Συμβάλλοντας στο όραμα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), για «έναν κόσμο χωρίς Μηνιγγίτιδα» έως το 2030 και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μηνιγγίτιδας, στις 5 Οκτωβρίου, η GSK επανεκκινεί την εκστρατεία ενημέρωσης για τη ΜΗΝιγγίτιδα Β με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του γενικού πληθυσμού της χώρας και ιδιαίτερα των γονέων, για τα μέσα πρόληψης και προστασίας από τη συγκεκριμένη νόσο.
Η Ελλάδα επιτηρεί, μέσω του ΕΟΔΥ, τη μηνιγγίτιδα ως σύνολο, δηλαδή συλλέγει στοιχεία τόσο για τη μηνιγγιτιδοκοκκική νόσο (που αποτελεί συνήθως τον κύριο στόχο της επιτήρησης), όσο για τη λοιπή βακτηριακή αλλά και την άσηπτη μηνιγγίτιδα. Στην χρονική περίοδο 2004-2022 δηλώθηκαν μέσω του συστήματος υποχρεωτικής δήλωσης νοσημάτων στον ΕΟΔΥ, συνολικά 1.110 κρούσματα μηνιγγιτιδοκοκκικής νόσου, με τα κρούσματα να κυμαίνονται μεταξύ 4 και 108 ανά έτος και η μέση ετήσια δηλούμενη επίπτωση να ανέρχεται στα 0,53 κρούσματα ανά 100.000 πληθυσμού. Η επίπτωση του νοσήματος παρουσίασε σημαντική πτωτική πορεία από το 2013 έως σήμερα, οπότε διατέθηκε το εμβόλιο κατά της μηνιγγιτιδοκοκκικής νόσου. Κατά την περίοδο 2004-2022 καταγράφηκαν 67 θάνατοι από μηνιγγιτιδόκοκκο που αναλογεί σε θνητότητα 6%. Η μεγαλύτερη θνητότητα καταγράφηκε το έτος 2018 (11,8%) ενώ η μικρότερη τα έτη 2020-2022 (0%).
Μέσω των κεντρικών μηνυμάτων της εκστρατείας:
• Να ΜΗΝ πέσει…
• Να ΜΗΝ χτυπήσει…
• Να ΜΗΝ τρυπηθεί…
• Να ΜΗΝ πάθει τίποτα…
• Να ΜΗΝ το αναβάλλουμε…
η GSK προτρέπει τους γονείς να συμβουλευτούν τον παιδίατρό τους για το πώς μπορούν να προστατέψουν τα παιδιά τους έναντι της Μηνιγγίτιδας και συγκεκριμένα έναντι του οροτύπου Β, καθώς και να ενημερωθούν για τον εμβολιασμό που αποτελεί το κύριο μέσο πρόληψης της νόσου έναντι των πιο κοινών οροτύπων.
Τον Σεπτέμβριο, η GSK επανεκκίνησε την εκστρατεία για τη ΜΗΝιγγίτιδα Β, η οποία υλοποιείται τον τελευταίο χρόνο, αξιοποιώντας τόσο τα ψηφιακά όσο και τα παραδοσιακά κανάλια επικοινωνίας καθώς και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προβάλλοντας το κεντρικό spot της εκστρατείας, σε συνδυασμό με στοχευμένες ενέργειες εντυποδιανομής σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Κρήτη, με στόχο την ενημέρωση του γενικού πληθυσμού για τη συγκεκριμένη νόσο.