Κάθε Νοέμβριο, στο πλαίσιο του μήνα ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του πνεύμονα, η ιατρική κοινότητα, οι σύλλογοι ασθενών και οι Φορείς Υγείας σε ολόκληρο τον κόσμο ενώνουν τις δυνάμεις τους για να υπογραμμίσουν την αξία της πρόληψης και έγκαιρης διάγνωσης της πιο συχνής και θανατηφόρου αυτής μορφής καρκίνου.
Συμμετέχοντας ενεργά στην προσπάθεια ευαισθητοποίησης των Ελλήνων πολιτών, η βιοφαρμακευτική εταιρεία Bristol Myers Squibb (BMS) Ελλάδας εγκαινιάζει σήμερα την Εκστρατεία Ενημέρωσης για τον Καρκίνο του Πνεύμονα «Ζήσε κάθε σου ανάσα!». Η Εκστρατεία φέρει για πρώτη φορά την αιγίδα ευρωπαϊκού συλλογικού οργάνου ασθενών με καρκίνο πνεύμονα, του Lung Cancer Europe (LuCE), καθώς και τις αιγίδες των: Ελληνική Εταιρεία Ακτινοθεραπευτικής Ογκολογίας (ΕΕΑΟ), Ελληνική Εταιρεία Καρκίνου Πνεύμονα (ΕΛΕΚΑΠ), Ελληνική Εταιρεία Ογκολόγων Παθολόγων Ελλάδας (ΕΟΠΕ), Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία (ΕΠΕ), Ελληνική Ομοσπονδία Καρκίνου (ΕΛΛΟΚ) και Fairlife L.C.C. – Φροντίδα και πρόληψη για τον Καρκίνο του Πνεύμονα.
Ο καρκίνος του πνεύμονα αποτελεί την κύρια αιτία θανάτου από καρκίνο παγκοσμίως σε άνδρες και γυναίκες, ενώ ευθύνεται για περισσότερους θανάτους από τον καρκίνο του μαστού, του παγκρέατος και του προστάτη συνολικά. Επιπλέον, λόγω της απουσίας πρώιμων συμπτωμάτων χαρακτηρίζεται από τα υψηλότερα ποσοστά καθυστερημένης διάγνωσης, με δυσμενή πρόγνωση για τον ασθενή. Παρόλα αυτά, τα αισιόδοξα μηνύματα ως προς την αντιμετώπιση της νόσου είναι σήμερα περισσότερα από ποτέ, καθώς νέες καινοτόμες θεραπείες προσφέρουν στους ασθενείς περισσότερα χρόνια ποιοτικής ζωής – ειδικά εάν η θεραπευτική παρέμβαση γίνει όταν ο καρκίνος βρίσκεται σε αρχικά στάδια.
Στο πλαίσιο αυτό, η Εκστρατεία «Ζήσε κάθε σου ανάσα!» έχει δύο βασικούς στόχους οι οποίοι αντικατοπτρίζονται στα κεντρικά μηνύματα και εικαστικά αυτής: Την Πρόληψη και την Ελπίδα που έρχεται μέσα από την θεραπευτική αντιμετώπιση της νόσου. Ο πρώτος στόχος επιδιώκει να συμβάλλει στην αύξηση των ποσοστών έγκαιρης διάγνωσης της νόσου, παρακινώντας όλους εμάς να επαγρυπνούμε για την υγεία των πνευμόνων μας και να θέτουμε σε προτεραιότητα τις τακτικές προληπτικές εξετάσεις. O δεύτερος και εξίσου σημαντικός στόχος, είναι να μεταφέρει στους ανθρώπους που ήδη μάχονται τη νόσο, ένα ισχυρό μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας: ότι χάρη στις διαθέσιμες καινοτόμες θεραπευτικές επιλογές, μπορούν να προσβλέπουν σε περισσότερα και καλύτερα χρόνια ζωής μαζί με τα αγαπημένα τους πρόσωπα1. Συνεπώς, εάν φροντίζουμε και ελέγχουμε την υγεία των πνευμόνων μας, θα μπορούμε να χαιρόμαστε τις αγαπημένες μας καθημερινές δραστηριότητες, παίρνοντας με κάθε μας εισπνοή και εκπνοή, «ανάσα ζωής»!
