*Γράφει η Αναστασία Κουκά
Τα μέτρα προστασίας που έχουν δρομολογηθεί για την προστασία του συνόλου των εργαζόμενων από τον κορωνοϊό στο υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και στις υπηρεσίες του ανακοίνωσε η αρμόδια υπουργός Λίνα Μενδώνη μετά και το προχθεσινό SOS που εξέπεμψε προχθές ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων με ανακοίνωσή του.
Η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού ενημερώνει πως ήδη από την προηγούμενη Παρασκευή υπέγραψε την εγκύκλιο με τα απαραίτητα μέτρα στα οποία συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, σχολαστικές απολυμάνσεις σε όλους τους χώρους, προμήθεια με τον κατάλληλο εξοπλισμό υγιεινής αλλά και δραστική μείωση των ωρών κατά τις οποίες οι υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ θα έρχεται σε επαφή με το κοινό.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, απότην Παρασκευή 13 Μαρτίου δόθηκαν οδηγίες από την Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών προς όλες τις Περιφερειακές και Ειδικές Περιφερειακές Υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ, προκειμένου να προβούν άμεσα σε προμήθειες υλικών απολύμανσης και προστασίας (καθαριστικά χεριών, μάσκες, γάντια, χλωρίνες κλπ) και να προβαίνουν σε συχνές απολυμάνσεις των χώρων υγιεινής. Οι αναγκαίες πιστώσεις είχαν ήδη διατεθεί από́την αρχή του έτους και υποδείχθηκαν από την αρμόδια Διεύθυνση οι κατάλληλοι ΑΛΕ προς επιβάρυνση των σχετικών δαπανών.
Παράλληλα, από τις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας δρομολογήθηκε από την Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών πρόγραμμα απολύμανσης των κτιρίων που στεγάζονται οι Κεντρικές Υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ. Την Κυριακή 15 Μαρτίου ξεκίνησε το πρόγραμμα απολύμανσης από τα κτίρια επί των οδών Μπουμπουλίνας, Ρεθύμνου, Θεμιστοκλέους, Καρύτση και 3ης Σεπτεμβρίου. Τη Δευτέρα 16 Μαρτίου έγινε απολύμανση στο κτήριο επί της οδού Πειραιώς 81. Για τις επόμενες μέρες έχει προγραμματιστεί η απολύμανση των υπολοίπων κτηρίων. Επισημαίνεται ότι η διαθεσιμότητα των εταιρειών απολύμανσης είναι εξαιρετικά περιορισμένη. Παράλληλα, η ΓΔΟΥ διέθεσε υλικά απολύμανσης και προστασίας σε βαθμό που καθορίστηκε από την διαθεσιμότητά τους στην αγορά. Η προμήθεια συνεχίζεται.
Στο μεταξύ, από την Πέμπτη, 13 Μαρτίου η Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών προχώρησε στη διαδικασία παράτασης της σύμβασης με το υφιστάμενο συνεργείο καθαριότητας για τα κτήρια που στεγάζεται η ΚΥ του Υπουργείου, ώστε να υπάρχει η αναγκαία κάλυψη μέχρι την ανακήρυξη του αναδόχου του τρέχοντος διαγωνισμού, ενώ παράλληλα ζητήθηκε να διενεργείται καθαρισμός στα κτήρια με μεγάλη επιμέλεια δύο φορές την ημέρα με χρήση οικιακής χλωρίνης.
Τέλος, ζητήθηκε αρμοδίως από τις Γενικές Διευθύνσεις Διοικητικής Υποστήριξης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Αναστήλωσης, Μουσείων και Τεχνικών Έργων να ορίσουν επόπτη ασφαλείας για κάθε κτήριο.
Εργασία, υπηρεσιακές συναντήσεις, μετακινήσεις
Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται η έκδοση των απαραίτητων αποφάσεων από το έτσι ώστε ΥΠΠΟΑ να εφαρμόζονται όλα όσα προβλέπονται για το ανθρώπινο δυναμικό με σκοπό την πρόληψη και την προστασία από τον COVID-19, σύμφωνα με τις εγκυκλίους του Υπουργείου Εσωτερικών.
Στην ανακοίνωσή του το υπουργό Πολιτισμού ζητά να δίδεται ιδιαίτερη προσοχή στα έργα που εκτελούνται με την μέθοδο της αρχαιολογικής αυτεπιστασίας. Και σε αυτή την περίπτωση οι υπεύθυνοι των έργων οφείλουν να εφαρμόζουν όσα προβλέπονται στις εγκυκλίους των Υπουργείων Εσωτερικών και Υγείας με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον.
Επιπροσθέτως έχουν δοθεί οι αναγκαίες οδηγίες για την επέκταση της δυνατότητας απομακρυσμένης πρόσβασης των υπαλλήλων τόσο στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, όσο και στο πρωτόκολλο αλλά και για περιορισμό της εισόδου του κοινού προς εξυπηρέτηση από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου. Οι ώρες κοινού για το κεντρικό κτήριο του Υπουργείου περιορίζονται στις 12:00 έως 14:00 και συνιστάται η αυτοπρόσωπη εξυπηρέτηση του κοινού να γίνεται αποκλειστικά και μόνο για εξαιρετικές περιπτώσεις. Ιδιαίτερα, στο χώρο του Γραφείου Πρωτοκόλλου δεν δύναται να υφίστανται ταυτοχρόνως περισσότεροι των 4 συναλλασσόμενων.
Στα παραπάνω μέτρα προστίθεται η λειτουργία του νέου συστήματος εξυπηρέτησης τηλεδιασκέψεων στο Αμφιθέατρο κτιρίου της Μπουμπουλίνας
Οι υπάλληλοι παρακαλούνται να περιορίσουν τις μετακινήσεις τους – οι εκτός έδρας μετακινήσεις επιτρέπονται παρά μόνον σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μετά από έγγραφη άδεια του Γενικού Γραμματέα στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει η υπηρεσία του αιτουμένου την μετακίνηση υπαλλήλου – και να παραλαμβάνουν τις τυχόν παραγγελίες τους, από την είσοδο των κτιρίων.