Η ζήτηση για τον πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού «έριξε» την πλατφόρμα, σύμφωνα με πληροφορίες για πάνω από 25.000 αιτήσεις το πρώτο 24ωρο. Οι επιταγές δίνουν τη δυνατότητα στους δικαιούχους-ωφελούμενους να πραγματοποιήσουν έως 6 διανυκτερεύσεις σε τουριστικό κατάλυμα που επιλέγουν από το «Μητρώο Παρόχων» της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) με μικρή ιδιωτική συμμετοχή, ειδικότερα όμως για τα νησιά Λέρος, Λέσβος, Χίος, Κως καθώς και τον νομό Έβρου δίνεται περιθώριο έως 10 διανυκτερεύσεων δωρεάν.
Η εξαργύρωση των φετινών επιταγών μπορεί να ξεκινήσει την 1η Ιουλίου 2023 ενώ το πρόγραμμα «τρέχει» έως τις 31 Ιουλίου 2024· υπάρχει δηλαδή περιθώριο ενός τουλάχιστον μήνα για όσους σκοπεύουν να τις αξιοποιήσουν άμεσα ώστε να φροντίσουν για την ασφάλεια της υγείας τους, πρόληψη αναγκαία ακόμα και αν έχουμε αφήσει πίσω τις ημέρες του κορωνοϊού και των «κόκκινων» νησιών -ή μήπως όχι;.
Το τελευταίο που θα ήθελε οποιοδήποτε στις διακοπές του είναι να βρεθεί όπως ο εικονιζόμενος άνδρας σε κατάσταση ανάγκης και για την φροντίδα της υγείας του να μη βρίσκεται άλλος παρεκτός της παρέας του στις διακοπές. Όσο και αν το σενάριο φαντάζει ακραίο, θα μπορούσε να βγει αληθινό σε κάποιο από τα ελληνικά νησιά με συστήματα υγείας σε κατάσταση συναγερμού, χωρίς γιατρούς και υποδομές.
Πολλά μπορούν να συμβούν κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών. Πέρυσι το ενδιαφέρον μονοπωλούσαν οι μωβ μέδουσες και τις ημέρες αυτές να μιλάμε για δαγκώματα φιδιών. Η λίστα με τα ανεπιθύμητα απρόοπτα των διακοπών ωστόσο δεν τελειώνει εκεί, ούτε και είναι προϋπόθεση για το ατύχημα η συμμετοχή κάποιου άλλου, ενός αδέσποτου σκύλου φερ’ ειπείν με επιθετική διάθεση ή ενός πλάσματος μικροσκοπικού όσο ένα τσιμπούρι που έτυχε να κουβαλά κάποιο επικίνδυνο παθογόνο.
Το 2022, σύμφωνα με την έκθεση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), 175 άτομα έπαθαν κάποιο ατύχημα σε πλοίο ή θαλάσσιες περιοχές ευθύνης λιμενικών αρχών (λιμάνια και ακτές), θανατηφόρο για τα 103 (κυρίως από πνιγμό). Τα 96 εξ αυτών βρίσκονταν σε θαλάσσιες περιοχές και τα 7 επάνω σε πλοία. Ως προς τα 72 μη θανατηφόρα ατυχήματα, τα 51 συνέβησαν σε θαλάσσιες περιοχές και τα 21 επάνω σε πλοία, και ήταν επί το πλείστον θλάσεις, διαστρέμματα και κατάγματα, καταστάσεις δηλαδή που μπορεί να αντιμετωπιστούν σε κάποιο εξωτερικό ιατρείο ή να οδηγήσουν στο νοσοκομείο.
Σε παλαιότερα άρθρα έχουμε αναφερθεί στον κίνδυνο πνιγμού και τι καλύπτουν τα ασφαλιστήρια καθώς και στην υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι των επιβατών που έχουν οι ιδιοκτήτες πλοίων αναψυχής, επιβατηγών καθώς και σκαφών (μικρών ή μεγάλων) είτε άλλων θαλάσσιων μέσων αναψυχής τα οποία θεωρούνται ταχύπλοα, μέσα από την οποία θα καλυφθούν σωματικές βλάβες, υλικές ζημιές και απώλεια ζωής των πρώτων. Το πώς θα καλυφθούν οι ανάγκες υγείας μετά την αποβίβαση όμως, είναι στο χέρι εκείνου που απολαμβάνει τις διακοπές του.
Οι διακοπές μπορεί αν εξελιχθούν σε δυσάρεστη εμπειρία για όποιον βρεθεί σε δομή υγείας χωρίς παθολόγο, πνευμονολόγο, καρδιολόγο ή μικροβιολόγο, ειδικότητες «υπό εξαφάνιση» στα κέντρα υγείας και νοσοκομεία αρκετών νησιών. Ελλείψεις όμως καταγράφονται και στα νοσοκομεία, με αποτέλεσμα την αδυναμία διενέργειας επεμβάσεων.
Τα ασφαλιστικά προγράμματα υγείας μπορούν να δώσουν λύσεις, αφού τα δίκτυα υγείας των ασφαλιστικών εταιρειών φτάνουν στα μεγάλα ή μικρότερα νησιά, εξασφαλίζοντας πρόσβαση σε συμβεβλημένους παρόχους πρωτοβάθμιας περίθαλψης (γυναικολόγους, φυσικοθεραπευτές, ενδοκρινολόγους, παιδιάτρους κ.α.) αλλά και δευτεροβάθμιας (νοσοκομειακής) σε νησιά όπως η Κρήτη, η Χίος, η Ρόδος κ.α.. Έπειτα, ακόμα και αν δεν υπάρχει νοσοκομείο σε κάποιο νησί που επιλέξατε για την εξαργύρωση της επιταγής σας, το συμβόλαιο μπορεί να εξασφαλίσει την αεροδιακομιδή ή υγειονομική μεταφορά με άλλο μέσο, χωρίς το άγχος της καθυστέρησης του ΕΚΑΒ.
Φλεγμονή ή τενοντίτιδα του ώμου από το κολύμπι, του αγκώνα ή και του καρπού από τις ρακέτες, κατάγματα και θλάσεις από το σέρφινγκ ή κακώσεις στο γόνατο είναι μερικοί από τους τραυματισμούς που συμβαίνουν στην παραλία. Ας μην ξεχνάμε δε ότι πριν ή μετά την άμμο και τη θάλασσα, τα δίκυκλα θα αποτελέσουν μια ακόμα σοβαρή απειλή, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα στοιχεία περί την οδήγηση χωρίς χρήση προστατευτικού κράνους ή άδεια ικανότητας οδηγού.
Οι κίνδυνοι δεν κρύβονται μόνο στα θαλάσσια extreme sports. Η απόκτηση μιας ασφάλισης υγείας είναι η κίνηση-ματ πριν εξαργυρώσετε την επιταγή σας.
Διαβάστε επίσης:
Οδηγείτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Όλα όσα πρέπει να προσέξετε στην ασφάλισή του
Ταξίδι στο εξωτερικό: Ποιο ασφαλιστικό συμβόλαιο συμφέρει να επιλέξετε