Στο πλαίσιο των ποικίλων ενεργειών προβολής της εκστρατείας, την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου η BMS Ελλάδας μας προσκαλεί σε ανοικτή εκδήλωση στο “The Mall Athens” όπου από τις 16.00 έως τις 21.00, θα έχουμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε για τον καρκίνο του πνεύμονα και να συμμετάσχουμε σε μια σειρά δράσεων που αποτυπώνουν τα αισιόδοξα μηνύματα της καμπάνιας. Εκεί θα βρίσκονται και οι γνωστοί ραδιοφωνικοί παραγωγοί Κατερίνα Ζαρίφη και Χάρης Χρονόπουλος, οι οποίοι εκπέμποντας ζωντανά από τη συχνότητα του σταθμού My Radio 104,6, θα προσκαλούν τους ακροατές να προσέλθουν στο σημείο και να λάβουν μέρος στις προγραμματισμένες δραστηριότητες. Συγκεκριμένα, με την καθοδήγηση ειδικού επαγγελματία, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν το αποτύπωμα του χεριού τους πάνω σε έναν τοίχο μέσω της τεχνικής αναπνοής “Five Finger Breathing”, δηλώνοντας ότι αντιλαμβάνονται τη σημασία της σωστής αναπνοής σε κάθε στιγμή της καθημερινότητάς τους. Στο πλαίσιο της δράσης θα λαμβάνουν επίσης μια αναμνηστική φωτογραφία όπου θα αναγράφεται το μήνυμα «Ζήσε κάθε σου ανάσα», για να τους υπενθυμίζει να φροντίζουν την καλή υγεία των πνευμόνων τους.
Επιπρόσθετα, η διάδοση των μηνυμάτων της Εκστρατείας στο ευρύ κοινό επιτυγχάνεται μέσω της ενημερωτικής ιστοσελίδας www.zisekathesouanasa.gr όπου στοιχεία και πληροφορίες σχετικά με τον καρκίνο του πνεύμονα (επίπτωση, παράγοντες κινδύνου, συμπτώματα, θεραπευτικές επιλογές) παρουσιάζονται με ευσύνοπτο και εύκολα κατανοητό τρόπο. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι μέσω της ιστοσελίδας η ιατρική πληροφορία γίνεται ακόμη πιο προσιτή στο ευρύ κοινό, καθώς ο επισκέπτης μπορεί να βρει ένα γλωσσάρι με την επεξήγηση των βασικών – και συχνά δυσνόητων – ιατρικών όρων που σχετίζονται με τη νόσο. Επιπλέον και δεδομένου ότι η ελλιπής πληροφόρηση του κοινού έχει οδηγήσει στη δημιουργία αρκετών εσφαλμένων αντιλήψεων σχετικά με τον καρκίνο του πνεύμονα, η ιστοσελίδα περιλαμβάνει ειδική ενότητα με τίτλο «Ήξερες ότι», όπου κάθε «μύθος» καταρρίπτεται με την παρουσίαση της επιστημονικά ορθής πληροφορίας.
Τέλος, η ενημέρωση του κοινού υποστηρίζεται από προβολή στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, καθώς και στους εταιρικούς λογαριασμούς της BMS στα Social Media.
Με αφορμή την έναρξη της καμπάνιας, η Ζέφη Βλαχοπιώτη, Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων της Bristol Myers Squibb Ελλάδας, δήλωσε: «Μέσα από την Εκστρατεία ‘Ζήσε κάθε σου ανάσα!’ επιδιώκουμε να γίνει συνείδηση σε όλους μας, ότι μέσω των τακτικών προληπτικών εξετάσεων και της έγκαιρης θεραπευτικής παρέμβασης, ο καρκίνος του πνεύμονα μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικότερα και οι ασθενείς να μπορούν να ζουν καλύτερα και περισσότερο. Είμαστε υπερήφανοι που οι καινοτόμες θεραπείες της Bristol Myers Squibb κατά του καρκίνου του πνεύμονα έχουν συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά δεν παραβλέπουμε ότι η πρόληψη παραμένει ο ακρογωνιαίος λίθος της δημιουργίας ενός κόσμου χωρίς καρκίνο. Ως εκ τούτου, η δέσμευσή μας για την υλοποίηση πρωτοβουλιών ενημέρωσης του κοινού παραμένει ισχυρή».
Την Εκστρατεία Ενημέρωσης για τον Καρκίνο του Πνεύμονα «Ζήσε κάθε σου ανάσα!» σχεδίασε και υλοποιεί η Weber Shandwick.