Η πρώτη εντύπωση λένε ότι είναι και η πιο σημαντική και αυτό δεν ισχύει μόνο για την εξωτερική μας εμφάνιση ή την συμπεριφορά μας, αλλά και για τις διατροφικές μας επιλογές. Συνεπώς, όταν έρθει η ώρα να επιλέξουμε το φαγητό που θα καταναλώσουμε μπροστά σε άγνωστα άτομα, θέλοντας να κάνουμε καλή εντύπωση, θα επιλέξουμε την πιο υγιεινή επιλογή.
«Γνωρίζουμε ότι το φαγητό παίζει σημαντικό ρόλο στην κοινωνική μας ζωή και οι καταναλωτές συχνά βγάζουν συμπεράσματα με βάση τις διατροφικές επιλογές των άλλων», σχολιάζει η ερευνήτρια Janina Steinmetz, αναπληρώτρια καθηγήτρια μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου.
Η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Psychology & Marketing ,βασίστηκε στα αποτελέσματα διάφορων πειραμάτων με συμμετέχοντες αρκετές εκατοντάδες ενήλικες ενός πανεπιστημίου των ΗΠΑ.
Στο ένα πείραμα που περιελάμβανε 180 φοιτητές, διαπιστώθηκε πως το 12% προτίμησε τις σταφίδες αντί για τις καραμέλες M&Ms, όταν κάποιος άγνωστος σε αυτούς φοιτητής, από το ίδιο όμως πανεπιστήμιο, ήταν παρών. Το ποσοστό αυτό σχεδόν τριπλασιάστηκε όταν ο άγνωστος ήταν από άλλο πανεπιστήμιο, φτάνοντας στο 31%.
Παρόμοιο και το μοτίβο που ακολουθήθηκε και σε ένα επόμενο πείραμα, στο οποίο συμμετείχαν 200 άτομα, τα οποία γνωρίζαν ότι θα συναναστραφούν τόσο με επικριτικά όσο και με πιο ανεκτικά άτομα. Όταν βρισκόντουσαν γύρω από τα επικριτικά άτομα, οι συμμετέχοντες ήταν πιο πιθανό να επιλέξουν τα καρότα αντί των μπισκότων.
Επιπλέον, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες διάλεγαν συχνότερα ένα υγιεινό σνακ όταν ήταν παρών κάποιο άτομο διαφορετικής φυλής.
Συνοψίζοντας, η ερευνήτρια Janina Steinmetz καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα συγκεκριμένα ευρήματα μπορούν να ανοίξουν νέους δρόμους για την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της υγιεινής διατροφής: «Είναι καλή για εσάς και την υγεία σας, και είναι επίσης ένας τρόπος για να κάνετε θετική εντύπωση».
Διαβάστε επίσης:
Πρόχειρο φαγητό: Δείτε τι μας συμβαίνει όταν συνεχίζουμε να τρώμε λαίμαργα, ενώ έχουμε χορτάσει
Δεν φαντάζεστε τι μπορεί να προκαλέσουν αναψυκτικά και μπέργκερ στον ύπνο!