Μια από τις δύσκολες περιπτώσεις για τον κάθε πολίτη είναι να βρεθεί στην ανάγκη επείγουσας βοήθειας που αφορά την υγεία του. Δηλαδή να χρειαστεί να επισκεφθεί ένα νοσοκομείο υπό την πίεση κάτι έκτακτου που μπορεί να είναι σοβαρό και χρειάζεται άμεση ιατρική βοήθεια. Να του συμβεί ένα ατύχημα, να έχει οδυνηρή ενόχληση, να αισθάνεται ότι κάτι δεν πάει καλά, ένα λιποθυμικό επεισόδιο, και γενικά να βιώνει την αίσθηση ότι χρειάζεται να επισκεφθεί νοσοκομείο.
Εξάλλου, αυτός είναι και ένας σημαντικός λόγος-κίνητρο για να αποκτήσει κάποιος ένα ασφαλιστήριο Υγείας: για να αντιμετωπίσει το επείγον. Διότι το σενάριο της χρήσης του ασφαλιστικού προγράμματος-συμβολαίου για μια προγραμματισμένη επέμβαση ή νοσηλεία θεωρείται «ρουτίνα» που ο καθένας που έχει ασφαλιστεί μπορεί και να διευθετήσει με σχετική ευκολία. Τι ισχύει όμως στην περίπτωση του επείγοντος;
Υπάρχουν δύο κατηγορίες διαχείρισης από την πλευρά των ασφαλιστικών εταιρειών. Στη μία περίπτωση επικοινωνείτε με το call center της εταιρείας, ενημερώνετε για το πρόβλημα και σας λένε σε ποια ιδιωτικά νοσοκομεία μπορείτε να πάτε (επιλέγοντας με βάση τα δικά σας κριτήρια όπως η απόσταση, ο γνωστός γιατρός κ.α.) οπότε όταν φτάσετε στο νοσοκομείο, η εταιρία έχει ήδη ενημερώσει για την άφιξή σας.
Στη δεύτερη περίπτωση που είναι και η συχνότερη, πηγαίνετε στο ιδιωτικό νοσοκομείο με το οποίο συνεργάζεται η ασφαλιστική εταιρεία (μπορεί να είναι περισσότερα από ένα) και εκεί αντιμετωπίζεται η περίπτωσή σας με βάση τα όσα έχουν συμφωνηθεί μεταξύ ασφαλιστικής και νοσοκομείου. Τι περιλαμβάνουν τα συμφωνηθέντα; Το κάθε νοσοκομείο δίνει ορισμένα «προνόμια» στους πελάτες της ασφαλιστικής. Δηλαδή παρέχει δωρεάν κάποιες ειδικότητες αιχμής και όχι όλες που σημαίνει πώς ότι επιπλέον προκύψει καλείται ο ασφαλισμένος να το καλύψει. Μάλιστα αυτά τα προνόμια το τελευταίο διάστημα σε κάποιες περιπτώσεις συνεργασιών μειώνονται.
Επίσης ορισμένες ασφαλιστικές εταιρείες πληρώνουν την επίσκεψη στα επείγοντα αφού πρώτα καλύψει τα έξοδα ο ασφαλισμένος και στη συνέχεια, με την προσκόμμιση των αποδείξεων, του τα αποδίδουν.
Σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι το «έκτακτο» συμβάν που πρέπει να πάει στα επείγοντα πρέπει να έχει και αυτόν τον χαρακτήρα. Δηλαδή ένας πυρετός που απασχολεί κάποιον ασφαλισμένο δε μπορεί να θεωρηθεί και να καλυφθεί με την διαδικασία του επείγοντος το οποίο προσδιορίζεται ως ένα γεγονός που αποτελεί κίνδυνο ζωής.
Άρα θα πρέπει να γίνει σαφές ότι η κάθε εταιρεία στα επείγοντα έχει την δική της πολιτική αντιμετώπισης και κάλυψης, οπότε θα πρέπει ο ασφαλισμένος να είναι ενημερωμένος και να μη βρίσκεται αντιμέτωπος με εκπλήξεις την ώρα που χρειάζεται να διαχειριστεί το πρόβλημά του και να διαπιστώνει ότι ενδεχομένως δεν καλύπτεται. Και να έχει στο νου του ότι το επείγον πρέπει να έχει τον χαρακτήρα του επείγοντος και όχι της ρουτίνας που μπορεί να αντιμετωπιστεί από ένα γιατρό στο σπίτι ή την επόμενη ημέρα.
Επίσης ο κάθε ασφαλισμένος που θέλει παροχές πρέπει να τις προσδιορίσει και να επιλέξει με τα δικά του κριτήρια καθώς υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στα συμβόλαια Υγείας. Ωστόσο εάν μέσα από τα προαναφερόμενα διαπιστωθεί ότι χρειάζεται εισαγωγή στο νοσοκομείο τότε το ασφαλιστήριο Υγείας καλύπτει και πληρώνει και πάλι με βάση τις τυχόν απαλλαγές και τις καλύψεις που παρέχει.
Επείγοντα περιστατικά: Πώς καλύπτονται από τα ασφαλιστήρια υγείας – Τι ισχύει για την αποζημίωση
Επείγον περιστατικό: Τέσσερα πράγματα που δεν πρέπει να κάνουμε για το καλό του ασθενούς
Έκτακτο περιστατικό: Πώς σας καλύπτει το πρόγραμμα υγείας για την αντιμετώπισή του