Η ασφάλεια των παιδιών κατά τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό θέμα, που απασχολεί κάθε γονέα σχετικά με το πώς και με ποιο τρόπο το παιδί θα καθίσει και θα είναι προστατευμένο όσο το δυνατόν περισσότερο στην διάρκεια του ταξιδιού. Ιδιαίτερα το καλοκαίρι, όπου και τα ταξίδια αυξάνονται, η ζέστη δυσκολεύει την καθημερινότητα και η ρυθμοί της εποχής είναι πιο χαλαροί, θα πρέπει να δίδεται ιδιαίτερη προσοχή στην σωστή τήρηση βασικών στοιχείων και συμπεριφορών, που δεν αφήνουν τα πράγματα στην τύχη και προστατεύουν τα παιδιά εντός του οχήματος.
Το θέμα αυτό των ασφαλών μετακινήσεων απασχολεί και τις ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες αρκετές φορές βρίσκονται αντιμέτωπες με περιστατικά ατυχημάτων, από τα οποία προκύπτουν και σημαντικά συμπεράσματα σχετικά με την ασφάλεια των «μικρών» επιβατών. Διαπιστώνεται, δυστυχώς, ότι η Ελλάδα υστερεί ακόμα έναντι των άλλων Ευρωπαϊκών χωρών στο θέμα της ασφάλειας του παιδιού στο αυτοκίνητο, όχι μόνο ως προς τη ζώνη ασφαλείας ή το ειδικό κάθισμα, αλλά πολύ περισσότερο στο ότι αφήνεται να κυκλοφορεί εντός του οχήματος όταν αυτό είναι εν κινήσει. Να επισημανθεί ότι η χρήση «ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας» επιβάλλεται από τον ΚΟΚ για τη μεταφορά παιδιών στο αυτοκίνητο. Επομένως, κάθισμα και ζώνη χρησιμοποιούνται υποχρεωτικά, ενώ οι παραβάτες οδηγοί τιμωρούνται με αυστηρές ποινές και βαριά πρόστιμα.
Μέτρα προστασίας
Οι ασφαλιστικές εταιρείες, πέρα από τα ειδικά προγράμματα ασφάλισης παιδιών που διαθέτουν, έχουν μεγάλη εμπειρία από τα στατιστικά τους δεδομένα στο πώς διασφαλίζεται η ασφαλής μετακίνηση των παιδιών εντός του οχήματος.
Οι βασικές συμβουλές
Ένα από τα βασικότερα μέτρα που πρέπει να τηρούνται είναι το ειδικό κάθισμα έως την ηλικία που πρέπει. Είναι λάθος να βρίσκονται τα παιδιά σε θέση ενηλίκων, διότι σε περίπτωση ατυχήματος ο κίνδυνος να τραυματιστεί άσχημα είναι αυξημένος. Μαζί με το ειδικό κάθισμα χρειάζεται να φοριέται και η ειδική ζώνη του καθίσματος ή επιπρόσθετα και του οχήματος. Προσοχή πρέπει να δοθεί στην ποιότητα του ειδικού καθίσματος για τα παιδιά, το οποίο πρέπει να έχει την ένδειξη Ε, που πιστοποιεί ότι έχει ελεγχθεί με τις προβλεπόμενες από την ΕΕ διαδικασίες.
Όσον αφορά στο παιδικό κάθισμα, είναι λάθος να βρίσκεται στη θέση του συνοδηγού, εκτός εάν δεν γίνεται αλλιώς, οπότε πρέπει να υπάρχει μέριμνα να απενεργοποιηθεί ο αερόσακος, από τον οποίο έχουν προκύψει τραυματισμοί σε παιδιά όταν έτυχε να ανοίξει. Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τον ΚΟΚ, η χρήση του παιδικού καθίσματος είναι υποχρεωτική μέχρι και το δωδέκατο έτος της ηλικίας του παιδιού και μέχρι να περάσει σε ύψος το 1,35, έπειτα από το οποίο οι επιβάτες μπορούν να προστατευθούν με τα συστήματα ασφαλείας των οχημάτων. Επίσης, οι ειδικές ασφάλειες στις πίσω πόρτες, ώστε να μην ανοίγουν από μέσα, θα πρέπει να ενεργοποιούνται κατά τις μετακινήσεις.
Εν κατακλείδι, η μέριμνα είναι η καλύτερη επιλογή για την αποφυγή γεγονότων που όλοι απεύχονται.
Ασφαλιστήρια: Πώς καλύπτει τις περιπτώσεις που χρειάζεται δεύτερη ιατρική γνώμη
One day clinic: Τι είναι τα χειρουργεία μιας ημέρας και πώς καλύπτονται από το ασφαλιστικό συμβόλαιο
Ενημερωθείτε για τη νέα οικονομικά προσιτή τάση στα προγράμματα Υγείας