Δωρεάν self-tests στους φοιτητές και σε όλο το προσωπικό που εμπλέκεται στην εκπαιδευτική δραστηριότητα, έκτακτη χρηματοδότηση για την προμήθεια του απαραίτητου υγειονομικού υλικού, αύξηση των δρομολογίων του ΟΑΣΑ από και προς την Πολυτεχνειούπολη και τη λήψη όλων των μέτρων για την υγειονομικά ασφαλή λειτουργία των Φοιτητικών Εστιών ζητά η Σύγκλητος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου
Τη Σύγκλητο του ΕΜΠ απασχόλησε το θέμα της εξέλιξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο εαρινό εξάμηνο. Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της Συγκλήτου του ιδρύματος «το ΕΜΠ, από την αρχή της πανδημίας, κατέβαλε κάθε προσπάθεια ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες στην εκπαιδευτική διαδικασία, στις συγκεκριμένες συνθήκες. Όμως,
η παρατεταμένη για πάνω από ένα χρόνο χρήση της τηλεκπαίδευσης, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες διδασκόντων και διδασκομένων, έχει φτάσει στα όριά της, προκαλώντας πια σοβαρές συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία των Σχολών, αφού βασικά συστατικά του υψηλού επιπέδου των σπουδών του είναι τα εργαστηριακά μαθήματα, οι εργαστηριακές διπλωματικές, η επαφή με την παραγωγή (πρακτικές ασκήσεις) και η διαπροσωπική σχέση διδασκόντων-διδασκομένων. Ιδιαίτερα σήμερα που φαίνεται ότι η κοινωνία μπαίνει σε τροχιά επανεκκίνησης είναι επείγουσα ανάγκη να σχεδιασθούν τα βήματα, και κυρίως να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα, για την ασφαλή σταδιακή επανέναρξη της ακαδημαϊκής λειτουργίας με φυσική παρουσία.
Οι προτεραιότητες
Ζητήματα άμεσης προτεραιότητας – σύμφωνα με την ανακοίνωση της Συγκλήτου του ΕΜΠ – προς την κατεύθυνση αυτή είναι:
– Η άμεση δυνατότητα εκπόνησης των πρακτικών ασκήσεων, ανεξαρτήτως του εξαμήνου στο οποίο αυτές -τυπικά- εντάσσονται στο πρόγραμμα σπουδών. Οι πρακτικές ασκήσεις αποτελούν θεμελιώδες στοιχείο της εκπαίδευσης των μηχανικών και η πιθανή αναβολή τους, πέραν της προκαλούμενης παράτασης των σπουδών, συνιστά και κίνδυνο ματαίωσής
τους, λόγω του πεπερασμένου αριθμού των θέσεων, ετησίως, για τις διάφορες ειδικότητες των μηχανικών.
– Η δυνατότητα εκπόνησης των εργαστηριακών διπλωματικών, προπτυχιακού και μεταπτυχιακού επιπέδου, καθώς και των εργαστηριακών διδακτορικών διατριβών.
– Η δυνατότητα εκπόνησης των εργαστηριακών ασκήσεων, σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, για την κατ’ οικονομία αναπλήρωση των απωλειών.
– Η δυνατότητα των Ιδρυμάτων να επιλέξουν τις δια ζώσης εξετάσεις, επειδή εκπαιδευτικά αποτελούν την προτιμητέα διαδικασία αξιολόγησης της επίδοσης των φοιτητών.
– Η καθιέρωση υγειονομικών πρωτοκόλλων και η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την ασφαλή πραγματοποίηση των παραπάνω.