Παρά το γεγονός ότι η νομοθεσία προβλέπει κάποιες καλύψεις για τα άτομα χωρίς ταμείο, καλό θα ήταν εάν ανήκετε σε αυτούς να μην τις ανακαλύψετε όταν θα έχει ήδη προκύψει ένα πρόβλημα υγείας. Τα προγράμματα, άλλωστε, που προσφέρουν οι ασφαλιστικές εταιρίες, διαθέτουν ένα ευρύ φάσμα καλύψεων και δη, σε χαμηλές τιμές, με την αίρεση, όμως, ότι το όποιο συμβόλαιο θα πρέπει να είχε επιλεγεί πριν την ανάγκη για περίθαλψη.
Σύμφωνα με αρμόδια στελέχη της αγοράς, η βασικότερη, ίσως, κάλυψη για τη συγκεκριμένη κατηγορία πολιτών είναι αυτή των εξόδων νοσηλείας. Κι αυτό γιατί, το κόστος τους είθισται να είναι υψηλό και δύσκολα θα μπορέσει να καλυφθεί από πλευράς των ασφαλισμένων. «Εφόσον πρόκειται για προγράμματα, που αφορούν σε ανασφάλιστους, η έμφαση θα πρέπει να δίνεται στην 100% κάλυψη εξόδων στα δημόσια νοσοκομεία», αναφέρουν χαρακτηριστικά στο ygeiamou.gr και προσθέτουν: «Είναι πιθανό, ωστόσο, να υπάρχει κάλυψη και σε ιδιωτικά θεραπευτήρια, με κάποια συμμετοχή».
Πέραν τούτου, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν κάλλιστα να προσθέσουν και επιπλέον παροχές, όπως οι διαγνωστικές εξετάσεις και οι ιατρικές επισκέψεις. Σε κάθε περίπτωση, αυτό, που θα πρέπει να έχετε κατά νου, είναι ότι το κόστος των ασφαλίστρων είναι ανάλογο με το ανώτατο όριο κάλυψης εξόδων και τις τυχόν επιπλέον υπηρεσίες. «Σε γενικές γραμμές, με 200 ευρώ – 300 ευρώ ετησίως (20 ευρώ – 30 ευρώ τον μήνα) μπορεί κάποιος να εξασφαλίσει ένα πολύ ικανοποιητικό επίπεδο παροχών», προσθέτουν τα ίδια στελέχη.
Εάν δε, επιθυμείτε να προσφέρετε κάλυψη και στα εξαρτώμενα μέλη της οικογένειάς σας, τότε θα πρέπει να γνωρίζετε πως οι εταιρίες παρέχουν γενναίες εκπτώσεις, που μπορεί να ξεκινούν από το 20% και να φτάνουν έως και το 50%, ανάλογα με τον αριθμό των ασφαλιζόμενων μελών.
Όσον αφορά στο ενδεχόμενο να επανέλθετε στο δημόσιο σύστημα υγείας, τότε έχετε την δυνατότητα να διατηρήσετε ή ακόμη και να προσαρμόσετε το ασφαλιστήριο συμβόλαιό σας. Πρόκειται, άλλωστε, για μία κάλυψη, η οποία ισχύει για όσο διάστημα πληρώνονται τα απαραίτητα ασφάλιστρα και ο καθένας μπορεί να διακόψει ή να προβεί σε τροποποιήσεις όποτε το επιθυμεί. «Η ‘παγίδα’, βέβαια, είναι, στην περίπτωση διακοπής ενός προγράμματος, να χάσει ο καταναλωτής την ασφαλισιμότητά του. Να προκύψει, δηλαδή, κάποιο πρόβλημα υγείας και οι εταιρίες να μην δεχθούν να αναλάβουν τον ρίσκο ή να θέσουν περιορισμούς (οι λεγόμενοι ‘ειδικοί όροι – εξαιρέσεις’, που θα σχετίζονται με το πρόβλημα, το οποίο παρουσιάστηκε)», καταλήγουν.
Διαβάστε επίσης
Οικογενειακό πρόγραμμα υγείας: Πέντε σημεία – κλειδιά που πρέπει να προσέξετε
Ασφαλιστικό Συμβόλαιο: Επτά πράγματα που πρέπει να ελέγξετε πριν υπογράψετε
Covid-19 και ιδιωτική ασφάλιση: Τέσσερα πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε