Οι δυνατότητες της τεχνολογίας έχουν αξιοποιηθεί στο έπακρο από τις ασφαλιστικές εταιρείες, φέρνοντας την ψηφιοποίηση και στους ασφαλισμένους μέσω των εφαρμογών (applications) που έχουν δημιουργήσει. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική εξέλιξη που αξίζει να αξιοποιηθεί, καθώς προσφέρει αμεσότητα και εξοικονόμηση χρόνου.

Μέσω της εφαρμογής, κάθε ασφαλισμένος μπορεί να αντλήσει πληροφορίες που τον αφορούν, να καταχωρήσει στοιχεία για να λάβει την αποζημίωσή του και πολλά ακόμα χρήσιμα δεδομένα. Όλα αυτά μπορούν να γίνουν μέσω του κινητού του τηλεφώνου, ανεξάρτητα από το πού βρίσκεστε. Για παράδειγμα, σε περίπτωση ατυχήματος με το αυτοκίνητο, ο ασφαλισμένος μπορεί να ανεβάσει φωτογραφίες, να προσκομίσει στοιχεία και να αποζημιωθεί άμεσα. Δεν μεσολαβεί κανείς και ο χρόνος διεκπεραίωσης είναι πολύ γρήγορος. Οι διαδικασίες γίνονται πιο γρήγορα και οι αποζημιώσεις καταβάλλονται εξίσου ταχύτατα. Στον αντίποδα, η παραδοσιακή διαδικασία περιλαμβάνει την υπογραφή εγγράφων, την αποστολή τους στην εταιρεία και την αναμονή για την εξέλιξη. Είναι σαφές ότι τα πλεονεκτήματα των εφαρμογών είναι περισσότερα.

Οι εφαρμογές αυτές είναι επίσης εμπλουτισμένες με άλλα στοιχεία. Σε αυτές μπορείτε να βρείτε το ιστορικό σας, τους όρους του συμβολαίου, τις συναλλαγές με την εταιρεία (δηλώσεις, συμβάντα, αποζημιώσεις), την εξέλιξη των ασφαλίστρων που πληρώνει, τις αποδόσεις επενδυτικών προγραμμάτων και γενικά κάθε έγγραφο που έχει στη διάθεσή της η ασφαλιστική εταιρεία.

Συνολικά, δηλαδή η εφαρμογή προσφέρει μια πλήρη εικόνα στον ασφαλισμένο, ο οποίος μπορεί να συλλέξει χρήσιμα στοιχεία για οτιδήποτε τον αφορά. Άρα, δεν είναι μόνο η άμεση συναλλαγή που αφορά την εταιρεία του ασφαλισμένου, αλλά και ένα αρχείο που σε φυσική μορφή (χαρτί και φακέλους) θα ήταν δύσκολο να διατηρηθεί και να δώσει άμεσα τα στοιχεία που χρειάζεται ο ασφαλισμένος.

Ωστόσο, φαίνεται πως αυτή η δυνατότητα ακόμα δεν έχει αξιοποιηθεί πλήρως από την πλειονότητα των ασφαλισμένων. Θα ήταν καλύτερο να ασχοληθούν περισσότεροι κάτοχοι συμβολαίων και να μάθουν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή, αντί να καταφεύγουν στη γνωστή μέθοδο της αναμονής σε τηλεφωνικά κέντρα και της αναζήτησης εξυπηρέτησης από φυσικό πρόσωπο. Αυτή η διαδικασία μπορεί να γίνει με τον ασφαλιστή, όταν υπάρχει κάποιο σοβαρό θέμα που απαιτεί καθοδήγηση και επικοινωνία με έναν γνώστη. Για όλες τις άλλες εργασίες, ο σύγχρονος πολίτης μπορεί να γνωρίσει την εφαρμογή της εταιρείας του και να προσπαθήσει να την αξιοποιήσει προς όφελός του.

Διαβάστε επίσης:

Τι προσφέρουν οι γραμμές βοήθειας των ασφαλιστικών εταιριών – Ενημερωθείτε

Ασφαλιστήρια: Τα app που διευκολύνουν τη ζωή των ασφαλισμένων

Ασφαλιστικά πακέτα υγείας: Τι πρέπει να ξέρουμε για τα επιδόματα που παρέχουν