Είναι γνωστό ότι ο συνδυασμός ιδιωτικών προγραμμάτων Υγείας με τον ΕΟΠΥΥ, υποστηρίζει οικονομικά και λειτουργικά τους πολίτες όταν κάνουν χρήση των προγραμμάτων τους σε ιδιωτικά νοσηλευτήρια. Ασχέτως όμως της ύπαρξης ιδιωτικού προγράμματος Υγείας η υποστήριξη από τον ΕΟΠΥΥ είναι καθοριστική στο μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού.

Ωστόσο το τελευταίο διάστημα καταγράφονται κάποιες δυσλειτουργίες που αποβαίνουν σε οικονομικό βάρος και μειωμένη εξυπηρέτηση των πολιτών. Στο πλαίσιο αυτό κάποιοι προσέφυγαν στον Συνήγορο του Πολίτη καταγγέλλοντας ότι ο ΕΟΠΥΥ δεν ανταποκρίνεται στο αίτημά τους για έλεγχο στην κοστολόγηση των νοσηλειών τους σε συμβεβλημένες ιδιωτικές κλινικές. Επίσης αναφέρουν ότι ο ΕΟΠΥΥ εμφανίζεται αρνητικός στο να προχωρήσει σε καταλογισμό στις ιδιωτικές κλινικές ποσών που ο ίδιος έχει διαπιστώσει ότι χρεώθηκαν καταχρηστικά ή ζητήθηκαν από τις κλινικές παρανόμως και αναιτιολόγητα από τους ασφαλισμένους.

Το κυρίαρχο λοιπόν θέμα είναι ότι ιδιωτικοί πάροχοι υπηρεσιών υγείας συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ, υπερχρέωσαν τους πολίτες και ο ΕΟΠΥΥ δεν ανταποκρίθηκε στον έλεγχο και τον καταλογισμό ευθυνών. Εξετάζοντας ο Συνήγορος του Πολίτη τις σχετικές καταγγελίες συνέταξε ειδικό πόρισμα προς τους αρμόδιους της πολιτείας στο οποίο διαπιστώνει μεταξύ άλλων τη μη νόμιμη πρακτική χρέωσης «αναβάθμισης θέσης» κατά τη νοσηλεία σε συμβεβλημένες με τον ΕΟΠΥΥ ιδιωτικές κλινικές, την ελλιπή ενημέρωσή των ενδιαφερομένων, τον μη ορθό έλεγχο των χρεώσεων από τον ΕΟΠΥΥ, το κενό στον έλεγχο για την κοστολόγηση από τις ιδιωτικές κλινικές των νοσηλίων κ.α. Αυτά τα σημεία αποτελούν ένα μείζον πρόβλημα για τους πολίτες το οποίο δεν διασφαλίζει την απολαβή αυτών που πρέπει να έχουν.

Στο πλαίσιο αυτό προτείνεται από τον Συνήγορο του Πολίτη ότι όπου διαπιστώθηκε ότι οι κλινικές δεν έχουν ανταποκριθεί και δεν έχουν επιστρέψει το αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό, να τους καταλογιστεί. Να επισημανθεί επίσης στις κλινικές η υποχρέωσή τους για την οικονομική ενημέρωση των ασθενών καθώς και το συμβατικό πλαίσιο και τα όσα ορίζονται στο σχετικό έγγραφο του ΕΟΠΥΥ και ιδίως το σημείο ότι η κλινική οφείλει: «Σε περίπτωση έλλειψης τετράκλινου, ή ελάχιστου αριθμού θαλάμων με 4 κλίνες, να νοσηλεύει τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ στον αμέσως επόμενο θάλαμο μικρότερης δυναμικότητας, χωρίς πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση του ασθενή με αιτιολογία της διαφοράς θέσης». Επιπρόσθετα ζητείται να διερευνηθεί το φορολογικό ζήτημα της κοστολόγησης των νοσηλειών. Και φυσικά απομένει και ο έλεγχος των αρμοδίων ελεγκτών.

Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι πώς οι πολίτες οφείλουν να ερευνούν τις χρεώσεις, να διεκδικούν τις παροχές που έχουν και να μη πληρώνουν κόστη αδικαιολόγητα που πιθανός εκ παραδρομής να επιβάλλονται. Έτσι θα διασφαλιστεί ένα καλύτερο επίπεδο πρόσβασης στην Υγεία χωρίς προβλήματα που δημιουργούν και λάθος εντυπώσεις.

Διαβάστε επίσης:

Νοσηλεία: Όλοι οι τρόποι αποζημίωσης από το ασφαλιστήριο

Ασφαλιστήριο: Από πότε ξεκινούν οι καλύψεις – Τι πρέπει να ξέρουμε για τις αναμονές

Ασφαλιστήριο: Πότε μπορεί να ακυρωθεί – Τι πρέπει να γνωρίζετε