξύ των οποίων ενδεικτικά συµπεριλαµβάνονται οι τιµές κατά κλίνη, των φαρµάκων και των υλικών που απαιτούνται για την νοσηλεία, οι αµοιβές των ιατρών.
(γ) τις επιστηµονικές µεθόδους διάγνωσης και θεραπείας που εφαρµόζονται και την τεχνολογία που χρησιµοποιείται από τα νοσοκοµεία.
(δ) τη σχέση µεταξύ αποζηµιώσεων και ασφαλίστρων (συντελεστής αποζηµιώσεων).
(ε) την αναλογιστική τεχνική που εφαρµόζεται για την τιµολόγηση και τα στατιστικά στοιχεία που διαθέτει η εταιρία, τόσο από την δική της εµπειρία, όσο και από εκείνη ελληνικών και διεθνών οργανισµών (Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, Παγκόσµιος Οργανισµός Υγείας).

Όσον αφορά στο ανώτατο όριο παροχής για την Ελλάδα, στην επίμαχη σύμβαση τονίζεται πως αυτό θα αναπροσαρµόζεται µε ποσοστό 50% του ποσοστού της ετήσιας αναπροσαρµογής, έναντι 25% στο εξωτερικό, εκτός της αναπροσαρµογής που οφείλεται στην ηλικία του ασφαλιζοµένου. «Όλες οι παροχές, πλην των ανωτέρω αναφεροµένων, και τα επιδόµατα θα αναπροσαρµόζονται µε ποσοστό 50% της ετήσιας αναπροσαρµογής, ενώ κάθε αναπροσαρµογή γίνεται από την εταιρία κατά δίκαιη κρίση για όλους τους ασφαλισµένους της σε κάθε ετήσια επέτειο του ασφαλιστηρίου», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

Αξίζει να αναφερθεί ότι, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), η ασφάλιση έναντι κινδύνων είναι μία μορφή αλληλεγγύης. «Στην ουσία, τα ασφάλιστρα που δίνουν οι πολλοί στην ασφαλιστική εταιρία χρηματοδοτούν τις ζημιές που συμβαίνουν στους λίγους. Εάν εσύ, για παράδειγμα, έχεις ζημιά από πλημμύρα. Η ασφαλιστική εταιρία σε αποζημιώνει με τα ασφάλιστρα των υπολοίπων που δεν έχουν το ίδιο πρόβλημα, ταυτόχρονα, με εσένα. Οι μελλοντικοί κίνδυνοι δεν μπορούν να προβλεφθούν. Όμως, οι εταιρίες χρησιμοποιούν πολλές πληροφορίες, στατιστικά στοιχεία και μαθηματικά μοντέλα, για να υπολογίσουν την πιθανότητα των κινδύνων», αναφέρει χαρακτηριστικά στην καμπάνια που συνεχίζει να «τρέχει» αυτό το διάστημα.

Διαβάστε επίσης: 

Ασφάλιστρα: Πώς υπολογίζονται – Γιατί αυξάνονται έως και 12%

Ασφάλιστρα: Πώς μπορείτε να μειώσετε το συνολικό κόστος