Το πολύτιμο έργο των σχολικών νοσηλευτών επιχειρεί να περιχαρακώσει το Υπουργείο Υγείας μέσω της Ομάδας Εργασίας που σύστησε. Αποκλείονται, όμως, από αυτήν οι νοσηλευτές και διαμαρτύρονται έντονα, καθώς είναι εκείνοι που ως αρμόδιοι μπορούν με τις γνώσεις και την εμπειρία τους να συμβάλλουν σε αυτό το πεδίο.

Η Ομάδα Εργασίας απαρτίζεται από εκπροσώπους του Υπουργείου Υγείας, του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και των εποπτευόμενων φορέων τους, οι οποίοι ορίζονται με απόφαση της Γενικής Γραμματέως Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας. Στις αρμοδιότητες της Ομάδας είναι:

– Η δημιουργία ενός «προκαθορισμένου» εντύπου που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πλειονότητα των γνωματεύσεων και το οποίο θα περιλαμβάνει πιθανές παθήσεις για τις οποίες κρίνεται απαραίτητη η υποστήριξη από σχολικό νοσηλευτή, ώστε αφενός να αποφεύγονται τυχόν δυσνόητοι ιατρικοί όροι και αφετέρου να είναι δυνατή η ομαδοποίηση των περιπτώσεων.
– Η δυνατότητα αξιοποίησης και η επικαιροποίηση του εγχειριδίου «Πρώτες Βοήθειες – Εγχειρίδιο για Εκπαιδευτικούς» του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού.
– Η δυνατότητα εμπλοκής εκπαιδευτικών, για την υποστήριξη μαθητών σε θέματα υγείας που δεν χρειάζονται ενέργειες, οι οποίες χαρακτηρίζονται ως «ιατρικές πράξεις».
– Η παροχή διευκρινίσεων σχετικά με την ανάγκη υποχρεωτικής παρουσίας σχολικού νοσηλευτή, για μαθητές ηλικίας άνω των 10 ετών, οι οποίοι πάσχουν από ινσουλινοεξαρτώμενο διαβήτη.
– Η παροχή διευκρινίσεων σχετικά με την ανάγκη υποχρεωτικής παρουσίας σχολικού νοσηλευτή, για μαθητές με αλλεργία, χωρίς περαιτέρω αιτιολόγηση, προκειμένου να προβεί στη χορήγηση της ένεσης που θα αντιμετωπίσει την έκτακτη εκδήλωση της ασθένειας ή σχετικά με τη δυνατότητα χορήγησης της ένεσης και από άλλο (μη ειδικευμένο) προσωπικό του σχολείου.

Στα μέλη της Ομάδας Εργασίας, όμως, δε συμμετέχει σχολικός νοσηλευτής, ή έστω νοσηλευτής, όπως καταγγέλλει η Πανελλήνια Συνδικαλιστική Νοσηλευτική Ομοσπονδία του ΕΣΥ (ΠΑΣΥΝΟ – ΕΣΥ). «Κατά την δική μας αντίληψη, αλλά και κατά την κοινή λογική και πείρα σε μια τέτοια Ομάδα Εργασίας, που επιφορτίζεται με το συγκεκριμένο αντικείμενο, θα έπρεπε οπωσδήποτε να συμμετέχουν Νοσηλευτές και δη Σχολικοί Νοσηλευτές, οι οποίοι θα μπορούσαν να μεταφέρουν την πολύτιμη εμπειρία τους απευθείας από το πεδίο όπου δραστηριοποιούνται επαγγελματικά, συμβάλλοντας με αποφασιστικό τρόπο στην επιτυχή ολοκλήρωση του έργου της Ομάδας Εργασίας», αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους οι νοσηλευτές.

Από τα νοσοκομεία στα σχολεία οι νοσηλευτές

Ο θεσμός του σχολικού νοσηλευτή διευρύνεται το τελευταίο διάστημα και το ενδιαφέρον των νοσηλευτών να μεταφερθούν από τα νοσοκομεία στην εκπαίδευση είναι «ζωηρό».

Οι συνθήκες εργασίας στα νοσοκομεία με τις ελλείψεις σε προσωπικό και τις πολύωρες εφημερίες οδηγούν πολλούς νοσηλευτές του ΕΣΥ να εγκαταλείψουν τα δημόσια νοσοκομεία και να δουλέψουν σε σχολεία, ακόμη και εάν δεν είναι μόνιμοι. Εκτιμάται ότι στην ειδική αγωγή απασχολούνται 230 μόνιμοι σχολικοί νοσηλευτές και περίπου 1.800 στη γενική εκπαίδευση ως αναπληρωτές σχολικοί νοσηλευτές. Μεγάλο μέρος αυτών είναι πρώην μόνιμοι νοσηλευτές του ΕΣΥ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των Ενώσεων των νοσηλευτών στα νοσοκομεία του ΕΣΥ εργάζονται περίπου 14.500 μόνιμοι νοσηλευτές και περίπου 2.500 συμβασιούχοι.

Στην Ελλάδα καταγράφεται το ευρωπαϊκό αρνητικό ρεκόρ σε ό,τι αφορά στην ηλικία των νοσηλευτών του ΕΣΥ. Η χώρα μας έχει τον μεγαλύτερο μέσο όρο ηλικίας, γύρω στα 50 έτη. Μάλιστα, υπολογίζεται ότι στα επόμενα δύο χρόνια θα συνταξιοδοτηθεί περίπου το 15-20% των μόνιμων νοσηλευτών.

Διαβάστε επίσης:

Διαβήτης: Αυξημένος έως και 35% ο κίνδυνος για τα παιδιά που μεγαλώνουν με αυτόν τον τρόπο

Γονείς: Μάθετε στο παιδί τα όρια του σώματός του – Προστατεύστε το από την κακοποίηση

Άρτα: Ασθενής του νοσοκομείου απειλούσε νοσηλευτές με ψαλίδι – Συνελήφθη μετά από πυροβολισμό στον αέρα