*Γράφει η Ισμήνη Χαραλαμποπούλου
Αποκλείονται από την τηλεκπαίδευση οι καταληψίες ενώ οι απόντες από τα μάθημα θα παίρνουν απουσίες. Με βασικό αίτημα την αναστολή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής αλλά και των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων και τη μη διάθεση πραγματοποίησης αυτοδιαγνωστικών τεστ μαθητές σε λύκεια της Αττικής, της Κρήτης και της Μακεδονίας κυρίως ξεκίνησαν τις καταλήψεις με την επιστροφή στα σχολεία, την περασμένη Δευτέρα.
Σήμερα, από νωρίς το πρωί το 1ο Γενικό Λύκειο Ευόσμου, τελούσε υπό κατάληψη, από δύο μαθητές που αρνούνταν να κάνουν το τεστ. Κάποια στιγμή, μάλιστα, λίγο πριν τις 9:00, δημιουργήθηκε και ένταση μεταξύ των μαθητών που βρίσκονταν στην κατάληψη και αυτών που βρίσκονταν απ’έξω και ήθελαν να παρακολουθήσουν το μάθημά τους. Η κατάληψη τελικά έληξε και οι μαθητές μπήκαν κανονικά στις τάξεις τους για να ξεκινήσει το μάθημά τους. Μάλιστα, χθες, υπήρξε ένταση έξω από το ίδιο σχολείο, όταν πολίτες συγκεντρώθηκαν για να συμπαρασταθούν σε μητέρα που ζητούσε να επιτραπεί στον γιο της η είσοδος χωρίς να έχει μαζί του την προβλεπόμενη βεβαίωση αρνητικού αποτελέσματος self-test.
Η μητέρα του παιδιού κατέθεσε μήνυση κατά παντός υπευθύνου, σήμερα το σχολείο τελούσε υπό κατάληψη από νωρίς το πρωί, ενώ έξω από αυτό βρίσκονται και γονείς που είναι κατά των self test.
Μαθητές μιλώντας στην κάμερα του MEGA δήλωσαν ότι είναι κατά της κατάληψης, ενώ μίλησε και η κ. Σοφία Ρωμαίου, η μητέρα από την οποία ξεκίνησε το θέμα.«Έχω περάσει και εγώ κορωνοϊό, με όλα τα συμπτώματα, δύσκολα. Είμαι μητέρα ενός παιδιού ανήλικου της Α Λυκείου, 15 ετών. Είναι καλός μαθητής και εδώ και τρεις ημέρες δεν μπορεί να μπει στην τάξη να κάνει μάθημα. Με βάση το νόμο του Συντάγματος Α 120 απαγορεύεται κάθε ιατρική πράξη στο παιδί χωρίς τη συγκατάθεση του γονέα. Η ένστασή μου είναι ότι δεν γνωρίζουμε την αξιοπιστία των self-tests. Δε γνωρίζουμε τι μπορεί να εμπεριέχουν που μπορεί να είναι επιβλαβές για τον οργανισμό των παιδιών μας. Τα παιδιά μας δεν είναι πειραματόζωα. Δεν ξέρουμε τι εξέλιξη θα έχει στον οργανισμό αυτό το self-test. Εγώ είμαι ελεύθερος επαγγελματίας, έχω τελειώσει και νοσηλευτική. Έχω στην οικογένειά μου γιατρούς και γνωρίζω κάποια πράγματα από μέσα. Και εγώ τους γιατρούς εμπιστεύομαι. Υπάρχουν γιατροί που αντιδρούν. Υπάρχει νόμος που κατοχυρώνει το δικαίωμά μας. Δεν αρνούμαι να κάνει το παιδί μια σωστή μοριακή εξέταση σε ένα εργαστήριο. Εδώ όμως ζητάνε από το σχολείο self-test», είπε η κ. Ρωμαίου.
Τι λέει το υπουργείο για τις απουσίες
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας «σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, τα σχολεία υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές. Μαθητές που παρεμποδίζουν τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσίες για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας».
Επίσης, η απουσία μαθητή από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό, προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης ενώ κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά.
Ποιες απουσίες δεν προσμετρώνται
Δεν προσμετρώνται οι απουσίες των μαθητών που ανήκουν σε ευπαθή ομάδα ή συνοικούν με άτομο που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου.
Η απόφαση για τη δυνατότητα απουσίας των μαθητών από τη δια ζώσης διδασκαλία και ταυτόχρονα συμμετοχή σε διαδικτυακό τμήμα όσων ανήκουν σε ευπαθή ομάδα ή συνοικούν με άτομο που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, ισχύει ήδη από το πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος σχολικού έτους.
Διαβάστε την ΚΥΑ, πατώντας ΕΔΩ