Σύμφωνα με τη μελέτη Global Insurance Consumer Study της Accenture, εταιρείας παροχής υπηρεσιών προς επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, η οποία βασίστηκε σε έρευνα άνω των 47.000 καταναλωτών παγκοσμίως, καταδεικνύει πως τα τελευταία δύο χρόνια έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των ασφαλισμένων που συναινούν στην παραχώρηση δεδομένων. «Σε μία εποχή όπου οι ασφαλιστικές εταιρίες αναπτύσσουν συνεργασίες -υποστηριζόμενες από την τεχνολογία – για τη βελτίωση της ευεξίας των πελατών τους, περίπου το 69% των καταναλωτών δηλώνει διατεθειμένο να παραχωρήσει δεδομένα σχετικά με την υγεία, την άσκηση και την οδηγική του συμπεριφορά, με αντάλλαγμα χαμηλότερες τιμές στα ασφάλιστρα, σε σύγκριση με 58% πριν από δύο χρόνια», τονίζεται χαρακτηριστικά και προστίθεται: «Επιπλέον, το 66% των καταναλωτών αναφέρει ότι είναι πρόθυμο να μοιραστεί, επίσης, δεδομένα με στόχο εξατομικευμένες υπηρεσίες για την πρόληψη τραυματισμών και απώλειας, σε σύγκριση με 54% στη μελέτη του 2019».
Την ίδια στιγμή, ωστόσο, οι ανησυχίες τους σε θέματα παρέμβασης στην ιδιωτικότητα και του αντίκτυπού της στα ασφάλιστρα έχουν αυξηθεί, ενώ η εμπιστοσύνη τους στην ικανότητα των ασφαλιστικών εταιριών να προστατεύουν τα δεδομένα τους έχει μειωθεί. Για παράδειγμα, μόνο το 32% των καταναλωτών δηλώνει ότι εμπιστεύεται τις ασφαλιστικές εταιρίες για την προστασία των δεδομένων τους, σε σχέση με το 40% στη μελέτη του 2019.
Όπως προκύπτει από το εκάστοτε ασφαλιστήριο συμβόλαιο, η ασφαλιστική εταιρία μπορεί να επεξεργαστεί τα εξής δεδομένα των ασφαλισμένων:
- Ταυτοποίησης: π.χ. όνομα, επώνυμο, ημερομηνία γέννησης, αριθμό αστυνομικής ταυτότητας/ διαβατηρίου, ΑΜΚΑ, ΑΦΜ.
- Επικοινωνίας: π.χ. διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου/αλληλογραφίας, αριθμοί τηλεφώνου/φαξ.
- Πληρωμής: π.χ. τραπεζικοί λογαριασμοί, χρεωστικές/πιστωτικές και λοιπές τραπεζικές κάρτες.
- Ασφάλισης: Δεδομένα απαραίτητα για τη σύναψη και διαχείριση της ασφαλιστικής σύμβασης, (π.χ. σε σχέση με την οικονομική/περιουσιακή κατάσταση, υγείας, δεδομένα για οδηγική συμπεριφορά (driving history), περιστατικά τροχαίου ατυχήματος, δεδομένα εργασιακά/επαγγελματικής δραστηριότητας).
- Διακανονισμού: Δεδομένα απαραίτητα για τη διαχείριση των ασφαλιστικών περιπτώσεων που δηλώνονται, τα οποία δύνανται να εμπεριέχονται στην αίτηση ασφάλισης, δήλωση ζημίας, αίτηση αποζημίωσης και σε συνοδευτικά αυτών έγγραφα/δικαιολογητικά.
Από την πλευρά τους, οι ασφαλισμένοι δικαιούνται να:
- Έχουν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα που τηρεί, διαθέτει και επεξεργάζεται η εταιρία.
- Ζητήσουν τη διόρθωση ανακριβών ή ανεπίκαιρων δεδομένων που τους αφορούν ή τη συμπλήρωση ελλιπών δεδομένων τους.
- Διαγραφούν τα δεδομένα από τα αρχεία της εταιρίας εφόσον η επεξεργασία τους δεν είναι απαραίτητη για την επιδίωξη των σκοπών, για τους οποίους έχουν συλλεγεί.
- Ζητήσουν τον περιορισμό της χρήσης δεδομένων σε περίπτωση αμφισβήτησης της ακρίβειάς τους.
Διαβάστε επίσης
Παραμένετε ανασφάλιστοι; Τι σας κοστίζει αυτή η επιλογή
Νομική Προστασία: Η ασφάλιση που φέρνει ένα δικηγόρο στο πλευρό μας
Ασφαλιστήριο συμβόλαιο υγείας: Οι απαραίτητες καλύψεις – Τέσσερα SOS σημεία