Ένα σημαντικό θέμα, που πρέπει να γνωρίζουν όλοι όσοι έχουν ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα υγείας είναι το πώς θα το χρησιμοποιήσουν σε περίπτωση ατυχήματος στον δρόμο, την εργασία ή και το σπίτι. Για παράδειγμα, πέφτει κάποιος και χτυπά ή νιώθει ξαφνική αδιαθεσία. Τι κάνει; Αρχικώς, εάν επικοινωνήσει με το ΕΚΑΒ, τότε θα μεταφερθεί σε ένα δημόσιο νοσοκομείο που εφημερεύει. Από εκεί, εφόσον θέλει ο παθών, μπορεί, σε επικοινωνία με ένα ιδιωτικό νοσοκομείο, να ζητήσει ασθενοφόρο που θα τον μεταφέρει σε αυτό. Σε διαφορετική περίπτωση, εφ’ όσον μπορεί, μετακινείται με ταξί ή δικό του μέσον απευθείας στο ιδιωτικό νοσοκομείο. Εκεί, ως κάτοχος ασφαλιστικού προγράμματος υγείας, θα λάβει τις υπηρεσίες που απαιτούνται.
Προσοχή στις επιπλέον χρεώσεις
Ωστόσο, κάποιες μπορεί να είναι δωρεάν και κάποιες ίσως να χρεωθούν κι αυτό εξαρτάται από το συμβόλαιο. Βέβαια, εάν κριθεί ότι πρέπει να γίνει εισαγωγή, τότε όλα τα έξοδα καλύπτονται από το ασφαλιστικό συμβόλαιο – με τις απαλλαγές που υπάρχουν. Το κρίσιμο σε όλες τις περιπτώσεις, που πρέπει να γνωρίζει ο κάθε κάτοχος ασφαλιστικού συμβολαίου, είναι ότι το «επείγον» είναι αυτό που εξυπηρετείται χωρίς χρεώσεις. Δηλαδή, ένα περιστατικό που, αν καθυστερήσει να αντιμετωπιστεί, υπάρχει κίνδυνος δυσμενών εξελίξεων. Αυτό είναι ένα κομβικό σημείο που διαχωρίζει το απλό περιστατικό υγείας, στο οποίο η επίσκεψη σε ένα ιδιωτικό νοσοκομείο ενδέχεται να περιλαμβάνει και χρεώσεις. Οι περισσότερες ασφαλιστικές γι΄αυτές τις περιπτώσεις δίνουν ένα συγκεκριμένο ποσό (περίπου 200 έως 400 ευρώ για εξετάσεις στα επείγοντα) στο πλαίσιο μιας σχετικής συμφωνίας που έχουν με τα ιδιωτικά νοσοκομεία. Εάν, όμως, οι ασφαλισμένοι χρειαστούν ιατρικές ειδικότητες πέραν των συνηθισμένων (καρδιολόγος, παθολόγος, ορθοπεδικός. χειρουργός), τότε ενδεχομένως η χρέωση να υπερβεί το ποσό που χορηγείται για τα επείγοντα, οπότε καλείται ο ασφαλισμένος να πληρώσει ό,τι επιπλέον προκύψει.
Ενημέρωση της ασφαλιστικής
Βασικό στοιχείο, επίσης, σε όλες τις περιπτώσεις είναι να τηλεφωνεί κάποιος στην ασφαλιστική εταιρεία, καθώς υπάρχουν εταιρείες που, όταν ενημερωθούν από τον ασφαλισμένο, επικοινωνούν με το ιδιωτικό νοσοκομείο και δίνουν έγκριση για τις πρώτες βοήθειες και την αντιμετώπιση των περιστατικών. Άλλες εταιρείες ζητούν να πληρώσει -εφόσον δεν είναι επείγον- ο ασφαλισμένος και του επιστρέφουν τα χρήματα βάσει των παραστατικών.
Όλη η προαναφερόμενη περιπτωσιολογία δείχνει ότι ο κάθε ασφαλισμένος, για να γνωρίζει πώς θα κινηθεί, θα πρέπει να ενημερωθεί από τον ασφαλιστή του σχετικά με το τι ισχύει σε αυτές τις περιπτώσεις και πώς το αντιμετωπίζει η εταιρεία που είναι ασφαλισμένος. Επειδή υπάρχουν διαφοροποιήσεις, είναι πράγματι πολύ σημαντικό να μάθει ο καθένας αυτές τις κρίσιμες λεπτομέρειες, προκειμένου να μη βρεθεί προ απροόπτου, κάνοντας χρήση του συμβολαίου του. Διότι έχει αποδειχθεί ότι πολλοί νομίζουν πως δε θα πληρώσουν και τελικά έρχονται αντιμέτωποι με κάποιες χρεώσεις που μόνο δυσαρέσκεια προκαλούν.
Ασφαλιστήριο υγείας: Ποια η τύχη του οικογενειακού συμβολαίου όταν το παιδί γίνει φοιτητής
Το ασφαλιστήριο που προσφέρει την πιο ολοκληρωμένη κάλυψη – Δείτε ποιο είναι
Έχετε ομαδικό συμβόλαιο; Πώς να το αναβαθμίσετε σε ατομικό με περισσότερα οφέλη