Σε μια κοινωνία όπως η ελληνική, που έχει δεχθεί αλλεπάλληλα σοκ στον οικονομικό και κοινωνικό τομέα (μνημόνια, πτώση του ΑΕΠ κατά 27%, τεράστια μείωση της αγοραστικής δύναμης, ανεργία στο 27% κ.λπ.), χρειάζονται επιπλέον επιχειρήματα για να πειστεί ο Έλληνας ότι η ασφάλιση είναι ζήτημα ζωής ή θανάτου.
Μεγάλη κατηγορία ασφαλισμένων διέκοψε τα συμβόλαια ζωής και υγείας κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας, αλλά ορισμένοι δηλώνουν μετανιωμένοι, βλέποντας τη δημόσια υγεία να παραπαίει.
Όπως αποκαλύπτει έρευνα, η Ελλάδα δαπανά λιγότερο από τα 2/3 του μέσου όρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την υγειονομική περίθαλψη.
Μάλιστα πρόσφατη έκθεση καταγράφει μεγάλη απόκλιση μεταξύ Ελλάδας και Ευρώπης σε επίπεδο μέσης δαπάνης για ασφάλιση σε όλες τις κατηγορίες. Συγκεκριμένα τα ασφάλιστρα ετησίως ανά κάτοικο στην Ελλάδα αντιστοιχούν σε 174 ευρώ στον κλάδο Ζωής και Υγείας, τη στιγμή που στην Ευρώπη η αντίστοιχη εικόνα διαμορφώνεται στα 1.037 ευρώ.
Ο κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, πρόεδρος της ΕΑΕΕ και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Eurolife ERB αποκάλυψε πρόσφατα ότι η ελληνική κοινωνία ξοδεύει 11 δισεκατομμύρια ευρώ για την υγεία, από τα οποία τα μισά προέρχονται από το κράτος, τα μισά από τον απλό πολίτη και μόνο 700 εκατομμύρια ευρώ είναι οι αποζημιώσεις που δίνει η ιδιωτική ασφάλιση για την υγεία. Ο κ. Σαρρηγεωργίου πιστεύει ότι «η Πολιτεία πρέπει επιτέλους να καταλάβει ότι η ιδιωτική ασφάλιση πρέπει να συνδράμει την κοινωνική, ώστε ο Έλληνας να είναι σωστά καλυμμένος σε αυτόν τον κρίσιμο τομέα».
Ο πρόεδρος της Ένωσης Αναλογιστών κ. Πάνος Δημητρίου πιστεύει από τη δική του σκοπιά ότι «οι ιατρικοί πάροχοι, οι ασφαλιστικές εταιρίες μαζί με τα δημόσια νοσοκομεία, τους δημόσιους φορείς και τους καταναλωτές θα πρέπει να αρχίσουν να συζητάνε για να δουν πώς θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα νέο οδικό χάρτη υγείας, ο οποίος θα είναι καλύτερος από τον ήδη υπάρχων και θα εξασφαλίζει στον Έλληνα καταναλωτή πιο εύκολη πρόσβαση στην υγεία».
Καμπάνια της ΕΑΕΕ για την ασφάλιση
Το χιούμορ «περνάει» στον Έλληνα ιδίως αν συνδυάζεται με οικεία τηλεοπτικά πρόσωπα.
Έτσι τη χρονιά που μόλις εξέπνευσε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) με έναν ξεχωριστό τρόπο και γνωστούς πρωταγωνιστές, επέλεξε να ενημερώσει αλλά και να πείσει το κοινό για την ανάγκη της ασφάλισης.
Με κεντρικό μότο τη συνήθη έκφραση «Σε μένα θα τύχει;» τα ζευγάρια, οι πρωταγωνιστές της ψηφιακής καμπάνιας της ΕΑΕΕ, η Κατερίνα Ζαρίφη με την Μαρία Μπεκατώρου, ο Λευτέρης Ελευθερίου με τον Θανάση Τσαλταμπάση, συνομιλούν και διαφωνούν με χιουμοριστικό τρόπο για το εάν πρέπει να κάνουν ασφάλιση και τελικά ποια είναι η αξία της στη σημερινή εποχή.
Επιλέγοντας εικόνες που δεν σοκάρουν, οι ασφαλιστικές εταιρίες «μέσα από χιουμοριστικές ανατροπές και ιδιαίτερους χαρακτήρες» προσπαθούν να πείσουν τον μέσο καταναλωτή ότι η ασφάλιση είναι αναγκαία γιατί σίγουρα στον κάθε ένα μπορεί να τύχει μια «κακή» στιγμή.