H ασφάλιση υγείας είναι περισσότερο ευαίσθητος τομέας, με προσωπικά ιατρικά δεδομένα και δύσκολα θα μπορέσει να λειτουργήσει με επιτυχία μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες όπως για παράδειγμα η ασφάλεια αυτοκινήτου. Τουλάχιστον μέχρι σήμερα, γιατί σίγουρα κανείς δε μπορεί να αποτρέψει την εξέλιξη της τεχνολογίας στο μέλλον.
Ωστόσο σχεδόν όλες οι ασφαλιστικές εταιρίες στο εταιρικό τους site έχουν μια φόρμα στην οποία ο ενδιαφερόμενος μπορεί να γράψει τα στοιχεία του (ηλικία , φύλο, κατηγορία ασφάλισης, ύψος απαλλαγής που έχει την δυνατότητα να δώσει) και να λάβει απάντηση με εναλλακτικά προγράμματα ασφάλισης υγείας που καλύπτουν τις ανάγκες του καθώς και το ετήσιο κόστος των ασφαλίστρων που θα κληθεί να πληρώσει.
Αυτό όμως δεν αποτελεί digital ασφάλιση. Τι ακριβώς είναι; Με βάση την ιδέα που πήρε ο ενδιαφερόμενος από την πλατφόρμα, θα μιλήσει με τον ασφαλιστή του, θα συγκρίνει και θα λάβει προσωποποιημένες προτάσεις για ένα βασικό νοσοκομειακό πρόγραμμα καθώς και επιπρόσθετες καλύψεις.
Παρά την αίσθηση που έκαναν οι ψηφιακές πλατφόρμες οι διαμεσολαβητές και οι ενδιαφερόμενοι πελάτες διαπίστωσαν προϊόντος του χρόνου, ότι δεν μπορεί η προσωπική επαφή με τον ασφαλιστή να υποκατασταθεί από την digital ασφάλιση -ιδίως τα θέματα υγείας χρειάζονται συζήτηση, ειλικρινείς απαντήσεις και αρκετό ψάξιμο.
Μέσω μιας ψηφιακής πλατφόρμας , ο ενδιαφερόμενος μπορεί να επιλέξει μόνο πακέτο πρωτοβάθμιας περίθαλψης, δηλαδή επισκέψεις σε γιατρούς και εξετάσεις σε διαγνωστικά κέντρα με έκπτωση. Προς το παρόν δεν διατίθεται νοσοκομειακό πρόγραμμα μέσω πλατφόρμας.
Η ψηφιακή ασφάλιση είναι σχετικά καινούργιος χώρος στην ελληνική αγορά, με μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης συγκριτικά με τον μέσο όρο της Ε.Ε. αφού η διείσδυση αγγίζει στις ανεπτυγμένες χώρες το 45% και στην Ελλάδα βρίσκεται μόλις στο 10%.
Όπως πιστεύουν έμπειρα στελέχη της ιδιωτικής ασφάλισης η ψηφιακή ασφάλιση συμβάλει στη διείσδυση του μηνύματος σε περισσότερους καταναλωτές, κάτι που μπορεί να λειτουργήσει θετικά ως προς τη καλλιέργεια ασφαλιστικής συνείδησης στην αγορά. Προς το παρόν όμως η μεγαλύτερη μερίδα των καταναλωτών έχει ήδη τοποθετηθεί στο debate προσωπικής επαφής vs απρόσωπης εξυπηρέτησης προτιμώντας σαφώς την προσωποποιημένη επαφή και εξυπηρέτηση.